Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vreemd verschil internetsnelheden Macbook en PC

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vreemd verschil internetsnelheden Macbook en PC

Hallo,

Hopelijk kan iemand me helpen bij de trage internetsnelheid op mijn PC.

Ik ben de snelheid aan het vergelijken met een Macbook. Beide met een vaste bekabeling via ZiggoPlus(beoogde snelheid 90/9Mbit)

Nu meet ik de volgende waardes:
    Macbook:
    DL 10000kbyte/sec
    UL 800kbyte/sec
    Conn 2900conn/min

PC:
    DL 1700kbyte/sec
    UL 500kbyte/sec
    Conn 850conn/min

Beide gemeten met dezelfde internetverbinding dus en bekabeld. PC het raam uit of moet ik dit ergens anders zoeken. PC werkt verder volledig naar behoren.

Hopelijk kan iemand me adviseren !?

Wat de windows pc betreft:

1. Als je een router of powerline adapter gebruikt, koppel deze dan af en zorg voor een rechtstreekse verbinding met een UTP-kabel tussen je computer en kabelmodem. Vergeet niet het kabelmodem een herstart te geven door de stroom tien seconden te onderbreken
    2. Schakel op je computer software zoals P2P-programma’s, torrentsoftware en downloadmanagers uit
    3. Ga naar snelheidscheck en voer een snelheidsmeting uit. Bij het uitvoeren van deze snelheidsmeting ziet je je download- en uploadsnelheid en de pingtijd. Noteer deze.
    4. Als u de internetsnelheid niet haalt die bij jouw abonnement hoort na uitvoeren van bovenstaande stappen stuur dan een e-mail aan [email protected]. Vermeld daarin wat je gedaan heeft en de door jouw geconstateerde upload- en download snelheid en de pingtijd.
    5. Haal je met een rechtstreekse verbinding tussen computer en kabelmodem wel de internetsnelheid die bij jow abonnement hoort dan wordt de traagheid veroorzaakt door software op jouw computer (welke je voor deze test heeft uitgeschakeld) of door uw router of powerline adapter. Probeer de problemen zelf op te lossen of zoek contact met de leverancier van het product.

Opmerking 1:
    Als je met de snelheidscheck de snelheid haalt die bij jouw abonnement hoort maar met andere downloads buiten het netwerk toch problemen ervaart, kan dit verschillende oorzaken hebben. Een aantal factoren zijn onder andere de locatie waar de andere persoon zich fysiek bevindt, de route die gevolgd wordt en de kwaliteit van het netwerk, de snelheid, en verbinding aan de andere zijde.

Opmerking 2:
    Internetsnelheden worden door providers uitgedrukt in de eenheid “megabit per seconde” (Mbps). Als je dit getal deelt door 8 krijg je megabytes per seconde (MBps). Dus als u een internetabonnement heeft met een downloadsnelheid van 20 Mbps staat dit gelijk aan 2,5 MBps.

Een website waar je de eenheden kunt omrekenen zijn:
    http://www.leejoo.nl/java/calculator/kb_calculator.htm

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
    X