Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows live mail account verwijderd

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows live mail account verwijderd

Gister heb ik per ongelijk mijn e mail account verwijderd. Ik heb het daarna direct weer aangemaakt maar alle mails waren weg. Ook alle mappen zijn verdwenen. Kan ik dit nog weer terugkrijgen??

Ik snap je vraag niet helemaal.
    Bedoel je dat je je Microsoftaccount (inclusief je hotmail, live of outlook adres) hebt verwijderd via accountinstellingen, waar je voor verwijdering ook ter bevestiging wachtwoord moet opgeven?
    Je kunt je account binnen een bepaalde termijn kunt reactiveren, wat ik vermoed dat je hebt gedaan.

In dat geval ben je wel alles kwijt, zowel mails als contactpersonen. Ik denk dat hier niets meer aan te doen is. Je zou de Microsoft helpdesk kunnen mailen maar ik geef je weinig kans.

Of bedoel je dat je je mail account uit een cliënt zoals Mozilla Thunderbird of Windows Live mail hebt gewist.
    In dat geval als je IMAP gebruikt zou alles terug te halen moeten zijn. Gebruik je POP3 dan hangt het af van je serverinstellingen, maar ben je over het algemeen het meeste kwijt.

Comment

Giant,

Bedankt voor je reactie.
      Ik heb mijn account uit Live mail verwijderd. Ik gebruik pop3.

Groet

Comment

Hallo Aluniek,

Je hebt voor je mailaccount waarschijnlijk de standaard-instellingen gebruikt. Meestal staat die zo ingesteld dat deze de mails na downloaden naar de mailcliënt (WindowsLiveMail) van de server wist.
        Het klopt dus dat je al je oude mails kwijt bent.

Ik weet niet welke mailprovider je gebruikt. Sommige geven de mogelijkheid om gewiste mails van de laatste paar maanden terug te halen.
        Ik adviseer je indien je mailprovider IMAP ondersteunt dit te gaan gebruiken. Dan voorkom je dit probleem omdat de mailcliënt dan alles synchroniseert met de server en geen mails verwijderd (tenzij je ze zelf verwijderd).
        Als je toch POP3 wilt gebruiken moet je de cliënt zo instellen dat deze alle mails in de "Lokale Mappen" zet, dan ben je ze bij het verwijderen van een mailaccount ook niet kwijt. Dit is in bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird heel makkelijk in te stellen.

Giant

Comment

Wow...alle mappen weg dus.....Ik had gehoopt dat het nog ergens zou "zweven" mailprovider is zonnet.

Even een andere vraag. Heb ook nog een laptop met windows 8, hoe zet ik mijn email account over op deze laptop.

Groet

Comment

Heb je geen back-up van voordat je de accounts hebt verwijderd. Dan is de mail in een handomdraai teruggezet.

WindowsLiveMail kun je gewoon downloaden en installeren op Windows 8.
            Voor zover ik weet heeft WLM een mogelijkheid om mail/accounts/instelingen enz te exporteren naar een bestand. Dit bestand kun dan weer importeren in de versie die je op Win8 gebruikt.

Comment

Working...
            X