Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FRITZ!Powerline 546E

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• FRITZ!Powerline 546E

Ik heb een FRITZ!Box in de woonkamer en moet een aansluiting met stopcontact hebben in de garage.

Is de FRITZ!Powerline 546E alleen te gebruiken is, of moet er sprake zijn van een set. Want op internet bij Hardware info en de gebruikershandleiding lees ik dat een kastje bij de router aangesloten wordt via een normale netwerkkabel vlak bij de router en vervolgens draadloos
    een tweede powerline unit. De eerste heb ik dus niet en ik vind het vreemd dat op de site van AVM er bij de omschrijving van de FRITZ!Powerline 546E er nergens uitdrukkelijk bijstaat, let op: je moet de 546E gebruiken met een ander reeds aangesloten adapter. Wat schiet ik er als klant mee op als ik de 546E bestel en later zegt de leverancier dit gaat zo niet werken. Wat heb ik dan wel nodig, welke nummers of moeten het dan twee 546E zijn?
    Last edited by Clint; 17-03-15, 22:51.

Heb je de leverancier al gebeld hierover?
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Op de eerste plaats doe ik zelf onderzoek (uren lang op internet) om antwoorden/informatie te krijgen. Ik zou van AVM bij het product (546E) een duidelijke opmerking moeten kunnen lezen hoe het zit. Als ik er dan niet uit kom vraag ik de leverancier. Bellen is nogal duur.

'Dit product kan niet stand-alone gebruikt worden, hiervoor is inderdaad een reeds werkend powerline netwerk benodigd. (punt)

Dit is het antwoord wat ik heb ontvangen. Echter, ik ben een praktisch ingesteld iemand en wil weten wat ik dan exact nodig heb en moet aankopen. Blijkbaar is dat weer teveel gevraagd.

Dan zoek ik weer verder en kom dit tegen. Zie onderste afbeelding. Daar lijkt het erop dat ik met één 546E kan volstaan. Het wordt er niet zo niet duidelijker op.

Comment

Het lijkt me als je de stappen volgt het toch moet gaan werken

http://nl.avm.de/service/fritzpowerl...reless-bridge/

Ik heb zelf niet zo een dergelijk systeem, maar zo te lezen, zou ik het nog zelf wel werkend krijgen.
        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Bedankt voor het antwoord en uitleg. Ik vind dat vrij ingewikkeld. Nu heb ik deze gelezen. Als ik nu twee FRITZ!Powerline 546E koop en één ervan als toegangsadapter op/bij de FRITZ!Box aansluit met netwerkkabel, hoe lijkt je dat?

Comment

Volgens mij is dat niet de bedoeling van het systeem
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Bedankt voor de antwoorden.

Comment

graag gedaan
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                X