Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WiFi Versterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• WiFi Versterker

Bij ALDI staat er deze week weer een WIFI versterker in reclame. De uitleg steek hem in een vrije stekker en het is OK. Maar daar snap ik niets van. Concreet: mijn WiFi ligt in de woonkamer maar ik heb een studio in de hof waar mijn computer (verbonden met LLan kabel) staat. Ik zou daar echter ook graag WiFi hebben, bijzonder omdat ik dan ook in de, daar achter liggende, hof WiFi zou hebben. Wat ik niet begrijp is: als ik die WiFi versterker nu achter in de studio in een contact steek, hoe die dan de WiFi van mijn woonkamer kan versterken.

Een WiFi versterker is nuttig voor gebruik in huis.
    Voor gebruik in de tuin of de schuur is een Access point aan te bevelen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

En wat is een 'acces point'?

Comment

Een access point is een draadloos toegangspunt in een wifi netwerk. Het accesspoint is de draadloze server die de gegevens via het bedrade UTP netwerk krijgt en deze middels een antenne verzendt. Dit verzenden gaat via radio golven, de wifi technologie.

Met een computer of laptop waarin een draadloze wifi netwerkkaart is geïnstalleerd kunnen deze signalen worden opgevangen.

(Bron)

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Je wil dus zeggen dat ik eerst een draad moet leggen tot in de hof? Dan heb ik het niet nodig. Vind het wel raar dat die Wi-Fi versterkers aangeraden worden om' Ook in de tuin' Wi-Fi te hebben.

Comment

Waar komt je internet binnen, Theo?
            In de hof of in je woonkamer?
            Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
            E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

In de woonkamer. Mijn studio begint op zo'n 25 meter daar achter.

Comment

Dus, in je woonkamer staat een WiFi "zender" ?

Comment

Inderdaad, de modem van precieus.

Comment

Wel, daar hang je dan die versterker aan.
                    Deze zorgt ervoor dat je WiFi signaal versterkt wordt zodat het bereik groter is.

het enige wat je nodig hebt is een "ontvanger"
                    Last edited by Emphyrio; 12-04-15, 21:38. Reden: typo

Comment

Ik bedoel Proximus, maar dit mobieltje kent dat woord niet en kiest er zelf een. Dus daar moet je op letten en dat vergeet ik vaak.

Comment

Maar dat is nu juist wat ik niet begrijp. Voor zover ik kan lezen, steek je gewoon dat ding in een elektrisch contact. Dat zoekt dan het Wi-Fi signaal, versterkt het en eend het door. Maw, als ik dat in een stopcontact halverwege steek (waar ik nu met mijn mobiel nog Wi-Fi heb), zou daar het signaal versterkt worden, zodat ik verder ook kan ontvangen.

Comment

je zal dat "ding" wel moeten verbinden met je acces point (de zender).

Comment

Ik lag op het ogenblik dat je dat stuurde al in bed. Zal straks eens foto's sturen van dat ding, dat ook een' acces point' is en mijn mogelijkheden. Alvast al bedankt voor de uitleg. In mijn slaap heb ik er al over nagedacht.

Comment

Nu dacht ik vannacht: in mijn studio komt een llan kabel binnen, die ik dus achter in de computer kan steken (geen telefoonkabel)
                              Omdat ik twee computers heb en omdat de binnenkomende draad te kort was kreeg ik van een vriend dit toestel:
                              Kan ik één van die draden in die WiFi versterker steken en dan daar WiFi hebben?
                              Click image for larger version

Name:	verbinding.jpg
Views:	1
Size:	764,4 KB
ID:	1068209

en dit is de WiFi versterker:
                              Click image for larger version

Name:	WiFi versterker.jpg
Views:	1
Size:	348,9 KB
ID:	1068210
                              Last edited by theo2602; 13-04-15, 06:39.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎