Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oude mails verhuizen naar Windows 8.1

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oude mails verhuizen naar Windows 8.1

Ik heb een nieuwe computer met windows 8.1. Ook met Windows Live Mail. Heb gesurft om te kijken op welke manier ik mijn Outlook-mailberichten en - contactpersonen kon overhevelen naar de nieuwe computer. Een paar mogelijkheden geprobeerd, maar het lukte niet goed.
    Mogelijk dat Thunderbird beter werkt. Dat heb ik overwogen, maar nog niet gedaan. Weet iemand in dat hele virtuele woud van handleidingen waarin ik ben verdwaald, er een, die goed duidelijk maakt hoe ik genoemde bestanden goed kan overhevelen. Op Thunderbird of Live mail, het maakt mij niet uit.

alles over backup maken en terugzetten backup in Windows Live Mail ......

http://www.microsoft.com/business/nl...aspx?cbcid=178

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Sorry,

Kwam uit op een pagina van microsoft voor bedrijven. Nergens iets over transporteren van outlook op oude computer naar een nieuwe pc.

Comment

Beste Matan,

Bedankt voor je forum-post.

Ik heb hier een kort stappenplan:

Zelf backup maken van Outlook

Kies Bestand - Importeren en exporteren
        De wizard Importeren en exporteren wordt geopend.
        Kies: Naar een bestand exporteren
        Kies: Bestand met persoonlijke mappen (.pst)
        Kies de mappen waar je een backup van wilt maken.
        Bewaar de backup op een veilige plek, bijvoorbeeld een CD-rom of een memory stick.

Bron: http://www.pepermunt.net/e-mail/emai...#ixzz3bWPHdHg3

Mocht je verder nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Comment

Bedankt,

Dat snap ik. De vraag is alleen ook: hoe importeer ik die in windows live mail of is het handiger als ik daarvoor Thunderbird download?

Comment

Beste Matan,

Bedankt voor je reactie.

Dat is je persoonlijke mening, welk programma vind jij het meest prettig? Persoonlijk ik Windows Live Mail (Ikzelf gebruik wel Outlook)
            Ik heb daarom hieronder een handleiding voor het importeren van berichten in Windows Live Mail:

Open Windows Live Mail door op de knop Start te klikken Afbeelding van de knop Start. Typ Mail in het zoekvak en klik in de resultatenlijst op Windows Live Mail.
            Open het menu Bestand in de linkerbovenhoek en klik op Berichten importeren.
            Afbeelding van menu Bestand met Berichten importeren geselecteerd
            Selecteer de gewenste bestandsindeling en klik op Volgende. (Je beschikt over de opties Microsoft Outlook Express 6, Windows Live Mail en Windows Mail.)

Klik op Bladeren en selecteer de map met de geëxporteerde berichten. Klik vervolgens op Volgende. Je kunt ervoor kiezen om alle mappen te importeren of alleen specifieke mappen.

Klik op Volgende. Je ontvangt een bevestiging dat de bestandsindeling is gebruikt en dat de bestanden zijn geïmporteerd.

Klik op Voltooien. Je vindt de geïmporteerde berichten in het linkerdeelvenster, in de map Opslagmappen.

Importeren in Thunderbird van WLM af heb ik nog niet meegemaakt, maar blijkbaar kan dat met een Add-on:
            https://freeshell.de//~kaosmos/mboximport-en.html

Mijn advies, persoonlijk gezien, is om WLM te gebruiken, dan zit je ook niet te spelen met de add-on en gebruik je toch een gratis en gebruiksvriendelijk e-mailprogramma.

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, hoor ik het graag.

Comment

Ik vrees dat live mail wel outlook express herkent, maar niet outlook. Heb de contactpersonen in een .pst bestand gezet, maar Live Mail herkent het niet.

Comment

Working...
              X