Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chrome minuten lang bezig met 'host vaststellen'

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• chrome minuten lang bezig met 'host vaststellen'

Heb net een computer met Windows 8.1. Met browser Chrome. Het duurt nu echter minuten voordat ik kan internetten. Chrome is dan al die tijd bezig met 'host vaststellen'. Een enkele keer niet. Dan is de pc zo snel als ie moet zijn. Wie heeft een idee? Provider en router zijn van Ziggo.

Ben er niet zeker van of dit een oplossing voor je is.
    Maar het is mij opgevallen dat de standaard DNS van ziggo soms niet goed werkt.

Oplossing hiervoor is die van openDNS in te stellen.
    (eigenschappen van je netwerk adapter -> ipv4 protocol -> daar ergens kun je zelf een DNS opgeven.

Gebruik deze adressen:
    prim: 208.67.222.222
    sec: 208.67.220.220

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

En dan bedoel je die adressen op de plaats van
      subnetmasker
      en
      standaardgateway?

Comment

Heb je dit met een andere browser ook?
        Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
        E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Ga dat eerst proberen. Maar ook bedankt Dorado

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matan Bekijk Berichten
            En dan bedoel je die adressen op de plaats van
            subnetmasker
            en
            standaardgateway?
            Voorkeurs-DNS-Server &
            Alternatieve-DNS-Server
            Last edited by dorado; 15-06-15, 07:48.

Comment

Een collega had het antwoord:
              Ga bij Chrome naar Aanpassen en beheren (rechtsboven) dan naar instellingen en bij Opstarten de eerste cirkel aankruisen en niet de derde. Zijn verklaring: je hebt waarschijnlijk een rare startpagina in de voorkeuren staan waardoor het ding van zijn leven niets kan vinden op dat hele internet. Zet de startpagina maar op een nieuw tabblad.

Heb het gedaan en het werkte.

Comment

Dus toch enkel met Chrome
                Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
                E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Hoi Dorado,
                  Beetje te vroeg gejuicht. Heb nog last van het probleem. De oplossing die jij schetst: ik ben naar die instellingen wezen kijken en daar staat helemaal niets ingevuld. Daar staat onder tab algemeen aangevinkt dat in beide gevallen ip-adres en een dns-serveradres automatisch worden aangewezen. Moet ik jouw suggestie invullen onder de andere tab, de tab alternatieve configuratie?

Comment

Als je bij de instellingen kijkt, zie je 2 opties:
                    1. Automatisch een DNS-server laten toewijzen
                    2. De volgende DNS-serveradressen gebruiken.

Vink De volgende DNS-serveradressen gebruiken aan en vul de gegevens in zoals voorgesteld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matan Bekijk Berichten
                      Een collega had het antwoord:
                      Ga bij Chrome naar Aanpassen en beheren (rechtsboven) dan naar instellingen en bij Opstarten de eerste cirkel aankruisen en niet de derde. Zijn verklaring: je hebt waarschijnlijk een rare startpagina in de voorkeuren staan waardoor het ding van zijn leven niets kan vinden op dat hele internet. Zet de startpagina maar op een nieuw tabblad.

Heb het gedaan en het werkte.
                      En heb je een vreemde startpagina gevonden in je browser, want dan is het ook raadzaam deze definitief te verwijderen. Wat niet zo 1 2 3 gaat. Ze zijn nogal hardnekkig.
                      Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Er is ook een keus automatisch een ip-adres aanwijzen of niet. Daar staat niets ingevuld. Dat heeft hier verder niets mee te maken?

Comment

Als je m op automatisch zet dan blijven de vakjes inderdaad leeg
                          Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Working...
                          X