Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geen verbinding

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • geen verbinding

    Hoi,ik heb nog een laptop windows 7
    om online te gaan krijg ik geen verbinding via wifi
    via draad wel.
    comp geeft aan dns server reageert niet en DHCP niet ingeschakeld voor vnware network adaptervmnet1
    hoe ik het weer aan kan zetten ?
    grt Wardt

  • #2
    Bekijk of de tips in dit artikel:
    DNS server reageert niet
    je verder kunnen helpen.
    Last edited by dorado; 05-08-15, 08:18.

    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

    Comment


    • #3
      Hoi dorado , ik heb het geprobeerd maar het werkt niet.

      Comment


      • #4
        Vul de DNS servers van je provider, Google of OpenDNS in om te kijken of het probleem aan je DNS server ligt.
        Combineer [windowstoets & r] => typ: control ncpa.cpl
        Rechtsklik de bestaande verbinding => Eigenschappen
        Selecteer Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4) en klik op Eigenschappen
        Klik op De volgende DNS-serveradressen gebruiken:
        Vul de DNS server van je provider in, welke je hier kunt vinden


        Hier vind je de IPadressen van OpenDNS en hier van Google

        Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

        Comment


        • #5
          gedaan, gebeurd niets ?
          hoe je het met ip adressen moet doen weet ik niet
          Last edited by wardt; 05-08-15, 11:48.

          Comment


          • #6
            Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)

            Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

            Comment


            • #7
              met fix ook niet geholpen. shit shit
              Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	746,4 KB
ID:	1068387Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	746,4 KB
ID:	1068387Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	371,2 KB
ID:	1068388

              Comment


              • #8
                Als een apparaat geen verbinding met het netwerk maakt, ligt dat vaak aan het apparaat zelf. Check daarom de ip-confiuratie. Het belangrijkste is dat DHCP wordt gebruikt, zodat het apparaat zijn IP-adres en bijbehorende informatie over het netwerk ontvangt.
                Je kunt hier een batchbestand downloaden naar je bureaublad waardoor je de services juist configureert. Sla deze op het bureaublad op. Rechtsklik reconfiguredhcpservices.bat → Als administrator uitvoeren.
                Herstart je systeem.



                Probleemoplossers
                Open Configuratiescherm. Tik in Probleemoplosser in de rechterbovenhoek.
                Je kunt hier kiezen voor Internetverbindingen, Gedeelde mappen, Thuisgroep,Netwerkadapter en Binnenkomende verbindingen.




                Netwerkadapter
                Combineer [windowstoets & r] → tik: ncpa.cpl
                Kijk of de netwerkadapter is ingeschakeld.




                Netwerkconfiguratie
                Open een opdrachtprompt met verhoogde machtiging en tik in: ipconfig
                Bij een goed functionerende verbinding, zul je een ip4 adres zien. Dit begint meestal met 192.168 of eventueel met 10.
                Zie je echter 0.0.0.0 of 169.254, combineer dan [windowstoets & r] → tik:ncpa.cpl en klik op Eigenschappen van de adapter.
                Selecteer hier Internet Protocol versie 4 (TCP /IPv4) en klik op Eigenschappen. Ieder netwerkapparaat in je netwerk moet
                beschikken over een uniek ip-adres. Dat kun je zelf invullen (statisch) of automatisch (dynamisch) laten toekennen.




                Dynamisch ip-adres (DHCP)
                Vink eenvoudigweg de optie Automatisch een IP-adres laten toewijzen aan.
                Of tik in de opdrachtprompt het volgende in:
                ipconfig /release
                ipconfig
                renew ipconfig






                Statisch ip-adres
                Bij een netwerkprinter doe je er goed aan een vast ip-adres toe te laten kennen. Dat adres moet uitwisselbaar zijn met het ip-adres van je router. Deze vind je onder het commando ipconfig (=> Open een opdrachtprompt met verhoogde machtiging en tik in: ipconfig) Bij een goed functionerende verbinding, zul je een ip4 adres zien. Dit begint meestal met 192.168 of eventueel met 10. onder het kopje Standaardgateway.
                Heeft je router bv. het adres 192.168.0.1, dan geef je je apparaten een adres als 192.168.0.2 etc. Het subnetmasker stel je in op 255.255.255.0 en bij standaardgateway vul je het ip-adres van je router in.
                Bij de DNS Servers de nummers van je server, welke je hier kunt vinden.







                Router
                Check of je router reageert door het ip-adres van je router te pingen (zie afbeelding)
                Krijg je reactie, krijg je 4 regels antwoord te zien.
                Is het niet zo, herstart dan de router of controleer de kabelverbinding.





                Routerconfiguratie
                Tik het ip-adres van je router in de adresbalk in van je browser, waardoor je de configuratie te zien krijgt.
                Wanneer de router als dhcpserver functioneert, check of deze goed is ingesteld.




                Netwerkapparaten Wanneer je problemen ondervind met je NAS of printer, probeer deze te pingen en te benaderen via de browser.
                Als je het niet meer weet, kun je deze via een programma als PortScan achterhalen.
                Klik bij Start IP-adress or Server Name het ip-adres in van je router en eindigdeze met xxx.xxx.x.255







                DNS
                Het kan gebeuren dat je wel kan pingen naar een server, maar niet naar een website. In dat geval is er wellicht een probleem met de DNS Server.
                Kijk met ipconfig /all of er eenDNS server wordt weergegeven. Zo niet, moet je dat regelen in de routerconfiguratie of in het eigenschappenvenster van je netwerkadapter. Check hierna of de ingestelde DNS-server functioneert met het commando nslookup.




                Firewall
                Wanneer je nu nog geen verbinding kan maken met internet,is de oorzaak wellicht te vinden in een te streng afgestelde firewall.
                Klik dan op Standaardwaarden herstellen.




                Slechte draadloze ontvangst.
                De kwaliteit van het signaal gaat achteruit als er veel andere netwerken in de omgeving actief zijn. Door een vrij kanaal te kiezen, kunnen de problemen met de het slechte signaal echter al snel opgelost zijn. Download InSSIDer en start het programma. InSSIDer zal nu alle netwerken laten zien en welke band ze gebruiken. Kijk welke band je eigen netwerk gebruikt. Voor de 2,4Ghz-band zijn de kanalen 1 tot en met 13 beschikbaar. Voor de 5,0Ghz-band de kanalen 36, 40, 44 en 48. Je kunt de kanalen gemakkelijk sorteren door op Channel te klikken. Kies een band waarop weinig andere netwerken op actief zijn. Log dan in op de router en kies Draadloos. Selecteer het goede netwerk en bij Kanaal het door jou zojuist uitgezochte vrije kanaal.






                Geen ge√Įdentificeerd netwerk of geen netwerktoegang.
                1. 1.Combineer [windowstoets & r] →typ: msconfig.Schakel McAfee Network Agent Serviceuit.
                2. Herstart je router en wacht 10 minuten
                3. Combineer[windowstoets & r] →typ: ncpa.cpl. Verbreek 1 verbinding zodat je er maar 1 gebruikt of rechtsklik Verbindingsbrug maken.
                4. Controleer de netwerkadapterinstellingen. Klik op Configuratiescherm →Netwerk en internet →Netwerkstatus en taken weergeven. Klik op status weergeven. Schakel VPN software of andere extra netwerkgerelateerde software uit.
                5. Schakel de virtual network adapters uit.
                6. Schakel de verbinding uit, wacht 1 minuut en schakel daarna de verbinding weer in.



                Bezoek deze links:
                Problemen met netwerkverbindingen oplossen




                Hoe los ik problemen met netwerkadapters op?




                Problemen met bekabelde en draadloze netwerken
                Last edited by dorado; 08-08-15, 21:07.

                Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                Comment


                • #9
                  Als een apparaat geen verbinding met het netwerk maakt, ligt dat vaak aan het apparaat zelf. Check daarom de ip-confiuratie. Het belangrijkste is dat DHCP wordt gebruikt, zodat het apparaat zijn IP-adres en bijbehorende informatie over het netwerk ontvangt.
                  Je kunt hier een batchbestand downloaden naar je bureaublad waardoor je de services juist configureert. Sla deze op het bureaublad op. Rechtsklik reconfiguredhcpservices.bat → Als administrator uitvoeren.
                  Herstart je systeem.


                  het lukt niet als administrator uitvoeren, laptop werkt met windows 7

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wardt Bekijk Berichten
                    het lukt niet als administrator uitvoeren, laptop werkt met windows 7
                    Om het op te lossen, moet je onderstaande file dowloaden naar het bureaublad.
                    Rechtsklik Restore_run-as-administrator.regSamenvoegen
                    Herstart vervolgens je pc. Daarna kun je (in het chtsklikmenu) als administrator uitvoeren
                    vinden.

                    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                    Comment


                    • #11
                      Niets meer gehoord. Wil het lukken?

                      Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                      Comment


                      • #12
                        ik heb windows 10 erop gezet en nu werkt alles weer naar behoren. met het andere kreeg ik het niet voorelkaar, van alles geprobeerd maar lukte niet
                        Dank je wel voor de hulp !!!!!!

                        Comment

                        Working...
                        X