Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fluctuerende ping

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fluctuerende ping

Beste lezers,
    Het is alweer geruime tijd geleden dat ik jullie forum heb moeten bezoeken. Nu loop ik helaas tegen een probleem aan, dat ik maar niet opgelost krijg.

Probleemomschrijving:
    Sinds enige tijd speel ik online games. Ik ben er niet goed in, maar beleef veel plezier.
    Mijn internet verbinding is altijd stabiel geweest, ook wanneer mijn vrouw bijvoorbeeld netflix heeft lopen op de achtergrond.
    Ik speel mijn spel met 60 fps en heb altijd een stabiele ping van rond de 23ms.
    Sinds deze week is dit helaas over.
    Wanneer ik in game ben schiet mijn ping elke 8 seconden naar 500ms en loopt dan geleidelijk terug naar 40, vervolgens schiet hij weer naar 500ms en dit blijft zich maar herhalen.

Wanneer ik een speedtest uitvoer zie ik niets vreemds. Ook bij youtube en netflix ondervind ik geen probleem. Hier wordt echter gebufferd, dus lijkt me dat probleem ondervangen.

Ik heb mijn modem al enige tijd van het net afgehaald en opnieuw opgestart.

Heeft iemand enig idee waar ik het zou kunnen zoeken?

Met vriendelijke groet,
    Johan

Edit:
    Zojuist even een lankabel geprobeerd. Dan is het probleem er niet. Het zit dus in de wifi verbinding.
    Last edited by TETSU; 08-12-15, 21:44.

De wifi verbinding kan om diverse redenen storen en dus fluctueren.

Ik heb om die reden ook als het even kan mijn netwerkkabel in mijn apparaten steken.
    ( laptop en pc ) ook al kunnen zo ook over de wifi als dat nodig is.

De wifi is vooral handig voor mijn tablet en foon en als ik met de laptop ergens anders wil zitten.

Je zou eens kunnen kijken of je je wifi op een ander kanaal kan zetten ( kan je ook je provider voor bellen als je niet weet hoe, zij kunnen dat ook doen van afstand)

Ook verschillende apparaten die de wifi gebruiken en in elkaars buurt liggen kunnen het signaal verstoren alsook een draadloze huistelefoon die te dicht bij je modem of het apparaat staat.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Hoi en bedankt voor je reactie
      Zojuist een ander kanaal gekozen en mn router gereboot. Helaas nog geen verbetering.

groet,
      Johan

Comment

Misschien even naar je provider bellen, die kunnen de gehele lijn voor je controleren. Want daar kan ook een fout zitten.
        Verder is het voor gamen altijd aan te bevelen om de computer via de LAN kabel aan te sluiten op de router.
        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hoi Typetje,
          Bedankt voor je reactie.
          Volgende week heb ik vakantie ik ga dan proberen hoe mijn laptop reageert op een netwerk van vrienden. Wellicht dat het probleem mijn wlan card is.
          Ook check ik mijn netwerk op de laptop van een kennis.
          Dan weet ik precies waar het probleem zit.
          Ik koppel nog wel terug.

Gr.
          Johan

Comment

Is goed ik wacht het af.
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hoi Typetje,
              Sinds een aantal dagen is het probleem als donderslag bij heldere hemel verdwenen. Het probleem zat of in mijn draadloos netwerk.
              Vreemd, maar gelukkig weer stabiel inet.
              Topic mag gesloten worden.
              Bedankt voor het meedenken.

Gr.
              Johan.

Comment

Fijn om te lezen dat het is opgelost, gelukkig. Als je weer vragen hebt, stel ze gerust.

Ik zet deze op opgelost
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                X