Sinds ongeveer een week werkt het uitvouwen van > Netwerk in Windows Verkenner niet meer. Ik kan wel op het groter-dan teken klikken, dan staat hij een poosje 'iets' te doen (rondje), en daarna wordt netwerk niet uitgevouwen. Ik kan dus de shares niet zien, al functioneren ze wel. Dit is zowel op mijn PC als op mijn Notebook (beide in hetzelfde netwerk, bedraad).
Volgens Microsoft Support is er recent niets veranderd wat dit kan veroorzaken. 'Het ligt vermoedelijk aan Ziggo', zeiden ze. Dus met Ziggo in de clinch geweest; router gereset, maar nog steeds geen uitvouwen mogelijk.
Nu heb ik op de PC altijd een vast IP-adres (192.168.178.10) gehad, omdat bepaalde applicaties vanaf de Notebook daarom vragen. PC-naam kon ook, maar dat had ik niet zo ingesteld. Ondanks dat Ziggo kennelijk de DNS adressen had veranderd, bleef internet toegang wel functioneren. Misschien waren de oude nog actief. Helaas lukte het niet meer om dat (aangepast naar de huidige DNS) gevalideerd te krijgen. Dus maar op automatic gezet en de verwijzingen op de Notebook op PC-naam gezet.
Goed. Nog steeds geen Netwerk uitvouwen, behalve één keer kort na het op Automatic zetten op de PC. Echter niet gelijktijdig op de Notebook. Na opnieuw opstarten van de PC was dat trouwens weer weg.
Merkwaardig is wel dan op beide apparaten nog steeds dezelfde IP's worden gebruikt. Dus ...10 op de PC. En dan maakt het niet uit in welke volgorde zij zich aanmelden op het netwerk. Zit daar misschien de veroorzaker van het probleem? Dat 'ergens' bijv. o.b.v. MAC adres altijd dezelfde IP wordt verstrekt. Ongeacht het opnieuw naar fabrieksinstellingen zetten van de Ziggo router? (PC en Notebook zijn wel aan blijven staan tijdens de reset).
Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.
Dirk
Volgens Microsoft Support is er recent niets veranderd wat dit kan veroorzaken. 'Het ligt vermoedelijk aan Ziggo', zeiden ze. Dus met Ziggo in de clinch geweest; router gereset, maar nog steeds geen uitvouwen mogelijk.
Nu heb ik op de PC altijd een vast IP-adres (192.168.178.10) gehad, omdat bepaalde applicaties vanaf de Notebook daarom vragen. PC-naam kon ook, maar dat had ik niet zo ingesteld. Ondanks dat Ziggo kennelijk de DNS adressen had veranderd, bleef internet toegang wel functioneren. Misschien waren de oude nog actief. Helaas lukte het niet meer om dat (aangepast naar de huidige DNS) gevalideerd te krijgen. Dus maar op automatic gezet en de verwijzingen op de Notebook op PC-naam gezet.
Goed. Nog steeds geen Netwerk uitvouwen, behalve één keer kort na het op Automatic zetten op de PC. Echter niet gelijktijdig op de Notebook. Na opnieuw opstarten van de PC was dat trouwens weer weg.
Merkwaardig is wel dan op beide apparaten nog steeds dezelfde IP's worden gebruikt. Dus ...10 op de PC. En dan maakt het niet uit in welke volgorde zij zich aanmelden op het netwerk. Zit daar misschien de veroorzaker van het probleem? Dat 'ergens' bijv. o.b.v. MAC adres altijd dezelfde IP wordt verstrekt. Ongeacht het opnieuw naar fabrieksinstellingen zetten van de Ziggo router? (PC en Notebook zijn wel aan blijven staan tijdens de reset).
Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.
Dirk