Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel MB per maand nodig?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoeveel MB per maand nodig?

Goeie avond,
    Is er iemand die mij zou kunnen zeggen hoeveel MB per maand ik nodig heb om elke dag met mijn Braziliaanse vrouw 2 uur op skype te gaan?
    Misschien een rare vraag. Maar mijn vrouw ginder komt niet toe met 12 MB per maand.
    Als mijn topic hier niet goed is geplaatst wil mij dan op de hoogte brengen.
    Vriendelijke groeten,

Goede avond,

ja 12 mb is wel heel weinig, ik zou zeggen minimaal 500 mb als je ook kan beschikken over een wifiverbinding of 1 gig data zeker als je weinig op wifi bent.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Ik koop altijd bij Proximus 1000MB (9.99€) en kom daar breed mee toe. Maar ik ben zeker dat ik mijn Data 2 uur per dag gebruik. Je kan dat nergens nazien. Ik vrees dat die 1000mb wel te weinig zal zijn. En ik veronderstel dat je vbrouw 2GB gebruikt???

Comment

Ik moet dat echt nog eens navragen. Ik geloof dat ze 12 GB per maand heeft. En dat zou toch ruimschoots moeten volstaan volgens dat ik hier lees he? Hou jullie verder op de hoogte morgen. Ik zal haar spreken deze nacht. Zij gebruikt wifi. Natuurlijk is het zo dat zij daarbij ook nog op facebook zit en ook zeer veel whatsappt. Bellen, gebeld worden en berichten krijgen en verzenden.
        Alleszins bedankt voor de reacties.

Comment

Als ze wifi gebruikt, is een data bundel voor buiten de wifi om van 1 gb voldoende.
          12 gb is erg kostbaar hoor aan mobiele data.
          Als je op je wifi bent dan gaat er geen data af van je bundel.
          Verdiep je eens in de providers van het land waar je vrouw woont en de verschillende
          mogelijkheden/ kosten via internet. En besluit daarop wat het beste is om te voorzien.
          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Typetje, wat bedoel je met "een databundel voor buiten de wifi om"?
            En is het ook zo dat, indien zij wifi gebruikt, er geen data van haar bundel worden gebruikt?
            PS. Zij is Braziliaanse en woont voorlopig nog daar.
            Groetjes

Comment

Ik zou eens vragen welke telefoonmaatschappij ze heeft en welke mobiele provider en daar op googlen en eens zien hoe dat precies in elkaar steekt.
              Als je wifi hebt dan gebruik je geen mobiele data, zodra je weer buiten het bereik bent van wifi dan gebruik je van je databundel, net zoals hier, is dat overal zo.
              Zonder dat je weet hoe het werkt bij haar provider ( of dat nou prepaid is of een abbo) kan je er vrij weinig van zeggen.
              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Zij heeft een abonnement bij VIVO in Brazilie voor internet op pc. Wij skypen nooit op gsm. Ik veronderstel dan ook dat zij nooit mobiele data hoeft te gebruiken. Of zie ik dat mis?

Comment

nee dan heeft ze geen mobiele data nodig om te skypen. Tenzij ze haar pc van internet voorziet van een met een dongle, dit is namelijk wel hetzelfde als mobiele data, er gaat daar ook een prepaid simkaartje in ( net zoals dat hier het geval is )
                  Liefs Typetje

read my blog

Comment

Nee ze heeft zo'n dongle maar zonder prepaid simkaartje in. Ze kan ginder namelijk geen router krijgen omdat die in haar omgeving niet meer aan te sluiten zijn, zegt haar provider. Zou dat het grote probleem kunnen zijn van haar grote dataverbruik?

Comment

In een dongle hoort meestal wel een of ander simkaartje met een abbo of een prepaid kaartje, meestal koop je dan voor een periode, bijvoorbeeld 1 maand als het data op is dan word de snelheid van de verbinding meestal trager tot het eind van de maand.
                      Dan is het voeren van een skype gesprek vaak niet meer mogelijk of heel moeizaam.
                      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Nee, in haar dongle zit zeker geen simkaart. Maar vraag mij nu af of deze dongle dan mobiel internet is.

Comment

Misschien is de dongle eentje die de pc draadloos maakt om te verbinden met een wifi hotspot, van bijvoorbeeld een mobiele telefoon kan je zo'n hotspot maken, dan verbind dat als je verbind met wifi, maar dan moet je inderdaad wel je telefoon van voldoende data voorzien.
                          Dan kan het zomaar zo zijn dat 1 gb niet voldoende is en je dus wederom data moet kopen, om je prepaid data van je mobiele telefoon op te laden.
                          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Typetje,
                            Ik wil er toch nog eens op wijzen dat het hier niet gaat over skypen via telefoon maar via pc.
                            Ik zou het toch niet normaal vinden dat zij dan geen router en modem zou hebben?
                            Om met een hotspot te werken kan ze even goed naar buiten gaan en daar een hotspot gaan zoeken he?

Comment

je kan van een smartphone een hotspot maken.
                              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                              X