Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Profielen binnen Outlook 2010

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Profielen binnen Outlook 2010

Hallo,

Mijn ouders hebben een nieuw emailadres. Ik heb dit ingesteld binnen Outlook en dit werkt ook allemaal. Ik heb alleen 1 probleem dat ik het nieuwe emailadres niet als hoofdemailadres kan instellen. Ik heb al zitten rommelen met profielen, wanneer ik bijvoorbeeld een backup terugzet van hun nieuwe emailadres heb ik automatisch ook Outlook-gegevensbestand eronder staan... Ik heb een Backup die ik terug kan zetten. Het graag trouwens om een IMAP emailadres. Hoe krijg ik de backup terug en dat de backup die ik terugzet het enige gegevensbestand/emailadres is binnen Outlook?

Hoe krijg ik dit verwijderd?

Alvast bedankt!

Voor verdere toelichting zie screenshots.Click image for larger version

Name:	Outlook 2.jpg
Views:	1
Size:	83,1 KB
ID:	1074161Click image for larger version

Name:	Outlook 1.jpg
Size:	28,0 KB
ID:	1074162

Iemand enig idee?
    Last edited by dorado; 04-03-16, 07:56. Reden: Samengevoegd tot 1 bericht
    Je moet goed drinken want eten is ook duur.

Ik heb overleg gehad met een ander crewlid, maar helaas gebruiken we beiden geen Outlook. Ik denk dat de .pst file die jij hebt een backup is van het oude profiel dus dat deze verwijderd kan worden.
    Kopieer de e-mails die je wilt bewaren naar het nieuwe account en verwijder dat .pst bestand en start Outlook opnieuw op. (gebruik de remove knop)
    Last edited by dorado; 04-03-16, 14:58.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het lukt mij niet om het gegevensbestand wat niet nodig is, te verwijderen en of als hoofdgegevensbestand in te stellen... Voor verdere toelichting verwijs ik naar de bijlage.

Click image for larger version

Name:	outlook melding.jpg
Size:	225,2 KB
ID:	1068707

Comment

Je moet eerst het andere bestand selecteren en dan op Als standaard instellen klikken, waarna je wel in gelegenheid bent om het .pst bestand te verwijderen.

Comment

Maar het andere bestand dat ik als standaard wil instellen lukt niet. De mogelijkheid is er simpelweg niet om het andere gegevensbestand wat moet blijven in te stellen als zijnde 'standaard' Als ik het gegevensbestand selecteer dat standaard moet worden kan ik niet op de button klikken 'als standaard instellen'.

Comment

Ook niet na herstarten Outlook?

Comment

Nee, jammer genoeg niet. Ik heb al een paar keer alle profielen uit Outlook verwijderd, maar het profiel wat er standaard in komt te staan, die krijg ik dus niet verwijderd.. Ik weet dat je eerst Het profiel dat ik wil houden moet instellen als standaard, maar die optie is er dus niet...

Ik kan redelijk makkelijk 'opnieuw' beginnen omdat het een Imapadres is.... Maar ik heb dat al meerdere keren gedaan met als resultaat dat er 2 gegevensbestanden binnen Outlook komen wat ik dus niet wil...
              Last edited by steven92; 07-03-16, 19:49.

Comment

Download en voer ConEmu Stable Installer uit.
                Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
                (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
                Typ: cd %localappdata%\microsoft\outlook & dir /p > %userprofile%\desktop\outlook.log & start notepad %userprofile%\desktop\outlook.log

Post dit log in je volgende reactie.

Comment

Wanneer ik die code kopieer in het programma, dan krijg ik een blanco kladblok bericht voor mijn neus... Volgens mij is dit niet de bedoeling.

Ik zie de melding in het programma staan: dat het systeem het opgegeven pad niet kan vinden!

Comment

Bij mij alles gedaan en getest. Je mag 2x raden? Dat werkt.

Mss kun je die %localappdata%\microsoft\outlook (=>C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Outlook) zelf even opzoeken in Verkenner, waarna je de .pst file ziet en verwijderen kan.

Comment

Wat heeft u getest?
                      Ik heb dat al wel is gedaan, maar wanneer je het hoofdgegevensbestand verwijderd, dan krijg je de melding dat dat pst bestand verwijderd is en start Outlook niet door... Eerst moet je dan het andere gegevensbestand instellen als standaard, maar dat lukt dus niet.

Comment

Ik heb het gedaan bij Microsoft Outlook 2013. Het andere bestand standaard gemaakt en het .pst file verwijderd.

Comment

Zoals ik eerder aangaf is die optie er bij mij niet om het andere .pst bestand te als standaard in te stellen. Ik weet ook dat je dan het bestand zo kan verwijderen. Nu krijg ik de melding die ik hierboven ook heb neergezet als afbeelding.

Comment

Sorry maar ik weet niets meer uit de hoge hoed te toveren. Mss dat anderen wel een gouden tip hebben.
                            Succes met je vraag.

Comment

Working...
                            X