Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Online Radio valt constant weg

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Online Radio valt constant weg

Beste lezers,

Tijdens het werken luister ik altijd naar een internetradio. Dit doe ik op radioluisteren.fm of nederland.fm.
    Maar nu vallen deze beiden sites constant weg, het lijkt dat wel of ze opeens niet meer bufferen ofzoiets en dan moet ik weer naar de PC lopen op een keer op play te duwen of de pagina te refreshen en dan doet deze het weer een tijdje totdat hetzelfde weer gebeurd.
    Dit gebeurd zo'n 10 x per dag ongeveer.
    De PC is gewoon verbonden via LAN. Ik heb een glasvezel internet abbo dus de snelheid moet meer dan voldoende zijn.
    Ook merk ik dat als ik de radio voor de eerste keer aanzet en de reclame is nog bezig zeg maar, dat als ik dan van tabblad switch het geluid stopt tot ik weer naar het tabblad van de radio ga. Pas als de reclame is afgelopen kan ik naar een ander tabblad.
    Ik draai altijd op Google Chrome.

Bestaat er een manier om te zorgen dat er meer gebufferd wordt of iets dergelijks, zodat deze niet steeds blijft hangen? Of zijn er andere manieren?

Groeten,
    Joey

Ik heb net getest met www.nederland.fm in chrome, en geen probleem met opstarten kan gewoon gelijk naar andere tabs gaan hij stopt niet en hapert ook niet.
    Herstart je modem eens en kijk of het beter gaat met je algehele verbinding.

Leeg daarna eens de browsegeschiedenis en cookies van chrome en kijk of het daarna beter gaat met luisteren naar de online radio.

En ook niet onbelangrijk, check of je de laatste versie van chrome hebt
    Last edited by typetje; 09-06-16, 10:45.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Herken dat probleem wel een beetje heb vroeger ook eens zoiets gehad toen ik de modem te ver van het in mijn geval is/ra punt had staan wat nogal eens het stoppen van bufferen van streaming zaken opleverde. Ik zou de connecties eens nalopen en dan vooral de kabeluiteinden aangezien op die punten de kans het grootst is dat er niet helemaal lekker contact gemaakt wordt (al helemaal als er handmatig schoentjes zijn aangebracht). Opnieuw inpluggen zou eventueel ook al kunnen helpen in geval van een stofje dat ergens een beetje in de weg zit. Nadeel je ziet er verder doorgaans niet aan en dan is het maar de vraag waar het probleem nu precies zit. Een kabeltester kan enige uitkomst bieden maar die heeft niet iedereen bij de hand.

Je kunt ook nog eens kijken of je het gewenste radio station via VLC kunt laten lopen, daarmee is de buffer iig wel te vergroten.
      http://www.groovypost.com/howto/chan...eaming-buffer/

Als je hier op de kbps linkjes (rechts)klikt heb je zo'n linkje welke voor gebruik in VLC vereist is zo te pakken.
      http://www.listenlive.eu/netherlands.html
      Last edited by eNdEmiOn; 11-06-16, 00:49.

Comment

Working...
      X