Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tethering prijs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• tethering prijs

Als ik op verlof ga (in Belgie) koop ik steeds data. indien nodig gebruik ik dan thetering om ook mijn laptop met het net te verbinden. Vroeger had ik een klein oud laptopje dat dan enorm traag was als ik het langs thetering met de smatphone verbond. ik deed dit dan ook zelden.
    nu heb ik echter een jongere en betere laptop en wilde er echt gebruik van maken door hem langs thetering met de smartphone te verbinden. het ging prachtig en snel, maar wat nog veel sneller liep was het verbruik van mijn data. bij Proximus beweerde men dat dit normaal is, want dat een blad op een laptop veel groter is dan op een mobiel en dat die dus zoveel meer data verbruikt. is dat normaal? Zo ja, hoop ik dat anderen, die dat ook niet wisten, hier rekenschap gaan mee geven.

Ik gebruik deze methode ook vaak als ik op pad ben. Ik merk niet echt verschil in verbruik tussen mijn (kleine) netbook of de laptop.
    Wat wel extra data-slurpen veroorzaakt zijn updates van bijvoorbeeld het antivirusprogramma of applicaties die automatisch opstarten en niet direct nodig zijn.

Comment

Ja, ik kan ook niet volgen! Gewoonlijk kom ik met 1GB een week toe, nu was op twee dagen 500mb + 250mb die bij de bungalow hoorde opgebruikt. Ik heb dan nog een GB geladen en opgepast. Ergens denk ik wel dat de uitleg van Proximus dat hetzelfde scherm op een mobiel veel minder MB nodig heeft dan op een (6 tot 8x) groter scherm van de laptop. En wat updates betreft ik geloof dat W10 veel updates doet die je niet steeds ziet.
      Bedankt voor je reactie

Comment

Je hebt ook dat win nogal wat telemetrie verstuurd. Dus als je dat nog niet gedaan hebt is het sowieso aan te raden om spybot anti-beacon te installeren. Je kunt ook eens via de veilige modus met netwerk aan kijken of het veel uitmaakt zo ja weet je dat het vooral door third party software komt.

Comment

Toevallig is hacken langs 'gratis WiFi' nogal in de belangstelling. Nu vraag ik mij af of dit ook niet kan gebeurd zijn. Ik had in dat vakantiepark 250mb gratis WiFi en die heb ik gebruikt, pas daarna ben ik tethering gaan gebruiken, maar zou men tijdens het 'gratis gebruik' al op mijn mobiel zijn geraakt????? Dit is gewoon gissen hoor. Die beacon zou standaard in Windows 10 zitten.

Comment

Ik heb nog nooit mijn 1 gig op gekregen op mijn telefoon en op mijn tablet deed ik vroeger altijd data kopen van Lebara maar dat was altijd over als de 30 dagen op waren. Nu doe ik dat niet meer nu ik een abbo heb op op mijn telefoon dan kan ik daar een hotspot van maken als het nodig is. Daar kan ik ook de laptop op verbinden, dat is een 4g abbo van mijn Windows Phone daar heb ik mijn data op en zo verbind ik dan mijn tablet of laptop als dat moet dan word mij telefoon dus de wifi voor mijn laptop, ik ga nooit en nooit op open wifiverbindingen never. Veel te link.
            Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Working...
            X