Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Netwerkkaart weigert na downloaden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Netwerkkaart weigert na downloaden

Wanneer ik mijn PC opstart werkt het WIFi naar behoren, echter wanneer ik iets ga downloaden. Stopt die ermee. De pc dient dan opnieuw opgestart te worden, alvorens de netwerkkaart weer werkt.

Het betreft een TL-WN781ND

Met name bij het downloaden van een bestand stop de kaart ermee.
    Bestand is 100mb groot

Kan het te maken hebben met de virusscanner?

a. Als je probleem vooral optreedt tijdens 'spitsuur' (tussen 19:30 en 22:30 's avonds) dan zullen de netwerken in de buurt 'de schuldige' zijn.
    b. Installeer op je pc inSSIDer en kijk (tijdens spitsuur / wanneer het probleem optreedt) welke netwerken er in de buurt actief zijn en vindt een kanaalnummer dat niet (of weinig) wordt gebruikt. Stel dat vast in op je wifi router (dus niet op Auto laten staan, mocht dat nu het geval zijn).
    c. Thuisrouters draaien 'dol' van Torrent downloads. Nu noem je daar niets over, maar mocht (op je thuisnetwerk) dat toch gedaan worden, dat eens achterwege laten en kijken of het probleem dan wegblijft. Blijft het dan weg, dan heb je de oorzaak te pakken.
    d. Mogelijk helpt een driver-update.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dank voor je reactie.

Het is een tijd goed gegaan, echter bij intesiever gebruik, klapt het internet erweer uit.
      Vandaag mijn late reactie

a. Het is niet tijdgebonden, het ligt echt aan het internet gebruik.
      b. Ik maak gebruik van twee routers, heeft dit effect op het swichten tussen beiden?
      Het is uiteindelijk gelukt om er één netwerk van te maken, zodat je niet opnieuw hoeft in te loggen
      c. Ik maak geen gebruik van torrents, er wordt niets in de achtergrond gedownload
      d. De laatste driver is geinstalleerd.

Is er een manier om opnieuw contact te maken met internet zonder de pc opnieuw op te hoeven starten?
      Verbinden via internet toegang is nog mogelijk zonder opnieuw op te starten.

Comment

Je zou eens een router er tussen uit kunnen halen om te testen of het beter gaat.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
          Je zou eens een router er tussen uit kunnen halen om te testen of het beter gaat.

Het bereik van de router is niet toereikend voor de zolder, zodoende heb ik geen andere keus dan de router op zolder te gebruiken.

Ik zou natuurlijk nog een kabel naar boven kunnen trekken.
          Echter draadloos zou het ook moeten werken.
          Ik heb er ook alleen last van op de desktop, op andere apparaten heb ik er geen last van.

Comment

Indien alleen de PC met die kaart het probleem heeft, een nieuwer sneller kaartje kost nu ook de kop niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk Berichten
              Indien alleen de PC met die kaart het probleem heeft, een nieuwer sneller kaartje kost nu ook de kop niet.
              Eens.

Het probleem lijkt opgelost met de volgende oplossing:

- Log in in het modem van Ziggo (http://192.168.178.1)
              - standaard inlognaam: ziggo
              - standaard password: draadloos
              - Scroll naar beneden naar het Wireless 2.4 GHZ onderdeel
              - Wijzig Beveiliging van WPA2-PSK van EAS (standaard) naar TKIP en AES
              - sla de nieuwe instelling op.

Comment

Working...
              X