Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Win10 ongeldig IP-adress --> geen internet/netwerk

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Win10 ongeldig IP-adress --> geen internet/netwerk

Hallo Nucia,

Een Laptop van mijn vriendin heeft sinds een week van de ene op de andere dag geen netwerkconnectie meer, zowel via WIFI als via de ethernetkabel. Ik heb geconstateerd dat het niet aan het thuisnetwerk, bekabeling, wifi of provider ligt. Ik heb al mijn kennis gebruikt om het te verhelpen, maar ik kom er nu echt niet meer uit. Ik hoop dat jullie een nog een oplossing hebben!

Ik heb de volgende zaken uitgeprobeerd en gecontroleerd:
    - Andere pc's in mijn huis evenals van mijn (schoon)ouders hebben gewoon internet, echter de laptop van mijn vriendin niet.

- Dus ethernetkabel in mijn pc werkt perfect, kabel omgestoken naar haar pc werkt niet. Lampjes op haar PC bij haar ethernetpoort knipperen wel.

- uit de ipconfig /all is gebleken dat de IP-adressen niet blijken te kloppen, deze zouden in de 192.168.1 reeks moeten liggen. Ook is mij opgevallen dat er gegevens in de ipv6 staan, terwijl dat dat niet hoort te zijn. zie file hieronder:

ipconfig.all.txt

- Daarna heb ik ipconfig / release en /renew functie toegepast. dit had geen effect.

- Vervolgens heb ik gespeurd naar een oplossing op internet, daar had ik het volgende gevonden:
    https://answers.microsoft.com/nl-nl/...7-e04f080163a8

Waarvan dit wel leek te werken: (in cmd, admin)
    netsh.exe winsock reset catalog
    netsh int ipv4 reset reset.log
    netsh int ipv6 reset reset.log
    shutdown -r -t 0 -f

echter dit werkte alleen voor het bekabeld gedeelte en niet via de WIFI. Na nog een keer dit uitgevoerd te hebben, was ik weer terug bij af (werkte niets meer, qua netwerkverbinding).

- Ook heb ik geprobeerd om het stuurprogramma bij te werken en heb ik geprobeerd het te verwijderen.

- Al het bovenstaande heb ik ook geprobeerd in win. veilige modus echter dit heeft allemaal niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Bij voorbaat dank voor jullie help!!!!

Met vriendelijke groet,

Bird

Default Gateway . . . . . . . . . :
    Dit geeft aan dat het ipadres van je router niet gevonden kan worden. Herstart of reset je modem eens en ook de probleemcomputer...

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hoi Dorado,

Sorry, dit had niet vermeld, maar ik had dit ook al geprobeerd maar dat hielp ook niet. Het rare is dat andere pc's de router/modem wel kunnen vinden. En de probleemcomputer hebben we al heel vaak opnieuw opgestart. Ook hebben we andere netwerkomgevingen al geprobeerd.

Met vriendelijke groet,

Bird

Comment

Ik denk dat er een driver update via Windows Update is geïnstalleerd. Herstel via systeemherstel & zorg dat er geen driverupdate meer plaatsvindt.

Stap 1:
        Ga terug via systeemherstel

Stap 2:
        Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
        Kopieer onderstaande code:
        'Geen stuurprogramma's via Windows Update

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
        WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching\SearchOrderConfig",0," REG_DWORD"

Message = "Er worden geen stuurprogramma's meer aangeboden via Windows Update!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbexclamation, "Geen stuurprogramma's via Windows Update aanbieden")

Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
        Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
        Bij "Bestandsnaam" zet je: nodriverfix.vbs.
        Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
        Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nodriverfix.vbsOpenen

Comment

Hallo Dorado,

Hartelijk dank voor jouw hulp!

Ik heb jou advies opgevolgd. Eerst het visual basic script gemaakt en daarna een win herstel uitgevoerd. Na het Win.herstellen en inloggen in de PC gaf hij de melding dat het herstellen mislukt was. in de zelfde melding stond dat de virusscanner het tegengehouden zou hebben, ondanks dat ik hem al van te voren had uitgezet. Ik heb alsnog VB-script laten draaien. Daarna dacht ik: ik ga de virusscanner en tevens de CCleaner de-installeren. Vervolgens PC opnieuw opgestart. En warempel de PC ziet de router weer! Hiermee is het probleem opgelost. (Ik heb daarna opnieuw de virusscanner geïnstalleerd. Netwerk blijft daarna nog steeds werken.)

Kan het zijn dat of de virusscanner of CCleaner iets had geblokkeerd?

Nogmaals hartelijk dank voor jouw kostbare tijd!

Met vriendelijke groet,

Bird

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Bekijk Berichten
            Hallo Dorado,

Hartelijk dank voor jouw hulp!

Ik heb jou advies opgevolgd. Eerst het visual basic script gemaakt en daarna een win herstel uitgevoerd. Ik heb alsnog VB-script laten draaien. Daarna dacht ik: ik ga de virusscanner en tevens de CCleaner de-installeren. Vervolgens PC opnieuw opgestart. En warempel de PC ziet de router weer! Hiermee is het probleem opgelost. (Ik heb daarna opnieuw de virusscanner geïnstalleerd. Netwerk blijft daarna nog steeds werken.)

Kan het zijn dat of de virusscanner of CCleaner iets had geblokkeerd?
            Mooi dat het werkt.
            Blijkbaar heeft je virusscanner wel degelijk e.o.a. rol gespeeld in het blokkeren.

Oorspronkelijk geplaatst door Bird Bekijk Berichten
            Nogmaals hartelijk dank voor jouw kostbare tijd!
            You're welcome

Comment

Working...
            X