Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herkennen van apparaten in netwerk Windows 10 lukt niet echt

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Herkennen van apparaten in netwerk Windows 10 lukt niet echt

    Hallo,

    Sinds ik circa een jaar geleden een update van Windows 10 heb gehad heb ik problemen met het vinden van de PC's in mijn netwerk. Dat viel doorgaans niet op omdat we hier met meerdere PC's/Notebooks via de router op het Internet komen en meer onderlinge uitwisseling is niet nodig. Behalve dan dat ik films vanaf de interne harde schijf van mijn computer (op zolder) via het netwerk met een mediaspeler naar de TV stream (huiskamer). Dat verliep het laatste jaar dus moeizaam. Het was zelfs zo dat ik eerst de mediaspeler aan moest zetten en dan pas de PC, want anders zou de mediaspeler de gedeelde map van mijn PC niet herkennen. Ik dacht met een nieuwe mediaspeler (eminent EM7680) dit probleem op te lossen, maar nu lukt helemaal niks meer. Heel soms ziet mijn PC de mediaspeler in het netwerk, maar meestal niet. Dat niet of nauwelijks herkennen van andere apparaten in het netwerk viel me vandaag ook op, dus probleem is wellicht groter dan alleen voor de mediaspeler. Wat verder opvalt is dat wanneer ik b.v. een uur wacht er weer wel een of twee PC's worden herkend en even later is alles weer weg.
    Heb al meerdere acties ondernomen als systeemherstel, instellingen wijzingen in het Netwerkcentrum, de betreffende map tig keer delen, etc. Vanuit de mediaplayer kan ik de gedeelde map overigens ook niet vinden. Beiden zijn we wel 'lid' van de WORKGROUP.
    Weet het eigenlijk echt niet meer en hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

    Groet,

    Tony

  • #2
    Kijk of het volgende helpt:
    Kijk of je Windows 32- of 64bits is. Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt

    64bit:
    Stap 1:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    takeown /f %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\srvsvc.dll
    takeown /f %windir%\SysWOW64\browser.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\browser.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\browser.dll



    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren



    Stap 2:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    @ECHO OFF
    IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
    ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
    FOR %%S in (
    "LanmanServer"
    ) DO (
    >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
    ECHO %%S
    SC CONFIG %%S start= auto))
    FOR %%T in (
    "Browser"
    ) DO (
    >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
    ECHO %%T
    SC CONFIG %%T start= demand))
    START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan.
    Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

    Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


    32bit:
    Stap 1:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    takeown /f %windir%\System32\srvsvc.dll
    icacls %windir%\System32\srvsvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\srvsvc.dll
    takeown /f %windir%\System32\browser.dll
    icacls %windir%\System32\browser.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\browser.dll



    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren



    Stap 2:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    @ECHO OFF
    IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
    ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
    FOR %%S in (
    "LanmanServer"
    ) DO (
    >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
    ECHO %%S
    SC CONFIG %%S start= auto))
    FOR %%T in (
    "Browser"
    ) DO (
    >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
    ECHO %%T
    SC CONFIG %%T start= demand))
    START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan.
    Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

    Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.
    Last edited by dorado; 17-12-17, 08:21.

    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

    Comment


    • #3
      Helemaal top Dorado! 64 bits actie doorgevoerd, zie nu alle apparaten in het netwerk en ook vanuit mijn mediaspeler kan ik de map benaderen! Paar keer herstart om te checken of het nu echt allemaal werkt en zo ziet het er nog steeds naar uit! Super! Many Thank!!!

      Groet,

      Tony

      Comment

      Working...
      X