Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thuisnetwerk opstarten zodat ik data van pc 1 op pc 2 en tv kan raadplegen.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Thuisnetwerk opstarten zodat ik data van pc 1 op pc 2 en tv kan raadplegen.

Hallo*

Ik zit met een vervelend probleempje bij het creëren van een thuisnetwerk (windows 10).

Wanneer ik dit aanmaak en alle stappen volg zoals het hoort (via yt filmpjes en forum pagina's) lukt het mij maar niet om toegang te krijgen tot mijn bestanden vanop een andere pc.

Op pc 1 waar ik de map deel komt deze bij het netwerk te staan, maar wanneer ik op pc 2 kijk vind ik deze niet. Het zou voornamelijk de bedoeling zijn om mijn schijf met films beschikbaar te stellen op pc 1 zodat ik hier via het netwerk op de tv aan kan*om deze af te spelen. Maar ik heb dus geen idee waar het zou kunnen aan liggen? Iemand enig idee wat ik fout zou doen of wat het probleem zou kunnen zijn dat ik mijn thuisnetwerk niet opgestart krijg?

Alvast bedankt!

Meer informatie over verschillende dingen die u kunt proberen om problemen met netwerkverbindingen op te lossen in Windows.

Loop deze dingen eens na.

Hier staat ook een heleboel erover.
    Meer informatie over verschillende dingen die u kunt proberen om problemen met netwerkverbindingen op te lossen in Windows.

Comment

Veel simpeler: dropbox

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602
        Veel simpeler: dropbox
        Klopt maar de bedoeling is eigenlijk dat ik via het netwerk op mijn tv aan de map kan die ik op mijn pc gedeeld heb, aangezien mijn externe harde schijf van 4tb niet herkend wordt als ik deze aansluit aan de tv. Daarom probeer ik het via het netwerk maar tot op heden lukt dit ook niet :/

Comment

Je zou kunnen vertellen wat je ziet en of er een reden wordt opgegeven of een foutmelding, zo ja welke?

Comment

Je zou ook een media/DLNA server kunnen gebruiken zoals Serviio. Dat is waarschijnlijk makkelijker dan windows (SMB) shares aan de praat zien te krijgen in zo'n geval als jij beschrijft. Tevens zal het zo zijn dat de meeste TV's niet overweg kunnen met windows shares maar wel met DLNA.

Comment

Wel tot nu toe heb ik de media stream netwerk aan de praat gekregen en kan ik deze ook raadplegen op de tv. Wel heb ik het volgende probleem nog: als ik een map (van een film met een mp4 en srt file erin) toevoeg in de bibliotheek (Video's) van windows media player dan zie ik in de media stream netwerk enkel de mp4 staan en kan ik vervolgens op de tv ook enkel het mp4 afspelen maar de srt blijft achterwege. Waarschijnlijk omdat hij enkel media opneemt en srt geen media file is? Weet iemand hier wat mee gedaan?

Het was me beu, wmp ondersteunt geen srt voor het streamen dus het was hopeloos. Ik gebruik Mezzmo ondertussen
              Last edited by Freack; 20-07-18, 13:51.

Comment

Mezzmo is inderdaad wel nice. Maar er zijn gratis alternatieven waarvan serviio waarschijnlijk de beste is en universal media server is ook niet slecht (Plex wordt ook wel gewaardeerd maar niet door mij ). Srt's zijn doorgaans geen issue met non WMP servers.

Die ingebouwde DLNA server in WMP is idd nogal waardeloos. Je kunt die geheel uitzetten als je de service Windows Media Player Network Sharing Service uitschakel via 'services' of 'msconfig'.

Comment

VPN kan hierbij helpen, zoals BestVpnRating of iets anders. Als je niet alleen games inpalmen (maar je hebt het zelfs nodig om games te spelen), maak je je zorgen om je waardevolle gegevens en VPN kan dat voorkomen. Als ik jou was, zou ik er een krijgen.
                  Last edited by Sarahsss; 30-07-18, 13:31.

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎