Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nas niet meer zichtbaar in netwerk

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nas niet meer zichtbaar in netwerk

    Ik wil camera's installeren en wil die via een 416 play laten opnemen.
    Een hele tijd geleden heb ik dit laten proefdraaien en het werkte. Nu heb ik die op een andere locatie geïnstalleerd met een andere provider maar dit werkte niet naar behoren. Dus heb ik de installatie terug naar huis genomen om verder te kijken en blijkt dat ik de beelden niet kan opnemen omdat ik mijn Nas niet meer zie in mijn netwerk.
    De naam van de werkgroep van de Nas en de PC zijn hetzelfde.
    Ik kan die terug zien in mijn netwerk via \\192.168.x.x in mijn balk in te geven.
    Als ik uit verkenner ga is deze Nas verdwenen.
    Bij het zoeken naar de Nas in de software van mijn camera vind ik die ook niet meer.
    Hoe krijg ik die Nas terug te zien in mijn netwerk?
    Elk voorstel is welkom! Dank u!

  • #2
    Kijk of het volgende helpt:
    Kijk of je Windows 32- of 64bits is. Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt

    64bit:
    Stap 1:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    takeown /f %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\srvsvc.dll
    takeown /f %windir%\SysWOW64\browser.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\browser.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\browser.dll
    takeown /f %windir%\SysWOW64\listsvc.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\listsvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\listsvc.dll
    takeown /f %windir%\SysWOW64\provsvc.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\provsvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\provsvc.dll
    takeown /f %windir%\SysWOW64\fdphost.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\fdphost.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\fdphost.dll
    takeown /f %windir%\SysWOW64\netprofm.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\netprofm.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\netprofm.dll
    takeown /f %windir%\SysWOW64\nlasvc.dll
    icacls %windir%\SysWOW64\nlasvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\nlasvc.dll



    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:repairservices.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → repairservices.batAls administrator uitvoeren



    Stap 2:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    @ECHO OFF
    ECHO Reconfigure Services>"%userprofile%\desktop\log.txt"
    FOR %%S in (
    "LanmanServer"
    "NlaSvc"
    ) DO (
    >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
    ECHO %%S
    SC CONFIG %%S start= auto))
    FOR %%T in (
    "Browser"
    "fDPHost"
    "HomeGroupListener"
    "HomeGroupProvider"
    "Netprofm"
    ) DO (
    >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
    ECHO %%T
    SC CONFIG %%T start= demand))
    START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan.
    Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

    Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


    32bit:
    Stap 1:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    takeown /f %windir%\System32\srvsvc.dll
    icacls %windir%\System32\srvsvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\srvsvc.dll
    takeown /f %windir%\System32\browser.dll
    icacls %windir%\System32\browser.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\browser.dll
    takeown /f %windir%\System32\listsvc.dll
    icacls %windir%\System32\listsvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\listsvc.dll
    takeown /f %windir%\System32\profsvc.dll
    icacls %windir%\System32\profsvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\profsvc.dll
    takeown /f %windir%\System32\fdphost.dll
    icacls %windir%\System32\fdphost.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\fdphost.dll
    takeown /f %windir%\System32\netprofm.dll
    icacls %windir%\System32\netprofm.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\netprofm.dll
    takeown /f %windir%\System32\nlasvc.dll
    icacls %windir%\System32\nlasvc.dll /reset
    sfc /scanfile=c:\windows\System32\nlasvc.dll



    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:repairservices.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → repairservices.batAls administrator uitvoeren



    Stap 2:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    @ECHO OFF
    ECHO Reconfigure Services>"%userprofile%\desktop\log.txt"
    FOR %%S in (
    "LanmanServer"
    "NlaSvc"
    ) DO (
    >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
    ECHO %%S
    SC CONFIG %%S start= auto))
    FOR %%T in (
    "Browser"
    "fDPHost"
    "HomeGroupListener"
    "HomeGroupProvider"
    "NetProfm"
    ) DO (
    >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
    ECHO %%T
    SC CONFIG %%T start= demand))
    START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

    Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan.
    Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

    Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


    Kijk vervolgens of in de configuratie van je netwerkadapter:
    • Client voor Microsoft Netwerken
    • Bestands- en printerdeling voor Microsoft Netwerken

    staat ingeschakeld.


    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

    Comment


    • #3
      Bedankt Dorado,
      Ik heb de instructies uitgevoerd maar het probleem blijft hetzelfde. Helaas!
      De 2 eigenschappen waren ook aangevinkt.
      Straf is dat ik andere nassen en een pc wel kan zien maar deze niet meer. In het verleden wel maar sinds ik die gekoppeld heb aan een andere provider niet meer.
      Met vriendelijke groet.

      Comment


      • #4
        Stap 1:
        Verander je thuisnetwerk eens van Openbaar naar Privé.


        Stap 2:
        Herstart.

        Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

        Comment


        • #5
          Dit stond al op thuis netwerk.
          Heb t eens omgezet naar openbaar en daarna weer naar thuis en heropgestart en t probleem blijft.
          De andere nassen en pc worden wel gezien maar deze niet.
          Verder heb ikzelf geen veranderingen aangebracht in de instellingen.

          Comment


          • #6

            Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

            Comment


            • #7
              Het filmpje heb ik volledig gevolgd en instructies nageleefd, maar helaas.
              Het is niet zozeer dat ik mijn individuele mappen niet in mijn computer kan zien maar wel dat ik 1 nas onder de tab netwerk niet meer kan zien.
              printscreen netwerk.docx
              Er zijn geen instellingen veranderd in de pc en in de nas, enkel is de nas gekoppeld aan een andere provider, Orange.
              Als ik hem terug aan de Orange koppel ziet hij hem ook niet meer. De andere nassen zijn wel zichtbaar.

              Comment


              • #8
                Probeer het volgende nog eens:

                Kijk of het volgende helpt:
                Kijk of je Windows 32- of 64bits is. Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt

                64bit:
                Stap 1:
                Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                Kopieer onderstaande code:
                takeown /f %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll
                icacls %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll /reset
                sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\srvsvc.dll
                takeown /f %windir%\SysWOW64\browser.dll
                icacls %windir%\SysWOW64\browser.dll /reset
                sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\browser.dll



                Ga naar Bestand - Opslaan als.
                Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
                Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren



                Stap 2:
                Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                Kopieer onderstaande code:
                @ECHO OFF
                IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
                ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
                FOR %%S in (
                "LanmanServer"
                ) DO (
                >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
                ECHO %%S
                SC CONFIG %%S start= auto))
                FOR %%T in (
                "Browser"
                ) DO (
                >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
                ECHO %%T
                SC CONFIG %%T start= demand))
                START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

                Ga naar Bestand - Opslaan als.
                Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
                Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                Klik op de knop Opslaan.
                Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

                Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


                32bit:
                Stap 1:
                Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                Kopieer onderstaande code:
                takeown /f %windir%\System32\srvsvc.dll
                icacls %windir%\System32\srvsvc.dll /reset
                sfc /scanfile=c:\windows\System32\srvsvc.dll
                takeown /f %windir%\System32\browser.dll
                icacls %windir%\System32\browser.dll /reset
                sfc /scanfile=c:\windows\System32\browser.dll



                Ga naar Bestand - Opslaan als.
                Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
                Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren



                Stap 2:
                Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                Kopieer onderstaande code:
                @ECHO OFF
                IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
                ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
                FOR %%S in (
                "LanmanServer"
                ) DO (
                >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
                ECHO %%S
                SC CONFIG %%S start= auto))
                FOR %%T in (
                "Browser"
                ) DO (
                >>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
                ECHO %%T
                SC CONFIG %%T start= demand))
                START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"

                Ga naar Bestand - Opslaan als.
                Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
                Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                Klik op de knop Opslaan.
                Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

                Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.

                Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                Comment


                • #9
                  Ik heb de 2 bestanden uitgevoerd maar het blijft hetzelfde, helaas.
                  Als ik eerder mijn ip adres ingaf in de balk boven kwam mijn Nas tijdelijk bij mijn netwerk te staan.
                  Nu krijg ik dit niet meer te zien in mijn netwerk.
                  Kan het iets met een update van Windows te maken kunnen hebben?

                  Comment


                  • #10
                    Als je je Nas schijf ziet in verkenner, welke schijfletter heeft deze dan toegewezen gekregen?
                    Wil je er bovendien een schermafbeelding van plaatsen?

                    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                    Comment

                    Working...
                    X