Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laptop HP

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop HP

Hallo allemaal,

Ik heb nogal een vreemd probleem en zou graag jullie adviezen en ideeën erover willen horen. Ik weet ook niet zeker of het een Hardware of Software probleem is maar heb besloten om het toch hier in deze sectie te plaatsen.

Ik beschik over een HP Laptop DV2800 AE (Artist Edition) en heb deze ergens in 2008 gekocht als ik het goed herinner.
    Het is mij bekend dat deze serie HP Laptops problemen heeft gehad met de Videokaarten (128 MB Nvidia Gforce 8400M GS) en de moederbordjes. Ongeveer 2 jaar geleden is deze dan ook bij mij vervangen.

De machine draait momenteel op Win 7 Ultimate 64 Bit. Het probleem:

Sinds kort, ongeveer 2 weken vervormd het beeldscherm en is het niet meer leesbaar en de computer reageert nergens meer op qua invoer met muis of toetsenbord. Ik heb onlangs de nieuwste NVidia drivers gedownload maar ook hier verdwaasd het scherm weer na enkele seconden na het opstarten. Vervolgens weer terug gegaan naar oude drivers en ook hier kent de laptop hetzelfde probleem.
    Wanneer ik echter in Veilige Modus draai is er geen enkel probleem en blijft de machine stabiel draaien. Ik heb dus nu alle videokaart drivers verwijdert en draai op de normale VGA drivers.

Terwijl ik met het oplossen van dit probleem bezig was ben ik er van uit gegaan dat het weer hetzelfde probleem was als voorheen veroorzaakt door hitte maar vind het dus wel vreemd dat hij stabiel blijft zonder nvidia drivers.

Voor dat ik dus nu een nieuwe machine ga aanschaffen weet iemand hier misschien wat het probleem kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

MvGr. Willem

Ik ben een soortgelijk probleem tegengekomen bij een vriendin van me, maar wel met een ander merk laptop. Het maakte bij haar een groot verschil toen ik in plaats van de algemene Nvidia drivers de drivers van de fabrikant installeerde. Wellicht werkt dit bij jou zo ook? Ik heb even voor je gezocht op de HP website maar ik kan helaas geen drivers voor jouw exacte typenummer vinden. Als je even de service tag opzoekt en die even hier invoert moet je als het goed is de goede driver kunnen vinden.

Succes! ;-)

Comment

Ik zou sowieso bij laptops kiezen voor de specifieke drivers van de fabrikant van de laptop en niet de generieke van de videokaartproducent.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Working...
      X