Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet legitieme windows 7

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Niet legitieme windows 7

Hallo forumleden,

Van de week kregen wij plotseling de melding dat de computer geen legitieme windows versie had + een zwarte bureaubladachtergrond. Dat is vreemd aangezien de computer gewoon in de winkel is aangekocht en daarbij op de computerkast voorzien is van een windows licentie sticker met daarbij behorend hologram. Goed, opnieuw de sleutel ingevoerd waar, na een controle van windows, werd geconstateerd dat de sleutel weer geactiveerd was.

Het probleem is dat het mij wat zorgen baart dat dit zo plotsklaps kon gebeuren. Uit angst ook nog gescand met MBAM (snelle scan) echter kon deze niets vinden. Momenteel nog met een volledige systeemscan bezig van Bitdefender Internet Security 2013.

Iemand die kan verklaren hoe deze gebeurtenis zomaar kon ontstaan? Moet ik nog andere voorzorgsmaatregelen nemen?

Bij voorbaat dank,
    Shankie

De enigste dingen die ik ken die het kunnen veroorzaken is dat spyware de Windows sleutel kunnen stelen en dat malware iets in je Windows kan aanpassen waardoor je die melding krijgt. Voor de rest weet ik niet hou dat nog meer kan ontstaan

Comment

Gescand met Bitdefender. Niets gevonden. Ik vind het een vreemd verhaal.

Comment

Ik vond dit nog:
        support.microsoft.com/kb/2008385
        Misschien heb je daar wat aan

Comment

Kan het ook zijn dat je van de week updates hebt binnengehaald?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ja, we hebben van de week meerdere Windows updates gekregen. Dat misschien aanleiding geweest?

Comment

Heb je mss nog maar pas een schone windows installatie gedaan?

Het zou nl. kunnen komen dat je update KB971033 pas hebt binnengehaald.
              "Wanneer deze update is geïnstalleerd, wordt het validatieproces voor de Windows-versie op uw computer uitgevoerd. Dit validatieproces heeft echter geen invloed op de functionaliteit van Windows. Het updateproces wordt op de achtergrond uitgevoerd zolang er geen validatiefouten, activeringsmisbruik of gemanipuleerde bestanden worden gevonden."

Bron: http://support.microsoft.com/kb/971033

Comment

Geen Windows installatie gedaan. Probleem lijkt momenteel verholpen na het opnieuw invoeren van de Windows licentie sleutel. We wachten het even af. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Comment

Wat jij vroeg was het volgende:
                  Oorspronkelijk geplaatst door Shankie
                  Iemand die kan verklaren hoe deze gebeurtenis zomaar kon ontstaan? Moet ik nog andere voorzorgsmaatregelen nemen?
                  Daarom heb ik die mogelijke verklaring geplaatst. Zoek dit daarom uit en laat ons weten of dit een (mogelijke) verklaring is?
                  (Kijk op welke datum die update is binnengehaald)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
                    Wat jij vroeg was het volgende:

Daarom heb ik die mogelijke verklaring geplaatst. Zoek dit daarom uit en laat ons weten of dit een (mogelijke) verklaring is?
                    (Kijk op welke datum die update is binnengehaald)
                    Ben de updates van de afgelopen week bij langs geweest echter kon ik niet één vinden die overeenkwam met de door jou genoemde update

Comment

Working...
                    X