Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen opstarten Windows 7

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen opstarten Windows 7

Hallo,

Sinds dat ik deze week terug van vakantie ben gekomen heb ik problemen met mijn pc. Voordat ik op vakantie ging was het prima, maar nu wil de pc Windows soms niet opstarten en hangt hij bij "Windows Laden". Ik heb ook een paar keer de melding gehad dat hij om de CD van Windows vroeg om fouten te herstellen maar dat zou niet moeten gebeuren.

Ik heb dus de PC een soort van herstel laten doen voor het booten (dat vraagt hij automatisch) en dan maakt hij zogenaamde disk errors, maar dit helpt niet altijd. De keren dat ik de PC wel tot aan het inloggen krijg hapert hij af en toe alsof hij voor 2 seconden freezed.

De keren dat de PC Windows niet wil opstarten heb ik wat stroomkabels in de kast van bijvoorbeeld de harde schijven eruit gehaald en weer er in gedaan en dan werkt het soms allemaal wel. Ik vind het wel allemaal vreemd als het weer een hardware probleem is sinds alles best wel nieuw is. (Videokaart en RAM modules recent gekocht) en de processor nog geen 3/4 jaar oud.

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen met zoeken, want ik ben bang dat ik mijn gegevens weer eens kwijtraak en ik durf amper de computer uit te zetten omdat ik denk dat die dan niet meer aan wil!

Hallo Taranta,

Je spreekt over Disk Errors, wat doet vermoeden dat er iets met de harde schijf aan de hand is. Heb je een goede backup voorhanden? Ik zou je anders toch willen adviseren om die te maken, mocht het wel aan een defecte schijf liggen.

Wat je daarna zou kunnen doen is met het programma Speccy (klik) de harde schijf uitlezen, en dan kijken bij "S.M.A.R.T". Zou je die informatie dan hier willen plaatsen, om zo uit te sluiten dat het om een hardwarematig probleem met de harde schijf gaat.

Comment

Working...
    X