Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Latop start niet meer door

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Latop start niet meer door

Ik heb hier de laptop van de buurvrouw, een Samsung. Die wil niet meer opstarten. Ik heb al geprobeerd F2 te duwen, geraak in dat menu en daar kan ik vanalles wijzigen. Heb ook al de Samsung recovery kunnen starten maar dan blijft die maar op dat recoveryscherm staan? Wat kan ik doen?

Start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
    Typ vervolgens:
    1. CHKDSK /F /R
    2. bootrec.exe /fixmbr
    3. bootrec.exe /fixboot

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Net gaan vragen aan de buren maar er was geen recoverycd bij, dus staat deze op de laptop mss zelf?

Comment

Blijft nu op het scherm met blauwe achtergrond Samsung recovery solution 4 staan, please wait, ik kan de muis bewegen, that's it.

Comment

Kun je op één of andere manier achterhalen om welke Windows het precies gaat?
          Dus bv. Windows 7 Home Premium 32-bit of 64-bit?

Dan kun je hier (100% legaal) een installatieschijf downloaden. Gebruik van de reeds in bezit zijnde productsleutel is vereist.
          Let op: Deze Windows is Engelstalig. Je kunt na installatie door een invoertaal toe te voegen je moedertaal instellen. Download Vistalizator (portable) waardoor je een taalpakket kunt toevoegen.
          Klik hier voor schermafdrukken hoe e.e.a. werkt. Je ziet aan de linkerkant de downloads voor de taalpakketten.
          Last edited by dorado; 19-08-13, 13:15. Reden: verduidelijking

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ondertussen zo al verder geraakt. Op een blauw scherm geraakt door in F2 de opstart in "other" te veranderen, nu kon ik al een taal instellen voor het toetsenbord, ben nu nog aan 't wachten. Edit: ben nu in het scherm van jou van enkele posts geleden.

Comment

Ik heb de opdrachtprompt geprobeerd, vermits de eerste oplossing van je zeer lang duurde... ik kon alleen de 2 bootrec.exe uitvoeren, was in orde, de eerste stap lukte niet? Nu heropgestart en kijken wat die doet. Niks dus...

Comment

Het is me niet helemaal duidelijk wat of je nu precies ziet.
                Heb je overigens Systeemherstel al geprobeerd, uit het menu van Dorado?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Working...
                X