Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor de 3de keer bluescreen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voor de 3de keer bluescreen

Hallo, ik heb nu voor de 3de keer in een paar dagen een Blue-screen gekregen. Verder lijkt de pc trager met het verwerken van (vooral veel) data. Heb ATF cleaner gebruikt, CC cleaner, MBAM en uiteraard ge-scanned met mijn kaspersky I.S....daar is verder niets uit naar voren gekomen. Vanochtend ook nog een Ram-test gedaan, maar die was ook goed. Kan iemand van Nucia mij helpen het verder onderzoeken wat hier gaande zou kunnen zijn ?

hieronder alvast de melding van het bleu-screen:

vuhub.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

stop: 0x00000050 (0xFFFFFA8014B50000,0x0000000000000000,0xFFFFF8821F8F0A,0x0000000000000000)

vuhub.sys - Address FFFF880021F8F0A base at FFFFF880021F1000, Datestamp 473db7c1

Kun je je vertellen wat hier aan vooraf is gegaan?
    Denk aan software installeren, updates binnengehaald, pas Windows opnieuw geïnstalleerd etc.)

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

ehhh..eigenlijk niets behalve dat ik enkele dagen geleden idd updates (16 geloof ik) voor Windows heb binnengehaald....maar ja dat doe ik wel vaker :-) . Ik werk verder met 2 beeldschermen en het laatste blue-screen werd veroorzaakt toen ik op beeldscherm A aan het gamen was (Wow) en beeldscherm 2 een filmpje op Facebook probeerde te openen. Vandaar dat ik mijn Ram gecheckt heb.

Werk wel vaker op 2 beeldschermen tegelijk en tot op heden was dat nooit een probleem.

Comment

Ik denk dat bij die updates een driver inbegrepen zit dat als update voor een stuurprogramma op je computer fungeert.
        Klik op Start → Alle Programma's → Windows Update → Geschiedenis van updates weergeven om uit te zoeken om welke update het gaat.
        Klik vervolgens linksboven op de pijl naar links & klik op Geïnstalleerde updates. Rechtsklik de betreffende update → klik verwijderen.

Voorkom tenslotte dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
        Combineer [windowstoets & r] ’ typ: control sysdm.cpl,,2 ’ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
        Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.
        Last edited by dorado; 17-10-13, 18:49.

Comment

Heb er maar ff een screenshot van gemaakt (van mijn laatste updates)Click image for larger version

Name:	updates.jpg
Views:	1
Size:	664,4 KB
ID:	1067314...geen idee om welke update het gaat...

Comment

Probeer het eens met de update voor Silverlight.
            Pin me er niet op vast. Punt is nl. dat er vele oorzaken kunnen zijn. Kijk maar eens hier.

Ook komt het helaas voor dat de updates zelf een probleem vormen. Om dit te onderzoeken, noteer je om weke updates het gaat & verwijder je ze. Door ze vervolgens 1-voor-1 te installeren, kun je er achter komen welk problemen geeft.
            Last edited by dorado; 17-10-13, 19:54.

Comment

Oke....ik zal eerst die silverlight verwijderen. kunnen we nog meer doen ?

by the way....als ik op die silverlight update ga staan en klik rechts....zie ik alleen

- Details weergeven
              - details kopieeren

maar geen verwijderen ?
              Last edited by Knerf; 17-10-13, 20:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knerf
                by the way....als ik op die silverlight update ga staan en klik rechts....zie ik alleen

- Details weergeven
                - details kopieeren

maar geen verwijderen ?
                Dan zit je in het scherm Geschiedenis van updates weergeven......

Hiervoor met je in het scherm Geïnstalleerde updates zijn...

Comment

zit inmiddels in het juiste scherm, maar Silverlight laat zich niet verwijderen. Als ik die actief maak, verdwijnt de "verwijder" button/mogelijkheid ?

Comment

Ok, hier staat de informatie met betrekking tot je blue screen. Ik denk(!) dus bij nader inzien dat het niet zo is, maar voor wat het waard is.

Waarschijnlijker is een onlangs toevoegde opstart of service.
                    In dat geval kun je de selectieve opstart gebruiken om de problemen te diagnosticeren.

Comment

oke..dank voor je hulp...dat wordt dus een erruuggg lang traject om uit te zoeken welke service dit veroorzaakt :-( is het niet makkelijker om de PC terug te zetten naar zeg.... 3 weken geleden ? of gaat dat niets uitmaken ?

Comment

Ik zou niet 1-voor-1 inschakelen, maar doe er 5 tegelijk.
                        Wanneer je dan problemen ervaart, hoef je iig maar 4 extra herstarts te doen....

Comment

hmmm...gaan we proberen. Deze kan wel op opgelost denk ik, want dit gaat wel ff duren...bij problemen meld ik me wel weer.... en nogmaals dank.

Comment

ps: PC teruzetten naar 3 weken geleden lost niets op ?

Comment

Dat laatste is ook een prima mogelijkheid.
                              Alleen moet je er dan rekening mee houden dat je e.e.a. kwijt ben die je naderhand toegevoegd heb. Gevaar is dat wanneer je weer hetzelfde gaat toevoegen, je weer tegen dezelfde problemen aanloopt en dan tenslotte nog de selectieve opstart moet proberen om de oorzaak te achterhalen.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎