Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vensters mini-/maximaliseren openen vertraagd

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vensters mini-/maximaliseren openen vertraagd

Beste,

Zonet merk in na het opstarten van mijn computer op dat wanneer ik een venster (IE, Verkenner,...) open, dit steeds vertraagd gebeurt.
    Ook wanneer ik ze minimaliseer gebeurt dit steeds in "slow motion".

Opvallend is misschien ook dat mijn pc sinds kort erg traag opstart.

Een virusscan bracht geen soelaas.
    Ook een scan met malware bytes (anti malware) leverde niets op.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit euvel kan verhelpen?

Alvast bedankt!

Ga naar: Start >> Uitvoeren
    Typ: msconfig & [Enter]
    Ga naar tabblad Computer opstarten ’ waarna je 1-voor-1 alle processen inschakelt, opnieuw opstart en op die manier kan constateren wat de vertragende factor is, zowel bij opstarten als in Windows zelf

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
      Ga naar: Start >> Uitvoeren
      Typ: msconfig & [Enter]
      Ga naar tabblad Computer opstarten ’ waarna je 1-voor-1 alle processen inschakelt, opnieuw opstart en op die manier kan constateren wat de vertragende factor is, zowel bij opstarten als in Windows zelf
      Bedankt voor de reactie.
      Op het tabblad "Computer opstarten" zie ik geen zogenaamde 'processen' staan. Enkel opties voor opstarten in veilige modus, zonder gebruikersface opstarten,...

Bedoelt u dat ik dus mijn pc telkens moet heropstarten nadat ik één van deze opties heb aangevinkt?

Comment

Lees hier er meer over. Wat je kan proberen is 5 tegelijk in te schakelen en bij opmerken vertraging de desbetreffende 5 processen 1-voor-1 inschakelt.

Comment

Als het probleem zeer recent is ontstaan kun je Systeemherstel overwegen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

De tips van dorado heb ik gevolgd, doch dit bracht geen soelaas.
            Systeemherstel lijkt een optie. Ik tracht dit z.s.m. uit.

Alvast bedankt!

Comment

Ook systeemherstel kon geen oplossing bieden...
              Misschien heeft het er iets mee te maken dat mijn computer heel traag opstart?
              Opvallend is tevens dat wanneer ik de pc opnieuw start, het probleem verholpen is.

Comment

In dat geval denk ik dat je harde schijf gecheckt moet worden.
                Voer foutcontrole uit:

1. Open "Deze computer",
                2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
                3. Kies "Eigenschappen",
                4. Ga naar tabblad "Extra",
                5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
                6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
                7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
                8. Druk op "Starten",
                9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
                10. Klik op "Ja",
                11. Herstart je pc,
                12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
                13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

Comment

Hallo,

Het bovenstaande heb ik uitgevoerd (duurde erg lang). Maar ook dit bood geen oplossing.
                  Pc start nog steeds erg traag op en de venster blijven in "slow motion" openen. Dit tot in onmiddellijk mijn pc opnieuw start.

Nog iemand een idee hoe dit op te lossen valt?
                  Kan het een virus ofzo zijn?

Comment

Probeer het volgende:
                    Combineer [windowstoets & r] → typ: control sysdm.cpl,,3 → Klik op Instellingen onder Prestaties.

Vink de volgende items uit:
                    1. Menu-items na klikken met overgangseffect verbergen (must)
                    2. Menu's schuivend of met overgangseffect in beeld brengen (optioneel)
                    3. Knopinfo schuivend of met overgangseffect n beeld brengen (optioneel)

Comment

Dit, gecombineerd met het opruimen van mijn tijdelijke bestanden,..., heeft het probleem opgelost. Althans dit lijkt zo na de pc enkele malen opnieuw gestart te hebben.
                      Indien het probleem zich opnieuw voordoet, dan laat ik dit hier weten.

Bedankt voor de reacties en hulp.

Comment

Mooi
                        Klik nog ff op "Het probleem is opgelost" op de grijze horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Onderwerp gereedschap", "Zoek" etc.]

Comment

Done ;-)

Comment

Working...
                          X