Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ssd en harde schijven niet zichtbaar in bios?

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• idleidee
    replied
    Hoi,

De handleiding was een verademing. ;-)
    Maw. Alles is goed geïnstalleerd.

Wat het uitvallen betreft heeft het te maken met de "slaapstand" of iets dergelijks vermoed ik. Ik heb enkele instellingen veranderd en even afwachten of het zich nog voordoet.

Met dank :-)

Leave a comment:

• Eagle Creek
    replied
    Ga ik naar de bios van mij moederbord Gigabyte P35C-DS3R dan staan alle ide's leeg?
    De SSD zal niet aangesloten zijn op IDE maar op SATA. Dan is het logisch dat er onder IDE niets wordt weergegeven.

In het BIOS dien je AHCI in te schakelen; dit komt de snelheid van de SSD enorm ten goede.

Ook valt de pc af en toe uit? Alsof er een stroomonderbreking is geweest? Eén keer bleven de ventilatoren fel draaien en de lichtjes branden.
    Dat kan verschillende redenen hebben die wel enig uitzoekwerk behoeven.
    Het meest voor de hand liggend zonder enig onderzoek zou kunnen zijn oververhitting en kortsluiting.

Maar ik stel voor één probleem tegelijk te tackelen.

Leave a comment:

• idleidee
    replied
    Hoi, thx voor de link ! Die ga ik alvast es goed bekijken.

Leave a comment:

• j.ockers
    replied
    misschien kom je hier verder mee, succes

Leave a comment:

• ssd en harde schijven niet zichtbaar in bios?

Hallo,

Ik heb mijn oude pc op XP 32 draaiende PC , een intel E8500 met 5 gb ram willen upgraden door er een ssd in te steken. En windows 7 ultimate x64 op te instaleren.

Tevens steekt er nog een nieuwe hybride van 2 TB in en een gewone HDD waar vroeger XP opstond. in. Het is nog een sata300 moederbord.

De pc start nu op met het zoeken naar die schijven. ACHI of zoiets? Dan zijn de schijven wel zichtbaar. Vervolgens start windows 7 ook op en daar zijn de schijven zichtbaar.

Ga ik naar de bios van mij moederbord Gigabyte P35C-DS3R dan staan alle ide's leeg?
    Daar kan ik de schijven dus niet in terugvinden?

Afin, kan er mij iemand meer info geven hierrond?

Ook valt de pc af en toe uit? Alsof er een stroomonderbreking is geweest? Eén keer bleven de ventilatoren fel draaien en de lichtjes branden. Ik durf em nou ook niet meer aan te laten wanneer ik van huis ga.

Reacties zijn welkom :-)

Intel E8500
    Moederbord Gigabyte P35C-DS3R
    5GB RAM
    Geforce 8800GTS
    Windows 7 ultimate
Sorry, you are not authorized to view this page
Working...
X
😀
🥰
🤢