Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fout 0800 B0100

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Fout 0800 B0100

Na een herinstallatie van Windows 7, kreeg ik, zoals verwacht, tientallen updates. Dat loopt allemaal goed, behalve één. Telkens ik die wil installeren komt er 'mislukt' en de foutmelding 0800 B0100.
    Langs Google opgezocht en ik vond een 'FixIt' van Windows die héél lang draaide, maar geen oplossing bood. Er kwam een kadertje met wat wel en niet gelukt was, maar van de laatsten het meest.
    In elk geval de update lukt nog steeds niet.
    Is daar een oplossing voor? Of beter niet meer proberen tot het vanzelf gaat?

1. Microsoft Fix it!
    Microsoft heeft een eigen programma ontwikkeld om Windows(update) problemen op te lossen.

Sla het programma op op het bureaublad. Open vervolgens Microsoft Fix it en volg de stappen van het programma op. Microsoft Fix it! zal windows update onderdelen waar nodig herstellen. Dit kan even duren. Het programma zal je computer, met jouw goedkeuring, opnieuw laten opstarten.

2. Herinitialiseer Windows Update Componenten
    1. Klik op de downloadlink hieronder om het onderstaande bestand te downloaden.

2. Bewaar het .bat bestand naar je bureaublad.
    3. Rechtsklik het en klik op Uitvoeren als administrator.
    4. Indien Gebruikersaccountbeheer reageert, klik op Ja.
    5. Je zal nu een opdrachtregel met beheerdersrechten zien. Wanneer het klaar is, zal het automatisch afgesloten worden.
    6. Herstart de computer
    7. Als bovenstaande niet geholpen heeft, voer dan SURS (32-bit) of SURS (64-bit) uit,
    8. daarna deze Fix it: Windows Update herstellen[/URL] en CheckSUR.
    9. Lukt het nog niet? Voer het*opschoningsprogramma voor patchregistratie uit.
    Schakel de virusscanner tijdelijk even uit voor een nieuwe updateronde.
    Kijk ook wat de 'Veilige Modus' voor je kan betekenen.
    10. Bij foutmelding 0x8024200D tijdens de installatie van Windows 7 Service Pack 1, voer je deze Fixit uit.

3. Zet je computer terug in de tijd met Systeemherstel
    1. Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
    2. Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging. .
    3. Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.
    4. Als je systeeminstellingen en eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik je op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen.
    5. Als je alleen eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik dan op Alleen vroegere bestandsversies herstellen.
    6. Klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK.
    *PatchRegCleanup-x86.exe moet je hebben.
    Er wordt een productcode gevraagd, maar dat is niet de productcode van Windows maar de GUID van de patch die je wilt repareren.
    Zie deze toelichting
    Removes patch registration for partially registered patches for the product specified by <ProductCode>)
    PatchRegCleanup productcode [/q] [/v] [/l <LogFile>]
    Example: PatchRegCleanup {CB2F7EDD-9D1F-43C1-90FC-4F52EAE172A1} /v /q /l c:\PatchRegCleanup.log
    Kijk hiervoor in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het eerste (FIX IT), heb ik, zoals ik schreef al gedaan en gaf geen oplossing. Wat 3 betreft, het lukt me niet om in Windows 7 een systeemherstel te doen. Hoewel er regelmatig, voor het een of ander programma, een herstelpunt wordt gemaakt, zegt hij 'er zijn geen herstelpunten'. Dan schakel ik 'systeemherstel' voor mijn C:\ nog maar eens in, maar ook dan lukt het niet.

Comment

Lees deze informatie om systeemherstel problemen op te lossen.

Comment

Ik zal dat laatste zeker proberen als ik op Windows 7 ben. Nu ben ik op XP. De laatste keer op Windows 7 kwam die update niet meer tevoorschijn. Is hij nu toch, samen met anderen, gedaan? Dat was natuurlijk NA dat ik mijn vraag hier had gesteld. Bedankt

Comment

Ik heb die link uitgevoerd tot:
            1. Check of Systeemherstel is ingeschakeld.
            Zo niet, download Enable_System_Restore.reg
            optie is ook Disabe_system_restore.reg te downloaden i.v.m. nader onderzoek.

Rechtsklik → klik op Samenvoegen. Herstart je systeem.

Met als enig resultaat dat wanneer ik op 'systeemherstel' klik, er komt dat systyeemherstel door de beheerder is uitgeschakeld en dat ik daar mee contact opnemen. Wie of wat is dat?

Comment

Die eerste optie is er wanneer er alléén sprake zou van een uitgeschakeld systeemherstel.
              Blijkbaar is dat niet zo. Loop dus daarna de andere punten door.

Comment

Na het uitvoeren van VEW krijg ik dit, maar weet niet wat ik er mee moet doen:
                Vino's Event Viewer v01c run on Windows 2008 in Dutch
                Report run at 23/11/2013 11:29:06

Note: All dates below are in the format dd/mm/yyyy

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                'Application' Log - Kritiek Type
                'Application' Log - Fout Type
                Log: 'Application' Date/Time: 23/11/2013 10:27:26
                Type: Fout Category: 100
                Event: 1000 Source: Application Error
                Naam van toepassing met fout: FIREFOX.EXE, versie: 25.0.1.5064, tijdstempel: 0x5282f204 Naam van module met fout: xul.dll, versie: 25.0.1.5064, tijdstempel: 0x5282f10e Uitzonderingscode: 0xc0000005 Foutoffset: 0x00118f87 Id van proces met fout: 0xb3c Starttijd van toepassing met fout: 0x01cee83536d5706e Pad naar toepassing met fout: C:\PROGRAM FILES\MOZILLA FIREFOX\FIREFOX.EXE Pad naar module met fout: C:\PROGRAM FILES\MOZILLA FIREFOX\xul.dll Rapport-id: d87b60bb-5429-11e3-9d1c-000c6ee2e2cd

Log: 'Application' Date/Time: 20/11/2013 10:13:33
                Naam van toepassing met fout: FIREFOX.EXE, versie: 25.0.1.5064, tijdstempel: 0x5282f204 Naam van module met fout: xul.dll, versie: 25.0.1.5064, tijdstempel: 0x5282f10e Uitzonderingscode: 0xc0000005 Foutoffset: 0x00118f87 Id van proces met fout: 0xe8c Starttijd van toepassing met fout: 0x01cee5d85179b062 Pad naar toepassing met fout: C:\PROGRAM FILES\MOZILLA FIREFOX\FIREFOX.EXE Pad naar module met fout: C:\PROGRAM FILES\MOZILLA FIREFOX\xul.dll Rapport-id: 689b094f-51cc-11e3-af6f-000c6ee2e2cd

Log: 'Application' Date/Time: 10/11/2013 9:54:09
                Naam van toepassing met fout: MsiExec.exe, versie: 5.0.7601.17514, tijdstempel: 0x4ce792c4 Naam van module met fout: MSI8F3C.tmp, versie: 14.0.0.168, tijdstempel: 0x471383db Uitzonderingscode: 0xc0000005 Foutoffset: 0x0009371f Id van proces met fout: 0x57c Starttijd van toepassing met fout: 0x01ceddfacb0e3eb2 Pad naar toepassing met fout: C:\Windows\system32\MsiExec.exe Pad naar module met fout: C:\Windows\Installer\MSI8F3C.tmp Rapport-id: 0ac028d6-49ee-11e3-ae98-000c6ee2e2cd

Log: 'Application' Date/Time: 10/11/2013 9:53:26
                Naam van toepassing met fout: MsiExec.exe, versie: 5.0.7601.17514, tijdstempel: 0x4ce792c4 Naam van module met fout: MSIE747.tmp, versie: 14.0.0.168, tijdstempel: 0x471383db Uitzonderingscode: 0xc0000005 Foutoffset: 0x0009371f Id van proces met fout: 0xd50 Starttijd van toepassing met fout: 0x01ceddfaa1066a18 Pad naar toepassing met fout: C:\Windows\system32\MsiExec.exe Pad naar module met fout: C:\Users\GEBRUI~1\AppData\Local\Temp\MSIE747.tmp Rapport-id: f168ca3c-49ed-11e3-ae98-000c6ee2e2cd

Log: 'Application' Date/Time: 09/11/2013 10:48:03
                Naam van toepassing met fout: FIREFOX.EXE, versie: 25.0.0.5046, tijdstempel: 0x526b1e27 Naam van module met fout: xul.dll, versie: 25.0.0.5046, tijdstempel: 0x526b1d27 Uitzonderingscode: 0xc0000005 Foutoffset: 0x001157e7 Id van proces met fout: 0x5cc Starttijd van toepassing met fout: 0x01cedd351ccdde0f Pad naar toepassing met fout: C:\PROGRAM FILES\MOZILLA FIREFOX\FIREFOX.EXE Pad naar module met fout: C:\PROGRAM FILES\MOZILLA FIREFOX\xul.dll Rapport-id: 68368cf7-492c-11e3-9bd2-000c6ee2e2cd

Log: 'Application' Date/Time: 05/11/2013 9:54:02
                Type: Fout Category: 3
                Event: 215 Source: ESENT
                WinMail (2544) WindowsMail0: Het maken van de back-up is gestopt, omdat deze door de client is gestopt of omdat de verbinding met de client is mislukt.

Log: 'Application' Date/Time: 03/11/2013 14:09:02
                Type: Fout Category: 0
                Event: 10005 Source: MsiInstaller
                Product: Pinnacle Studio Ultimate Plugins -- Setup kan Studio 14 Ultimate niet op uw systeem vinden. Installeer Studio 14 Ultimate voordat u verder begint. Setup wordt nu afgesloten.

Log: 'Application' Date/Time: 01/11/2013 12:21:54
                Event: 33 Source: SideBySide
                Kan activeringscontext voor 'C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\GROOVEEX.DLL' niet maken. Kan afhankelijke assembly Microsoft.VC90.ATL,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",versio n="9.0.21022.08" niet vinden. Gebruik sxstrace.exe voor een gedetailleerde diagnose.

'System' Log - Kritiek Type
                'System' Log - Fout Type
                Log: 'System' Date/Time: 23/11/2013 10:15:37
                Type: Fout Category: 6
                Event: 6 Source: Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power
                Een aantal energiebeheervoorzieningen voor processorprestaties is uitgeschakeld vanwege een bekend firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware.

Log: 'System' Date/Time: 22/11/2013 13:20:11
                Een aantal energiebeheervoorzieningen voor processorprestaties is uitgeschakeld vanwege een bekend firmwareprobleem. Vraag bij de fabrikant van de computer om een bijgewerkte versie van de firmware.

Log: 'System' Date/Time: 22/11/2013 13:17:37

Log: 'System' Date/Time: 22/11/2013 13:12:37

Log: 'System' Date/Time: 22/11/2013 12:51:43

Log: 'System' Date/Time: 22/11/2013 8:25:13

Log: 'System' Date/Time: 21/11/2013 12:49:41

Log: 'System' Date/Time: 21/11/2013 12:06:21

Log: 'System' Date/Time: 20/11/2013 10:43:50
                Event: 7000 Source: Service Control Manager
                De UPnP Device Host-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: De service is niet gestart vanwege een aanmeldingsfout.

Log: 'System' Date/Time: 20/11/2013 10:43:50
                Event: 7038 Source: Service Control Manager
                De upnphost-service kan niet als NT AUTHORITY\LocalService met het huidig ingestelde wachtwoord worden aangemeld vanwege de volgende fout: De aanvraag wordt niet ondersteund. Gebruik de module Services in de Microsoft Management Console (MMC) om te controleren of de service juist is geconfigureerd.

Comment

Ik zie geen fouten gerelateerd aan systeemherstel.
                  Ga dus verder met het afwerken van de punten.

Comment

Het volgende was type SERVICES in het startmenu zoekveld (dat is toch UITVOEREN hé) en ook daar gebeurde niets. Ik krijg wel als ik op systeemherstel klik, terug het venstertje waarin staat dat 'systeemherstel' is uitgeschakeld. Van daaruit schakelde ik de C:\schijf in en maakte een systeemherstelpunt. Dat werkte zogezegd, maar als ik dan terug op systeemherstel klik, komt opnieuw dat het niet werkt.

Comment

dat heb ik al gedaan

Comment

Je moet niet typen SERVICES, maar SERVICES.MSC

Comment

Neen, services was voldoende. Is gelukt, alles gedaan wat er staat, geen resultaat!

Comment

Heb je nu alle opties uitgevoerd inclusief die van mijn eerste reactie?

Comment

Nog niet. Computer tot maandag af (nu op smartphone)

Comment

Working...
                              X