Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pc doet 7 tot 8 minuten om af te sluiten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• pc doet 7 tot 8 minuten om af te sluiten

Hallo,

Enige tijd geleden had ik een virus op mijn pc, Juisterr heeft mij bij de virus afdeling daar prima mee geholpen.
    Ook heeft hij geprobeerd het probleem van het langzame afsluiten op te lossen, hij komt hier niet verder mee en verwees mij door naar deze afdeling. In de topic winword.exe*32 staat beschreven welke stappen wij al doorlopen hebben.

Ik ben erg benieuwd of jullie nog een tip hebben om de pc weer in normale tijd af te laten sluiten (het is een laptop hp met i7 processor

Download Farbar Recovery Scan Tool 64 bit naar je Bureaublad van de onderstaande link.
    Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

• Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
    • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
    • Druk op de Scan knop
    • Er worden twee logbestanden aangemaakt worden(FRST.txt)+ (Additional.txt)op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
    • Voeg deze logbestanden toe in je volgende bericht..

Comment

Argus,
      bedankt voor je hulp, zie bijlage voor de gevraagde bestanden Addition.txtFRST.txt

Comment

FRST.txt is niet compleet

Comment

ik heb het programma nogmaal gedraaid, ik hoop dat deze first.txt wel compleet is FRST.txt

Comment

1.Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
            • Sluit alle openstaande vensters.
            • Dubbelklik op AdwCleaner.exe om de tool te starten.
            • Klik vervolgens op de knop Scan.
            • Wanneer de scan gereed is , klikt u vervolgens op de knop Clean.
            • Als dit gereed is wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten, klik hier op OK.
              Post de inhoud van AdwCleaner[ S(willekeurig nummer)] in dit Topic.

2.Junkware Remove Tool by Thisisu
            Download JRT naar het bureaublad
            Sluit alle openstaande vensters.
            Rechtsklik op JRT en selecteer “als Administrator uitvoeren!”(Windows Vista en hoger)
            Eventuele infecties worden automatisch verwijderd.

Download MalwareBytes' Anti-Malware en sla het op je bureaublad op.
            • Dubbelklik op mbam-setup-x.xx.x.xxx.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
            • Wanneer u een beveiligingswaarschuwing van Windows krijgt klikt u op de knop "uitvoeren".
            • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
            • Als de installatie gereed is staat de optie "Start de gratis probeerversie van Malwarebytes Anti-Malware PRO aangevinkt.
            • Wanneer u hier geen gebruik van wilt maken, vink deze optie dan uit.
            • Klik vervolgens op "Voltooien" om de installatie af te ronden.
            • Vervolgens wordt er automatisch een update uitgevoerd, als dit gereed is klikt u op de knop "OK".
            • Malwarebytes Anti-Malware wordt nu gestart, klik vervolgens op de knop "Volledige Scan".
            • Als de scan gereed is klik dan op de knop "bekijk resultaten".
            • Zorg ervoor dat alle items staan aangevinkt, als dit niet zo is klik dan met de rechtermuisknop op één van de items en kies "Selecteer alle objecten"
            • Klik vervolgens op de knop "Verwijder geselecteerde".
            • Wanneer de scan gereed is wordt er in kladblok een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in het volgende bericht. (Het logbestand is tevens terug te vinden onder het tabblad logbestanden).
            • Bij de melding "DRINGEND! Je moet je computer opnieuw opstarten om alle actieve infecties volledig te verwijderen." klikt u op JA om de computer opnieuw op te starten.
            Last edited by ARGUS; 23-11-13, 20:43.

Comment

Argus,

Hierbij de logbestanden
              1 Adwcleaner AdwCleaner[S2].txt
              2 JRT JRT.txt
              3 Malwarebytes mbam-log-2013-11-24 (03-13-44).txt

De computer werkt al een stuk beter na de hulp van Juisterr, alleen het afsluiten blijft een tijdrovende bezigheid

Comment

Hoe verwijder je eigenlijk de Tools die je niet meer gebruikt of ooit eens gebruikt hebt
                Ik zie restjes van
                AVG
                Antivir
                Hijackthis
                IOBIT
                en zelfs van Combofix

Comment

ik probeer het altijd via start - congfiguratiescherm-software verwijderen.
                  maar soms zie ik het daar niet tussen staan en staat het alleen op mijn bureaublad en dan verwijder ik het daar

Comment

Verwijder via Software
                    Google Update Helper (x32 Version: 1.3.21.165)
                    Java(TM) 6 Update 17 (64-bit) (Version: 6.0.170)
                    Java(TM) 6 Update 31 (x32 Version: 6.0.310)
                    ZHPDiag 2013 (x32 Version: 2013)

Open Kladblok en kopïeer het onderstaande erin,sla op als Fixlist.txt naar het Bureaublad
                    start
                    C:\Windows\PEV.exe
                    C:\Windows\MBR.exe
                    C:\Windows\NIRCMD.exe
                    C:\Windows\SWREG.exe
                    C:\Windows\SWSC.exe
                    C:\Windows\sed.exe
                    C:\Windows\grep.exe
                    C:\Windows\zip.exe
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\HijackThis.exe
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\avg_avct_stb_all_2014_4158.exe
                    C:\ProgramData\AVG
                    C:\Users\Online Accountants\AppData\Roaming\AVG
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\avg_tuh_stf_all_2014_204_24c4.exe
                    C:\ProgramData\IObit
                    C:\Users\Online Accountants\AppData\Roaming\IObit
                    C:\Program Files (x86)\IObit
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\imfv2-setup-for-review.exe
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\imfv2-setup-for-review (1).exe
                    C:\ProgramData\Avira
                    C:\Users\Online Accountants\AppData\Roaming\SUPERAntiSpyware.com
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\EmsisoftAntiMalwareSetup.exe
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\spywareblastersetup50.exe
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\HitmanPro_x64.exe
                    C:\Program Files\trend micro
                    C:\Windows\system32\uxtC322.tmp
                    C:\Qoobox
                    C:\Users\Online Accountants\Downloads\HijackThis.exe
                    C:\Program Files (x86)\AVG
                    C:\Program Files (x86)\TuneUp Utilities 2012
                    Task: {53FCA785-989A-4369-A399-E2C08E157926} - \Updater21810.exe No Task File
                    Task: {AE19D692-7E9E-4A3A-829B-E92130940E8F} - \LaunchApp No Task File
                    Task: {D1436ED4-5B30-4A56-A219-9A311DCFEFEB} - \DSite No Task File
                    AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:0574215C
                    AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:5C321E34
                    AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp1B5B4F1
                    AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp95ACC7D
                    AlternateDataStreams: C:\ProgramData\TempFC5A2B2
                    End
                    Open Farbar recovery scan tool en klik op "Fix"
                    Post het Log
                    Last edited by ARGUS; 24-11-13, 15:45.

Comment

Argus,

google update helper stond niet in de software lijst, de andere 2 wel en die zijn verwijderd.

Hierbij het log Fixlog.txt

ik heb het nog even getest, maar het afsluiten duurt nog steeds een minuut of 8 (ter info)
                      Last edited by coopman; 24-11-13, 17:32.

Comment

Met enkele veranderingen in het regsiter zal Windows 7 enigszins sneller afsluiten

Open kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok
                        Kopieer onderstaande code:
                        'windows 7 sneller laten afsluiten
                        '(Omschrijving staat boven de te schrijven registerwijziging)
                        'dorado 2013 24/11/2013
                        On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
                        '1 Vastlopers sneller afsluiten huidige gebruiker (750 msec = 0.75 sec)
                        WshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\HungAppTimeOut",750,"REG_SZ"
                        '2 Vastlopers sneller afsluiten alle gebruikers (750 msec = 0.75 sec)
                        WshShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\HungAppTimeOut",750,"REG_SZ"
                        '3. Automatisch taken beëindigen bij afsluiten pc alle gebruikers
                        WshShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop\AutoEndTasks",1,"REG_SZ"
                        '4. Afsluiten Windows 7 versnellen (1/3)
                        WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"
                        '5. Afsluiten Windows 7 versnellen (2/3)
                        WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet001\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"
                        '6. Afsluiten Windows 7 versnellen (3/3)
                        WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet003\Control\WaitToKillServiceTimeout",1,"REG_DWORD"
                        '7. NTFS-informatie afslanken
                        WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\FileSystem\NtfsDisableLastAccessUpdate",1,"REG_ DWORD"

Message = "Windows 7 werkt nu ad libidum!" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet de computer opgestart worden!"

X = MsgBox(Message, vbInformation, "Start Windows 7 sneller op!")

Set WshShell = Nothing

Klik op Bestand → Opslaan als
                        Klik bij Opslaan in op Bureaublad
                        Zet bij Bestandsnaam: exitfasterwin7.vbs
                        Rechtsklik het bestand → Openen

(De eerste herstart is nodig om de wijzigingen door te voeren)
                        Last edited by dorado; 24-11-13, 20:11.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Argus,

Bedankt voor je hulp, ik heb bovenstaande uitgevoerd, maar merk helaas bij het afsluiten nog geen verschil (duurt eerder nog wat langer)
                          Juisterr heeft mij ook nog wat aanpassingen laten doen, kan dat ermee te maken hebben?
                          Het is toch niet normaal dat een laptop er 10 minuten over doet om af te sluiten?

Ik hoop dat je nog een tip hebt

Comment

Zoals gezegd is bij de eerste herstart nog geen verbetering merkbaar.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

helaas, ook na 3x opstarten duurt het nog steeds circa 10 minuten (het is helaas langer geworden)

nog een tip of moet ik er maar mee leren leven?

Comment

Working...
                              X