Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weather-widget (van Foreca) kleurt paars (en is onleesbaar)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Weather-widget (van Foreca) kleurt paars (en is onleesbaar)

Beste,

Heb in de loop van de week IE11 geïnstalleerd (automatische update) => geen probleem, maar weergadget/widget (van Foreca) op het bureaublad (uit het aanbod bij Windows 7) was verkleurd van zwart-wit naar paars en is daardoor quasi onleesbaar. Computer 'hersteld' naar IE10 - gadget eerst weer normaal (zwart/wit), maar nu terug paars/rood (met IE10). Kan dit iets te maken hebben dan met IE11 ?

Hoe en waar op te lossen (behoudens dat gadget uitzetten ;-) ? Ik dacht aan eventuele aanpassingen in registry, of elders ?

Dank en groeten - Leifoet.

In elk geval heb ik zelf zowel Windows 7, Internet Explorer 11 als een normaal werkende Foreca weergadget, dus...

Als ik mij niet vergis is er wel een reparatiemogelijkheid voor de gadgets, want ik heb er ooit ook problemen mee gehad. Ik zal nog eens zoeken.

...Iets later...

Ga naar Configuratiescherm. Weergave op "Categorie". Vormgeving en Persoonlijke Instellingen. Dit aanklikken (de groene tekst dus). Daar staat het onder 'Bureaubladgadgets' (laatst weergegeven optie). Herstellen.
    Last edited by Leono; 24-11-13, 20:05.

Comment

Beste Leono,

Heb jouw aangevingen toegepast - geen effect - ik krijg een bericht dat er geen terugzettingen moeten gebeuren - kleuren wijzigen niet; toch wordt nogmaals hetzelfde gadget bijgeplaatst op het bureaublad - spijtig genoeg weer in dezelfde paars-rode kleur.
      Leifoet

Comment

Laten wij hopen dat er nog iemand anders is die op dit onderwerp reageert, want ik zelf zie jammer genoeg geen bijzondere mogelijkheden meer.

Comment

Ook ik herken mij in dit probleem. Heb de genoemde stappen uitgevoerd. Systeem opnieuw opgestart, maar ik krijg het niet opgelost de weergadget in het paars. Dus als iemand het weet.....
          dank Mathilde

Comment

Wat ook geprobeerd zou kunnen worden is Configuratiescherm>Programma's en Onderdelen en dan staat links bovenaan: "Windows-onderdelen in-of uitschakelen". Aanklikken en dan het Windows Gadget Platform uitschakelen.

Het kan zijn dat er dan herstart moet worden en na het opnieuw inschakelen nog een keer.

Ik zeg niet dat het helpt, maar ik kwam deze optie tegen op een Engelstalig forum.

Comment

hartelijk dank voor het meedenken. Jammer genoeg werkt dit ook niet.
              Intussen wel via vormgeving een ander thema aan het scherm gegeven.
              De totale lay-out verandert maar dan is de kleurstelling wel goed.
              Kan het gezocht worden in de instelling van IE 11 voor Windows 7?
              Ik ben maar een leek...
              groet, Mathilde

Comment

Op de site van Microsoft lees ik het volgende:

Gadgets zijn beëindigd

Gadgets zijn niet langer op onze website beschikbaar omdat het Windows Sidebar-platform in Windows 7 en Windows Vista zeer kwetsbaar bleek te zijn. Microsoft heeft deze functie in nieuwere versies van Windows daarom beëindigd. Gadgets konden worden gebruikt om bestanden op je pc te benaderen, ongewenste inhoud te tonen en het gedrag van je pc te beïnvloeden. Via een gadget kon iemand die dat wilde zelfs je complete pc overnemen. Als je je zorgen maakt over de veiligheid van de gadgets die je hebt gedownload, kijk dan hier voor meer info over gadgets en over de manier waarop je je pc beter kunt beschermen.

In combinatie met de update naar IE 11 zal mogelijk dit de oorzaak zijn en het probleem zal m.i. dan ook niet opgelost worden.

groet, Mathilde

Comment

In elk geval heb ik zelf zowel Windows 7, Internet Explorer 11 als een normaal werkende Foreca weergadget, dus...

Comment

Mmmmh...verder zoeken. Ik heb de updates sinds 20-11 bekeken, want sindsdien heb ik dit probleem.
                    Ik heb een 32 bits versie. Verder update naar Java 7.45, MS Office security 2010, MS Filter patch 32-bit ed. en IE11
                    In een van deze versies moet het dus liggen. Ben benieuwd of er een gemeenschappelijke overeenkomst is met de melder van dit probleem "Leifoet". Hierdoor elimineren we het een en ander. Even afwachten op zijn reactie, lijkt me.
                    In ieder geval dank "Leono",
                    Mathilde

Comment

Misschien een systeemherstel? Terug in de tijd.

Als er dan een goede situatie ontstaat, alle updates een voor een nog eens doen en kijken waar het fout gaat?

Comment

Mijn profiel van Technische vaardigheid is "beginner". Dit durf ik dus niet een systeemherstel.
                        Ik heb besloten om maar geen gadgets te gebruiken aan de hand van de melding van MS.
                        Wel jammer, want ik had het weer van NL en het weer bij ons huis in Spanje (www.casaelzorro.nl) en dat vond ik altijd een leuke vergelijking. In windows 8 werk je met Apps en dan is het er weer; het weer :-)
                        Maar het was wel een leerzame en intensieve periode; dank je wel hiervoor
                        groet, Mathilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zorrim
                          Mijn profiel van Technische vaardigheid is "beginner". Dit durf ik dus niet een systeemherstel.
                          Systeemherstel is handig en ongevaarlijk, ook voor de beginner.

Klik de Startknop aan en typ 'systeemherstel' onderaan in het kleine zoekvakje. In het lijstje dat verschijnt staat onder andere "De computer naar een eerdere toestand herstellen". Klik dat aan. Een klein schermpje gaat open waar onder andere staat: "Systeemherstel starten". Klik hier op, er wordt nog niets gestart, behalve de weg naar de optie om te beginnen. Nadat systeemherstel gestart is (alleen nog maar 'de mogelijkheid tot' dus) komt er een venstertje met uitleg. Lees dit eventueel (dan zie je ook nog dat het later ongedaan gemaakt kan worden) en klik op "Volgende". Dan zie je een lijst met recent aangemaakte herstelpunten (wijzigingen in het systeem van de afgelopen periode). Je kunt dan eventueel kijken wat voor wijzigingen systeemherstel gaat aanbrengen, of nog extra herstelpunten tevoorschijn toveren. Tot nu toe is er dus nog steeds niets gebeurd!

Klik weer op "Volgende". Er komt weer een venstertje met uitleg. Dan staat er "Voltooien". En daarna komt dan pas de vraag of je het echt wil.

Als je toestemming geeft wacht je daarna gewoon tot het klaar is (5 minuten of zo) en je computer is terug gezet naar de situatie zoals die bijvoorbeeld 10 dagen geleden was (uiteraard afhankelijk van welk herstelpunt je hebt gekozen natuurlijk).

Een fluitje van een cent. Ook voor de beginner.

Comment

Beste,

Onmiddellijk na de installatie van IE11 heb ik een systeemherstel gedaan - zie mijn oorspronkelijk bericht van 24-11-2013 - eerst was de gadget terug normaal (= terug met IE10), maar vrijwel onmiddellijk erna kreeg ik weer hetzelfde euvel, zelfs met IE10. Intussen is IE11 via automatische update terug operationeel en blijft het gadget paars.
                            Overigens werk ik met de 64 bit versie.
                            Blijkbaar is dit een hardnekkig probleem en niet (meer) oplosbaar ?
                            Groeten - Leifoet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leifoet
                              ...Onmiddellijk na de installatie van IE11 heb ik een systeemherstel gedaan - zie mijn oorspronkelijk bericht van 24-11-2013 -...
                              Inderdaad, dat had ik niet als zodanig begrepen. De zinsnede "Computer 'hersteld' naar IE10" was op mij niet overgekomen als een systeemherstel.

Toch zou ik blijven zoeken naar een oplossing, als ik u was.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎