Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwarte scherm

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • zwarte scherm

    mijn laptop crashed sinds gisteren regelmatig, scherm blokeert en krijg dan een zwarte scherm.
    Is het een hardwareprobleem of een software?

    hieronder de foutmelding dat ik krijg na herstart:

    Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
    Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
    Landinstelling-id: 2067

    Aanvullende informatie over dit probleem:
    BCCode: 116
    BCP1: FFFFFA800984E4E0
    BCP2: FFFFF8800460DF5C
    BCP3: 0000000000000000
    BCP4: 0000000000000002
    OS Version: 6_1_7600
    Service Pack: 0_0
    Product: 768_1

    Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
    C:\Windows\Minidump\113013-27908-01.dmp
    C:\Users\brahim\AppData\Local\Temp\WER-43664-0.sysdata.xml

    Lees de onlineprivacyverklaring:
    http://go.microsoft.com/fwlink/?link...8&clcid=0x0413

    Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
    C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

  • #2
    BCCode: 116 is typisch een grafisch probleem
    Waarschijnlijk heb je een Nvidia grafische kaart , ik zou even kijken of er geen updates zijn voor je kaart

    Gaan naar start / klik op Computer met de rechter muisknop en kies voor eigenschappen
    Als dat scherm open is klik dan op links boven Apparaatbeheer en kies voor Beeldschermadaptors
    Hier ga je zien welke grafische kaart je hebt

    http://www.nvidia.co.uk/page/home.html

    http://support.amd.com/en-us/download

    [email protected]
    Houston we have a problem ...

    Comment


    • #3
      Ik heb geen nvidia kaart maar een radion mobility 6730.
      Ik heb geprobeerd om een nieuwe driver te downloaden maar het lukte me niet.
      Ook is Windows automatisch update niet mogelijk.
      Heeft het mogelijk iets met mijn probleem te maken?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door methz Bekijk Berichten
        Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
        C:\Windows\Minidump\113013-27908-01.dmp
        C:\Users\brahim\AppData\Local\Temp\WER-43664-0.sysdata.xml
        Kun je het bovenstaande 113013-27908-01.dmp bestand eens analyseren?

        Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

        Comment


        • #5
          bedoel je zo:


          Microsoft (R) Windows Debugger Version 6.12.0002.633 AMD64
          Copyright (c) Microsoft Corporation. All rights reserved.


          Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\121413-110869-01.dmp]
          Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

          Symbol search path is: SRV*C:\Windows\Symbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols
          Executable search path is:
          Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (4 procs) Free x64
          Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Personal
          Built by: 7601.18247.amd64fre.win7sp1_gdr.130828-1532
          Machine Name:
          Kernel base = 0xfffff800`02c1f000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`02e626d0
          Debug session time: Sat Dec 14 13:38:47.957 2013 (UTC + 1:00)
          System Uptime: 2 days 11:14:30.549
          Loading Kernel Symbols
          ...............................................................
          ................................................................
          ..............................
          Loading User Symbols
          Loading unloaded module list
          .................................
          *******************************************************************************
          * *
          * Bugcheck Analysis *
          * *
          *******************************************************************************

          Use !analyze -v to get detailed debugging information.

          BugCheck 116, {fffffa80046a10d0, fffff8800411ff5c, 0, 2}

          Unable to load image \SystemRoot\system32\DRIVERS\atikmpag.sys, Win32 error 0n2
          *** WARNING: Unable to verify timestamp for atikmpag.sys
          *** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for atikmpag.sys
          Probably caused by : atikmpag.sys ( atikmpag+6f5c )

          Followup: MachineOwner
          ---------

          0: kd> !analyze -v
          *******************************************************************************
          * *
          * Bugcheck Analysis *
          * *
          *******************************************************************************

          VIDEO_TDR_FAILURE (116)
          Attempt to reset the display driver and recover from timeout failed.
          Arguments:
          Arg1: fffffa80046a10d0, Optional pointer to internal TDR recovery context (TDR_RECOVERY_CONTEXT).
          Arg2: fffff8800411ff5c, The pointer into responsible device driver module (e.g. owner tag).
          Arg3: 0000000000000000, Optional error code (NTSTATUS) of the last failed operation.
          Arg4: 0000000000000002, Optional internal context dependent data.

          Debugging Details:
          ------------------


          FAULTING_IP:
          atikmpag+6f5c
          fffff880`0411ff5c 4883ec28 sub rsp,28h

          DEFAULT_BUCKET_ID: GRAPHICS_DRIVER_TDR_FAULT

          CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

          BUGCHECK_STR: 0x116

          PROCESS_NAME: System

          CURRENT_IRQL: 0

          STACK_TEXT:
          fffff880`023bd9c8 fffff880`04cb7140 : 00000000`00000116 fffffa80`046a10d0 fffff880`0411ff5c 00000000`00000000 : nt!KeBugCheckEx
          fffff880`023bd9d0 fffff880`04cb6e4a : fffff880`0411ff5c fffffa80`046a10d0 fffffa80`0900dd50 fffffa80`08fd7010 : dxgkrnl!TdrBugcheckOnTimeout+0xec
          fffff880`023bda10 fffff880`04d5df13 : fffffa80`046a10d0 00000000`00000000 fffffa80`0900dd50 fffffa80`08fd7010 : dxgkrnl!TdrIsRecoveryRequired+0x1a2
          fffff880`023bda40 fffff880`04d87cf1 : 00000000`ffffffff 00000000`00d097ea 00000000`00000000 00000000`00000002 : dxgmms1!VidSchiReportHwHang+0x40b
          fffff880`023bdb20 fffff880`04d86437 : 00000000`00000102 00000000`00000000 00000000`00d097ea 00000000`00000000 : dxgmms1!VidSchiCheckHwProgress+0x71
          fffff880`023bdb50 fffff880`04d592d2 : ffffffff`ff676980 fffffa80`08fd7010 00000000`00000000 00000000`00000000 : dxgmms1!VidSchiWaitForSchedulerEvents+0x1fb
          fffff880`023bdbf0 fffff880`04d85ff6 : 00000000`00000000 fffffa80`08744c00 00000000`00000080 fffffa80`08fd7010 : dxgmms1!VidSchiScheduleCommandToRun+0x1da
          fffff880`023bdd00 fffff800`02f312ea : 00000000`fffffc32 fffffa80`08fcf8b0 fffffa80`03b4d040 fffffa80`08fcf8b0 : dxgmms1!VidSchiWorkerThread+0xba
          fffff880`023bdd40 fffff800`02c858e6 : fffff880`009ea180 fffffa80`08fcf8b0 fffff880`009f4fc0 6c72506f`6865652b : nt!PspSystemThreadStartup+0x5a
          fffff880`023bdd80 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiStartSystemThread+0x16


          STACK_COMMAND: .bugcheck ; kb

          FOLLOWUP_IP:
          atikmpag+6f5c
          fffff880`0411ff5c 4883ec28 sub rsp,28h

          SYMBOL_NAME: atikmpag+6f5c

          FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

          MODULE_NAME: atikmpag

          IMAGE_NAME: atikmpag.sys

          DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4c891ef1

          FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x116_IMAGE_atikmpag.sys

          BUCKET_ID: X64_0x116_IMAGE_atikmpag.sys

          Followup: MachineOwner
          ---------

          Comment


          • #6
            Je problemen zijn duidelijk videohardware gerelateerd.

            Download HWINFO & kies de 32- of 64bitsversie al naargelang je windowsversie is & installeer het programma.
            (Hier kan vastgesteld worden of je OS 32 of 64bits is.)

            Klik na installatie op Run, daarna 2x op Close → Save Report → Short Text Report.
            Post deze resultaten in je volgende bericht.

            Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

            Comment


            • #7
              Computer: Hewlett-Packard HP G62 Notebook PC
              CPU: Intel Core i3-350M (Arrandale SV, K0)
              2266 MHz (17.00x133.3) @ 2261 MHz (17.00x133.0)
              Motherboard: Hewlett-Packard 1426
              Chipset: Intel HM55 (IbexPeak-M DH)
              Memory: 4096 MBytes @ 532 MHz, 7.0-7-7-20
              - 4096 MB PC10600 DDR3 SDRAM - Hynix (Hyundai) HMT351S6BFR8C-H9
              Graphics: AMD Radeon HD 6370M [HP]
              ATI/AMD Radeon HD 6370M/7350M/7370M, 512 MB DDR3 SDRAM
              Drive: SAMSUNG HM641JI, 625.1 GB, Serial ATA 3Gb/s @ 1.5Gb/s
              Drive: hp CDDVDW TS-L633R, DVD+R DL
              Sound: Intel 5 Series/34x0 Chipset PCH - High Definition Audio Controller [B2]
              Sound: ATI/AMD Cedar/Park/Robson - High Definition Audio Controller
              Network: Ralink RT5390 802.11b/g/n Wireless Network Adapter
              Network: RealTek Semiconductor RTL8102E/8103E Fast Ethernet NIC
              OS: Microsoft Windows 7 Home Premium (x64) Build 7601

              Comment


              • #8
                Download de chipset- & videostuurprogramma's voor je systeem.

                Als de stuurprogramma's niet compatibel of verouderd zijn en in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's kunnen vertraging, bevriezing & blauwe schermen voorkomen.

                De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
                CPU & Chipset drivers: Intel
                Video stuurprogramma's: ATI
                Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken


                Een eenvoudige manier om van de stuurprogramma's op je systeem een backup te maken is Drivermax te gebruiken.
                Het programma kun je hier downloaden. Kies na het opstarten van het programma Driver backup and restore.

                Klik op de foto voor een vergroting...
                Wil je stuurprogramma's downloaden of updaten, moet je een account bij Drivermax aanmaken.
                De beperking t.o.v. de betaalde versie is dat je 2 stuurprogramma's per dag kunt updaten.


                Is na het herstarten bij apparaatbeheer een onbekend apparaat gevonden, zoek dan de Hardware-id op de volgende manier:
                1. Combineer [windowstoets & r] ’ typ: devmgmt.msc
                2. Selecteer het betreffende apparaat ’
                3. rechtsklik ’ Kies Eigenschappen
                4. Selecteer tabblad Details
                5. Kies bij Eigenschap ’ Hardware -id's
                6. Zoek op www.pcidatabase.com om welk apparaat het gaat
                7. Lees dit artikel om uit te zoeken hoe dit werkt
                8. Vervolgens heeft deze site meer dan 4Gb aan stuurprogramma's voor meer dan 22.000 apparaten




                Voorkom tenslotte dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
                Combineer [windowstoets & r] ’ typ: control sysdm.cpl,,2 ’ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
                Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

                Het is mogelijk dat je na al deze handelingen opgevolgd te hebben onverhoopt een blauw scherm krijgt. In dat geval moet je deze analyseren & voorkomen

                Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                Comment

                Working...
                X