Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows opnieuw installeren lukt niet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows opnieuw installeren lukt niet

Ik heb nogal wat haperingen op mijn Acer laptop. Nu wilde ik hem terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de Recovery Disc, maar dat lukt niet. Hij geeft dan als foutmelding: 'please complete operating system setup process before doing system recovery'.
    Ik heb geprobeerd de recovery partitie te benaderen via ALT F10, maar daar reageert ie helemaal niet op.
    Toen heb ik geprobeerd Windows 7 opnieuw te installeren met een Windows cd, maar ook dat geeft problemen. Als ik vanaf de Windows cd opstart, geeft ie aan dat er een probleem is met een apparaat dat aangesloten is op de computer. Meldingscode 0XC000000e9.

Mijn laptop draait nog wel gewoon, maar loopt niet soepel.
    Wat kan ik doen om dit op te lossen?

Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
    Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r
    2. bootrec /fixmbr
    3. bootrec /fixboot
    4. bootrec /rebuildbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik kan geen optie vinden bij opnieuw opstarten van laatst bekende configuratie.
      Ook heb ik niet de opties die jij beschrijft bij systeemherstel. Ik kan alleen de computer terugzetten naar een eerder herstelpunt. Maar daar zit geen geschikt herstelpunt bij.
      Die opdrachtprompt kan ik dus ook niet vinden.
      De links verwijzen allemaal naar Windows Vista. Ik heb Windows 7. Zit daar het verschil in?

Comment

Als je opstart vanaf de recoverycd, krijg je de mogelijkheid Uw computer herstellen als in onderstaand voorbeeld.
        Op dat moment krijg je het eerdere venster in post #2 met Opties voor Systeemherstel.

Comment

Nee, die optie krijg ik niet.
          Mijn recovery disc geeft aan dat ik eerst system setup moet afronden voordat ik herstel kan doen.
          Ook de windows cd geeft die optie niet.
          Daar krijg ik de melding dat de installatie map niet gevonden kan worden.
          I

Comment

Voor laptop Acer .........
            Tijdens het booten op <ALT & F10> drukken. Als het goed is wordt dan de verborgen partitie aangesproken en daarop staat alles wat u nodig heeft!
            Heeft u die verborgen partitie soms weggegooid?
            Dan zult u een besturingssysteem helaas nieuw vanaf een installatie-CD⁄-DVD dienen te installeren.

[email protected]
            Houston we have a problem ...

Comment

Ik heb die partitie niet verwijderd, maar ik kan hem niet meer benaderen. Alt f10 reageert niet. Gisteravond nog wel, maar met hetzelfde resultaat als wanneer ik de recovery disk gebruik. Windows opnieuw installeren geeft ook een foutmelding, zoals ik al zei.

Comment

Dan zou ik je systeem opstarten met een partitiebeheerder, de partitie verwijderen & opnieuw aanmaken en dan Windows opnieuw installeren.
                Gebruik daarvoor gparted.

Comment

Ik heb zelf het probleem op kunnen lossen. Dank jullie wel voor het meedenken!!

Comment

Hoe heb je dat dan gedaan?

Comment

Ik kon als administrator wel in de Acer E Roverymanagement map die op mijn laptop staat. En vanuit daar kon ik de laptop wel terugzetten naar fabrieksinstellingen.
                      Wel vreemd dat het op alle andere manier niet lukte, maar op deze redelijk eenvoudige manier wel.

Comment

Working...
                      X