Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"windows verkenner werkt niet meer" en "windows verkenner wordt opnieuw gestart"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• "windows verkenner werkt niet meer" en "windows verkenner wordt opnieuw gestart"

hallo,

Ik heb mijn asus x54h terug van reparatie. er is een nieuw moederbord ingezet. Ik ben bezig gegaan om alle software opnieuw te installeren en te downloaden en de laptop weer naar mijn gebruik in te richten. Nu blijkt dat windows verkenner steeds op onverwachte momenten stopt. Ik lees her en der dat het met malware te maken kan hebben of met een stukje achtergebleven software maar ik kom er niet uit.
    ESET heeft gescand en niets gevonden. een MS scan heeft ook niets gevonden. opstarten zonder alle 'mee opstartende zaken' levert geen verbetering. register opschonen met ccleaner ook niet.

ik lees hier op het forum nog wel andere mogelijke opties maar geen enkel probleem is gelijk dus daar durf ik niet aan te beginnen.
    Wie kan me hiermee helpen?

Soefi

Als je nog wel bestanden op het bureaublad kan manipuleren werkt explorer nog wel, maar kennelijk beperkt.
    opstarten in veilige modus en systeemherstel uitvoeren via herstelpunt van enige tijd terug, ofwel opstarten met Windows 7 cd en reparatie laten uitvoeren.

Een scan + clean met adwcleaner http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ druk op blauwe knop 'download now, bleepingcomputer' , en nadien malwarebytesantimalware is aan te bevelen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dank Dorado voor je antwoord. ik zal me eens verdiepen in veilige modus en systeemherstel.
      Ik had nog geen bestanden teruggezet nadat ik de laptop terugkreeg van reparatie maar wel emails ondertussen. moet ik daar een back up van maken bij systeem herstel?
      ik heb geen cd's. na reparatie was ik van plan om eerst cd's te maken. Ik ga ze vandaag of morgen kopen.
      adwcleaner: is het zinvol om daar mee te beginnen? of eerst systeemherstel?

ik heb nog wat aanvullende info die misschien ermee samenhangt:
      -als ik een map open in verkenner en rechtsklik dan komt er een venster met 6 tabbladen. Het laatste tabblad moet volgens mij 'locatie' zijn maar is blanco, hij is er wel maar er staat niets op. als ik het open dan ziet het er wat gemankeerd uit. Ik zie wel het locatiepad staan maar kan daar niets in veranderen.
      -elke keer als ik de computer uit zet komt de melding van update 1 van 1 installeren. ook nu staat er al een uitroepteken bij uitzetten.

Soefi

Comment

Wat je Windows betreft, je kunt hier een Windows 7 Ultimate 64-bit downloaden & vervolgens als iso op dvd branden. Door vóór het branden de ei.cfg removal_utility.zip te gebruiken, krijg je de mogelijkheid bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. Je moet dit branden als image niet het .iso bestandje los op een DVD branden. Hoe dat moet, zie je hier.

Let op: Deze Windows is Engelstalig. Je kunt hierna door een invoertaal toe te voegen je moedertaal naderhand instellen.
        Download Vistalizator (portable) waardoor je een taalpakket kunt toevoegen.
        Klik hier voor schermafdrukken hoe e.e.a. werkt. Je ziet aan de linkerkant de downloads voor de taalpakketten.
        Last edited by dorado; 27-12-13, 11:12.

Comment

Dorado,
          dat lijkt me een flinke omweg.
          ik denk dat de volgorde is:
          scan en clean adwcleaner
          dan indien nog nodig:
          systeemherstel. naar de situatie dat ie schoon terugkwam van de reparatie. Dan een herstelschijf maken op een stapel dvd's. Dan weer opnieuw alle software installeren en tussentijds controleren hoe verkenner werkt.

ik had nog andere vragen/opmerkingen in mijn eerdere reactie. Kan je me daar iets over vertellen?
          (en daar komt nu nog een off topic vraag bij: kan ik met de iso dvd ook een xp computer opwaarderen?)

Soefi

Comment

Precies. Volg de volgorde zoals ik die in mijn reactie heb aangegeven.

Wanneer je een OEMversie hebt, kun je helaas niet op een andere computer Windows installeren.

Comment

Ik heb het eerste herstelpunt gekozen van nadat de laptop terugkwam van de reparateur. system restore gestart vanuit veilige modus. en na enige uren kwam de melding: An unspecified error occured during system restore (0x800700b7)

vervolgens krijg ik het advies om een ander herstelpunt te kiezen. maar er is geen eerder herstelpunt. wel een later herstelpunt.

Soefi

Comment

Hier wordt meer informatie gegeven over problemen met systeemherstel.

Mocht het niet lukken, is een reparatie-installatie Windows 7 de oplossing. Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma;s uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info. Let op! Kies bij afbeelding 7 voor Upgrade uitvoeren!
                Na de installatie:
                1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q.
                2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
                3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar

Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Comment

Dorado,
                  ik heb de laptop de 22ste terug gekregen met een nieuw moederbord en een schone windows 7 installatie. Ik heb nu het eerste hertelpunt van de 22ste gekozen. ik vraag me af of de windows installatie wel schoon was. Ik heb gezien dat je als je naar systeem herstel gaat er op een gegeven moment de optie is om te zien welke software en drivers er worden verwijderd en aangepast. Ik zag daar printerdrivers tussen staan van een 2 merken die ik nooit heb gehad.

anders gaat ie gewoon terug en mogen ze het opnieuw doen.

Soefi

Comment

Zijn er nu nog problemen?

Comment

Dorado,

er is nog niets opgelost. Ik heb je tips in de laatste bijdrage nog niet opgevolgd.

Ik twijfel of ik dit allemaal moet gaan doen of dat het opleveren met een nieuwe windows 7 versie niet goed is gegaan. En dan moet ie gewoon terug en moeten ze het opnieuw doen. vandaar dat ik mijn vermoeden met je deel. en ik hoopte dat je dat zou kunnen bevestigen.

Soefi

Comment

Dorado,
                        als ik de link van adwcleaner volg krijg ik een melding van eset!?

Soefi

Comment

De link is te vertrouwen hoor.

Comment

systeem herstel is ondanks de melding toch goed gegaan blijkbaar. en is teruggezet naar 23-12-2013 22:6:24.

adw geeft volgende log:

# AdwCleaner v3.016 - Report created 27/12/2013 at 20:42:31
                            # Updated 23/12/2013 by Xplode
                            # Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
                            # Username : Gerard - GERARD-PC
                            # Running from : C:\Users\Gerard\Downloads\AdwCleaner.exe
                            # Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho
                            Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1
                            Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Tracing\BingBar_RASMANCS
                            Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ASUS_Screensaver
                            Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
                            Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{007EFBDF-8A5D-4930-97CC-A4B437CBA777}
                            Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{79FB5FC8-44B9-4AF5-BADD-CCE547F953E5}

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16750

-\\ Google Chrome v31.0.1650.63

[ File : C:\Users\Gerard\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

AdwCleaner[R0].txt - [1324 octets] - [27/12/2013 20:40:36]
                            AdwCleaner[S0].txt - [1263 octets] - [27/12/2013 20:42:31]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [1323 octets] ##########

Comment

...en verkenner wordt nog steeds afgesloten...

Comment

Working...
                              X