Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"windows verkenner werkt niet meer" en "windows verkenner wordt opnieuw gestart"

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Start de computer op in de veilige modus. Als het probleem zich niet voordoet in de veilige modus, kun je het probleem diagnosticeren in de selectieve opstart.
    Last edited by dorado; 27-12-13, 21:31.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

verkenner wordt ook onverwacht afgesloten in veilige modus.

Comment

Dan is zoals in deze post aangegeven een Inplacement repair installatie aan te bevelen.

Comment

ik heb de optie F9 gebruikt en op partitie C alles opnieuw naar de fabrieksinstellingen teruggebracht.
          via verkenner de zaak op mijn manier ingericht waarbij verkenner niet uitviel!
          vervolgens eset antivirus weer geinstalleerd
          Vervolgens windows update met 126 updates
          en nu (eindelijk) toch maar een systeem back up gemaakt op dvd. Maar bij de eerste dvd krijg ik de melding 'er is een uiitzonderingsfout opgetreden tijdens de brandvoortgang. Dvd 1 moet opnieuw worden gebrand.'

(en dat branden gaat al zo langzaam met AI recovery burner)

zou dit toch wijzen op een systeem fout uit post #7 (0x800700b7)?

soefi

Comment

ik heb de iso bestanden opgeslagen en probeer het met een ander brandprogramma: powertogo is in een trialversie aanwezig.

Comment

power2go werkt wel.
              verkenner werkt ook weer na de herinstallatie.

dank voor de reacties en het meedenken

Comment

probleem is weer terug.

ik heb middels F9 fabrieksinstellingen terug gezet.
                vele updates binnengehaald
                trendmicro verwijderd en eset geinstalleerd
                andere meegeleverde software verwijderd: ms live, spelletjes, bing,
                ms office pro geinstalleerd
                outlook emails terug gezet
                en ik was net bezig om andere bestanden via verkenner terug te gaan zetten toen verkenner werd afgesloten en opnieuw gestart.

wat is er aan de hand. laptop is toch helemaal schoon zou ik nu verwachten. is er iets met de hardware?

Soefi

Comment

Volg deze tips eens op.

Comment

dorado, bedankt voor je snelle reactie.

als ik rechtsklik in verkenner zie ik geen dingen die er niet horen
                    en het uitvoeren van je tip levert niets op. ook met alles disabled loopt verkenner vast.

Soefi

Comment

Zoals ook in het artikel te lezen is, zijn er heel veel oorzaken mogelijk, dus dit is niet gemakkelijk.
                      Sinds ik zelf alleen de beveiligingsupdates installeer en de overige updates met rust laat, heb ik minder vaak problemen.

Tip is dus de optionele updates te verwijderen en opnieuw op te starten om te kijken of er verbetering is. Stel uiteraard ook in dat alleen de beveiliginsupdates geïnstalleerd mogen worden.

Probeer echter (wederom) dit eerst:
                      Start op in de veilige modus. Als het probleem van de verkenner niet voordoet in de veilige modus, kun je het probleem diagnosticeren in de selectieve opstart.
                      Last edited by dorado; 30-12-13, 20:34.

Comment

nu gaat alles goed. ik ga gewoon met het ding aan het werk en probeer te ontdekken welke handeling ik precies doe waar die op vastloopt. En dan meld ik me weer.

Soefi

Comment

volgens Asus, die ik ook op de hoogte bracht omdat het sinds de reparatie voorkomt, ligt het aan asus webstorage, een programma van hen wat niet goed samenwerkt met windows updates. Aanbevolen werd om dat asus webstorage te verwijderen.

Ik kijk het nog even aan.

Soefi
                          Last edited by soefi; 31-12-13, 17:04.

Comment

Gaat het nog steeds goed?

Comment

Ja, gaat nog steeds goed. Asus kon niet aangeven welke windows update het betrof. Ik heb geen problemen meer gehad sinds ik asus webstorage heb verwijderd.

slotje

Comment

opgelost

Comment

Working...
                                X