Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Programma's lopen vaak vast.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Programma's lopen vaak vast.

    Hallo,

    Recentelijk komt het steeds vaker voor dat mijn computer vast loopt en dat ik de computer wel geforceerd moet afsluiten door op het aan-/uitknopje te drukken. Ik kan echter wel wachten, maar dit kan een aantal uur duren en daar ik heb simpelweg niet de tijd voor.

    Het begint meestal met dat internet het niet meer doet, sites willen niet meer laden. Een aantal minuten later kan ik geen programma's meer aanklikken en uiteindelijk kleurt de (taak?)balk onderin het scherm lichtblauw en kan ik die ook niet meer aanklikken. Er is dan altijd 1 programma dat aangeeft dat het 'niet reageert'. Soms geeft hij de melding dat 'Windows' is vastgelopen en dat je het proces kunt stoppen of wachten tot het reageert. Ik heb geen enkel idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn, maar ik wil het wel graag weg hebben aangezien het me zwaar hindert.

    Nadat ik de laptop geforceerd heb gesloten en hem opnieuw opstart duurt dit vaak erg lang. Soms start hij helemaal niet meer door en moet ik het met een opstartherstel doen. Erg vervelend allemaal.

    Overigens moet ik erbij vermelden dat ik al bij het subforum over een virusinfectie ben geweest en dat was niet het probleem. Mijn laptop is helemaal clean, dus het heeft iets met Windows zelf te maken!

    Groetjes,

    Mick

  • #2
    Begin eens met het updaten van je stuurprogramma's.

    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

    Comment


    • #3
      Soms geeft hij de melding dat 'Windows' is vastgelopen en dat je het proces kunt stoppen of wachten tot het reageert. Ik heb geen enkel idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn, maar ik wil het wel graag weg hebben aangezien het me zwaar hindert.
      Misschien lukt het om erachter te komen welk proces moeilijk doet via het gebeurtenissenlogboek:

      1. Ga naar start en vul bij zoeken in: event viewer/ gebeurtenislogboek (Of via start>uitvoeren (sneltoets: Start+R) en vul in: eventvwr.msc /s)
      2. Ga (in het linker menu) naar Windows logs -> Applicaties/toepassingen
      3. Zoek nu naar toepassingsfouten in de lijst:
      Optie 1: Door op niveau te zoeken: Sorteer de lijst op niveau/level en zoek naar niveau fouten (icoontje is een rood rondje met een uitroepteken). De vastgelopen programma's hebben error code 1000.
      Optie 2: Of door de gebeurtenissen te filteren. Dit kan in het rechter menu bij huidige logboek filteren (Vink error aan en kies voor event id 1000)
      4. Controleer nu een datum waarvan jij weet dat de computer vastliep (Er staan waarschijnlijk ook nog andere in die het probleem niet veroorzaken).

      Zie anders deze afbeelding, blauw is optie 1 en rood is optie 2: https://www.dropbox.com/s/s6xuys951d...ationerror.png

      PS: Ik gebruik windows in het engels, dus weet misschien niet de exacte vertaling van het Nederlandse logboek. toepassingen zou bijvoorbeeld ook programma's of applicaties kunnen heten!
      Last edited by pascal247; 07-01-14, 10:15.

      Op de hoogte worden gehouden van de laatste updates? Abonneer je op het topic !

      Comment


      • #4
        Ik heb alle stuurprogramma's bijgewerkt.

        Op het moment dat de laptop vastliep staat er deze fout:

        Naam van toepassing met fout: ZeroConfigService.exe, versie: 15.1.1.2, tijdstempel: 0x4f8e1e73
        Naam van module met fout: KERNELBASE.dll, versie: 6.1.7601.18229, tijdstempel: 0x51fb1677
        Uitzonderingscode: 0xc06d007e
        Foutoffset: 0x000000000000940d
        Id van proces met fout: 0xe34
        Starttijd van toepassing met fout: 0x01cf0bdd23dc2ad1
        Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\ZeroConfigService.exe
        Pad naar module met fout: C:\Windows\system32\KERNELBASE.dll
        Rapport-id: 6f97d650-77d0-11e3-b425-4c809318361f
        Last edited by leeuw00100; 07-01-14, 19:34.

        Comment


        • #5
          Dat is de Wifi/proset van intel.. Zou je de laatste versie kunnen downloaden en installeren: http://www.intel.com/support/wireles.../CS-034041.htm

          Dat zou overigens verklaren waarom sites niet meer kunnen laden..

          Op de hoogte worden gehouden van de laatste updates? Abonneer je op het topic !

          Comment


          • #6
            Ja, dat heb ik gedaan.

            Nu hoop ik dat hij niet meer vastloopt, we zullen het zien.

            Comment


            • #7
              Helaas heeft het niet gewerkt. De laptop is nog een paar keer vastgelopen.

              Comment


              • #8
                Download Farbar Service Scanner.

                Dubbelkik FSS.exe om de tool te starten.
                Vink
                Internet Services
                WIndows Firewall
                System Restore
                Security Center/Action Center
                Windows Update
                Windows Defender
                Other services aan
                Klik op Scan & post het log

                Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                Comment


                • #9
                  Hier het logje:

                  Farbar Service Scanner Version: 08-01-2014
                  Ran by Mick (administrator) on 08-01-2014 at 22:20:27
                  Running from "C:\Users\Mick\Desktop"
                  Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
                  Boot Mode: Normal
                  ****************************************************************

                  Internet Services:
                  ============

                  Connection Status:
                  ==============
                  Localhost is accessible.
                  LAN connected.
                  Google IP is accessible.
                  Google.com is accessible.
                  Yahoo.com is accessible.


                  Windows Firewall:
                  =============

                  Firewall Disabled Policy:
                  ==================


                  System Restore:
                  ============

                  System Restore Disabled Policy:
                  ========================


                  Action Center:
                  ============


                  Windows Update:
                  ============

                  Windows Autoupdate Disabled Policy:
                  ============================


                  Windows Defender:
                  ==============
                  WinDefend Service is not running. Checking service configuration:
                  The start type of WinDefend service is set to Demand. The default start type is Auto.
                  The ImagePath of WinDefend service is OK.
                  The ServiceDll of WinDefend service is OK.


                  Windows Defender Disabled Policy:
                  ==========================
                  [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender]
                  "DisableAntiSpyware"=DWORD:1


                  Other Services:
                  ==============


                  File Check:
                  ========
                  C:\Windows\System32\nsisvc.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\drivers\nsiproxy.sys => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\dhcpcore.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\drivers\afd.sys => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\drivers\tdx.sys => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\Drivers\tcpip.sys => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\dnsrslvr.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\mpssvc.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\bfe.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\drivers\mpsdrv.sys => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\SDRSVC.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\vssvc.exe => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\wscsvc.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\wbem\WMIsvc.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\wuaueng.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\qmgr.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\es.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\cryptsvc.dll => MD5 is legit
                  C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\ipnathlp.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\iphlpsvc.dll => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\svchost.exe => MD5 is legit
                  C:\Windows\System32\rpcss.dll => MD5 is legit


                  **** End of log ****

                  Comment


                  • #10
                    Start selectief op om te diagnosticeren wat nu precies de vastloper veroorzaakt.

                    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                    Comment


                    • #11
                      Waarschijnlijk is het toch gelukt, aangezien ik 2 dagen geen problemen meer ondervonden heb... Als het toch weer fout gaat dan zal ik dat hier melden.

                      Comment


                      • #12
                        Helaas gaat het toch weer fout, dus zal ik morgen kijken wat er precies vast loopt door middel van selectief opstarten.

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb echter wel een vraag. Er staat dat ik dit moet doen : 'Klik op het tabblad Services, klik op Alles uitschakelen, selecteer het selectievakje voor de eerste service in de lijst en start de computer opnieuw op. Als het probleem zich niet langer voordoet, weet u dat het niet wordt veroorzaakt door de eerste service.'.

                          Betekent dit dat ik ook alle microsoft-services uit moet schakelen?

                          Comment


                          • #14
                            Ja, ik zou alles uitvinken en dan vervolgens 5 tegelijk inschakelen. Merk je geen verschil, kun je door & merk je wel verschil, is het probleem in een van die 5 services welk je dan vervolgens nog moet natrekken.

                            Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                            Comment


                            • #15
                              Is helemaal goed, ik ben er mee aan de slag gegaan en u hoort nog van mij in een tijdje!

                              Comment

                              Working...
                              X