Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Processorgebruik hoog terwijl ik niks doe

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Processorgebruik hoog terwijl ik niks doe

Ik heb de volgende probleem: ik heb onlangs een laptop gekocht, er zat windows 8 op . Deze heb ik verwijderd en heb er vervolgens windws 7 64 bit op gezet. Als ik mijn computer met rust laat (dat wil zeggen: geen 1 programma open staan) dan zit de processorgebruik gauw op 80-99%. Ik vraag me af waarom dat zo is, dit is namelijk een nieuw laptop.

Dit is tijdens het niks doen, laat staan tijdens het surven op het net. Hierbij staat die soms stil en/of reageert die niet meer.

Ik heb de volgende laptop:

Easynote TE11hc
    Intel 1000m @1.80 ghz
    Intel HD graphics
    4GB DDR3 Memory (waarvan 3.82gb beschikbaar)
    500GB HDD
    Last edited by yass; 28-01-14, 12:51.

Comment

Hoi yass en welkom op Nucia Security Forum,
      .
      • Download PC Info naar je bureaublad.
      • Unzip en klik op SetupPC Info.
      • Doorloop het installatieproces.

.
      Dubbelklik op PC Info.
      De scanning wordt nu ingezet...
      Na de scanning selecteer je de tab: Logs
      Vervolgens check je uitsluitend deze items:
      .
      • Software
      • Hardware
      • Startup List
      • Running Processes

.
      Klik nu op 'Create a log' kopieer en plak deze in je volgende posting.
      Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
      E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Om uit te zoeken welk proces daarvoor verantwoordelijk is:
        Klik in taakbeheer → tabblad Prestaties op Broncontrole.
        Maximaliseer het venster
        Maak de kolom beschrijving wat smaller door de rechterkant v/d kolom naar links te slepen
        Klik op de kolom Gemiddeld CPU-verbruik
        Je ziet nu welk proces het hoogste CPUverbruik heeft.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Comment

Ik zie in broncontrole dat Trusteinstaller.exe, dat verantwoordelijk is voor de service Windows Module Installer, verantwoordelijk is voor het hoogste cpuververbruik. Maak je daarom geen zorgen. Het is een legitiem proces en waarschijnlijk is het actief omdat er updates worden geïnstalleerd waarvoor ergo Trustedinstaller nodig is.

Comment

En hoe zit het met perfmon.exe?

U zegt dat het updates installeert, dit is in mijn ogen tijdelijk. Wat als het na een week nog steeds de cpugebruik domineert?

Comment

Perfmon is Betrouwbaarheids- en prestatiecontrole en wordt geopend als je Broncontrole opent.
                Check het maar in je processen, zodra je broncontrole afsluit.

Als het langere tijd nog zo actief is, klopt er iets niet. In dat geval lijkt het me verstandig hier een topic te openen.

Comment

Is het hoge CPU verbruik er nog?

Comment

TS heeft zijn pc pop malware laten behandelen.
                    Moeilijk volgen zo indien m'n drie topics tegerlijkertijf open staan heeft.

http://www.nucia.eu/forum/threads/71...l=1#post691912
                    http://www.nucia.eu/forum/threads/71...910#post691910
                    Last edited by Emphyrio; 31-01-14, 08:27.
                    Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
                    E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emphyrio Bekijk Berichten
                      TS heeft zijn pc pop malware laten behandelen.
                      Moeilijk volgen zo indien m'n drie topics tegerlijkertijf open staan heeft.

http://www.nucia.eu/forum/threads/71...l=1#post691912
                      http://www.nucia.eu/forum/threads/71...910#post691910
                      Dit is mijn laptop, die andere topic ging over mijn pc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
                        Is het hoge CPU verbruik er nog?
                        Ja, nog steeds jammer genoeg...

Ik heb ook een andere probleem nu: er staat dat er van de 4GB aan RAM geheugen maar 2.58GB beschikbaar is. Hoe kan dit?

Comment

Wil je de opdracht van Emphyrio dan nogmaals uitvoeren en dan een vers PCInfo log plaatsen?

Comment

PC Info vs 2.0.2.0 © 2011-2013 Onsia Patrick (Emphyrio)
                            31-1-2014 19:58:42
                            Boot Status: Normal boot

==================== OS INFO ====================================

OS version : Windows 7
                            Edition : Ultimate
                            Service Pack : 1
                            Build version : 6.1.7601.65536
                            Windows OS Bits : 32 *

Update detected : 2014-01-31 12:41:07
                            Update downloaded : 2014-01-31 12:44:23
                            Update installed : 2014-01-31 12:52:14

==================== GENERAL INFO ===============================

Windows Directory : C:\Windows
                            User Profile : C:\Users\Yassine
                            Java Version : 1.7.0_51
                            Antivirus : AVG AntiVirus Free Edition 2014 [Updated - Running ]
                            Anti Spam : AVG AntiVirus Free Edition 2014 [Updated - Running ]
                            Firewall : Windows Firewall

==================== HARDWARE ===================================

GenuineIntel x64 Family 6 Model 58 Stepping 9
                            Intel(R) Celeron(R) CPU 1000M @ 1.80GHz

Mainboard : Packard Bell

Model : EasyNote TE11HC

Bios Version : V2.13 (Insyde Corp.)

RAM Present : 2644 MB / 2,6 GB
                            RAM Free : 1525 Mb ( 58 % Free )

Videocard : Intel(R) HD Graphics
                            Memory : 1194Mb
                            Driver version : 8.15.10.2653

==================== APP LIST ===================================

C:\ Fixed - - NTFS - 465 Gb (Free : 445731 Mb / 435 Gb )

==================== STARTUP LIST Enabled========================

------- Local [HKLM] Yassine------------

IgfxTray : C:\Windows\system32\igfxtray.exe
                            HotKeysCmds : C:\Windows\system32\hkcmd.exe
                            Persistence : C:\Windows\system32\igfxpers.exe
                            AVG_UI : "C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe" /TRAYONLY
                            GrooveMonitor : "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
                            SunJavaUpdateSched : "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
                            IAStorIcon : C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIconLaunch.exe "C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe" 60
                            SynTPEnh : C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

------- Current User [HKCU] Yassine------------

AVG-Secure-Search-Update_0214c : C:\Users\Yassine\AppData\Roaming\AVG 0214c Campaign\AVG-Secure-Search-Update-0214c.exe /PROMPT /mid=dad73e90bfdb47d298dc69c1a55366e5-a6dce1efca27385b26abf6942dc8d943bcbfda04 /CMPID=0214c

==================== RUNNING PROCESSES ==========================

igfxpers ID = 2576 Path: C:\Windows\System32\igfxpers.exe
                            IAStorIcon ID = 3588 Path: C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
                            explorer ID = 332 Path: C:\Windows\Explorer.EXE
                            hkcmd ID = 2568 Path: C:\Windows\System32\hkcmd.exe
                            dwm ID = 2032 Path: C:\Windows\system32\Dwm.exe
                            taskhost ID = 1844 Path: C:\Windows\system32\taskhost.exe
                            igfxtray ID = 2544 Path: C:\Windows\System32\igfxtray.exe
                            SynTPHelper ID = 3220 Path: C:\PROGRAM FILES\SYNAPTICS\SYNTP\SYNTPHELPER.EXE
                            winlogon ID = 844 Path: C:\Windows\system32\winlogon.exe
                            firefox ID = 3600 Path: C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
                            SynTPEnh ID = 2976 Path: C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
                            avgui ID = 2788 Path: C:\Program Files\AVG\AVG2014\avgui.exe
                            csrss ID = 648 Path: C:\Windows\system32\csrss.exe
                            jusched ID = 2940 Path: C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
                            PC Info ID = 5208 Path: C:\Program Files\E Dev\PC Info\PC Info.exe
                            GrooveMonitor ID = 2864 Path: C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe

=================================================================

Log finished at 31-1-2014 19:58:42
                            Thanks for using PC Info...

==================== END ========================================

Comment

Ik zie geen trustedinstaller.exe meer staan in de lopende processen.
                              Kijk nog eens bij Broncontrole.

Comment

Working...
                              X