Mededeling

Collapse
No announcement yet.

windows update service werkt niet na systeemkopie, sommige websites onbereikbaar

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• windows update service werkt niet na systeemkopie, sommige websites onbereikbaar

ik vraag hulp bij het weer werkend krijgen van de windows update service,
    en bij het weer kunnen gebruiken van sommige websites, zoals sesamstraat.nl die in ons gezin erg gemist wordt.

de pc is een medion, met windows 7 home premium
    na wat waarschuwingen over de harde schijf heb ik een systeemkopie op een externe schijf gemaakt, en enkele dagen later ook een systeemherstelschijf.
    toen de pc nog maar een paar minuten werkte na het opstarten heb ik de harde schijf door een nieuwe vervangen, en de systeemherstelschijf gebruikt, en de systeemkopie erop gezet.
    alle data lijkt weer aanwezig, en veel lijkt goed te werken, maar sommige webites die we veel gebruikten doen het nu niet meer (er blijft alleen een streep in een rondje draaien alsof hij eeuwig aan het laden is, bv)

daardoor wat meer gekeken en adobe flash player verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zonder succes

op deze site het stappenplan gevolgd en uitgevoerd van het onderwerp 'windows update service werkt niet meer [oplossing]' http://www.nucia.eu/forum/threads/59...meer-oplossing

ook http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...#1TC=windows-7
    uitgevoerd. ik krijg zelf trouwens geen foutcode over windows update, maar als ik op de knop klik 'naar upates zoeken' krijg ik een foutmelding zonder code dat de windows update service niet actief is.
    in de services staat de service werkstation niet, ik heb toen in plaats daarvan de service 'webclient' actief gezet.
    op http://answers.microsoft.com/nl-nl/w...333cc15?page=3 staat als oplossing het leeg maken van de map. C:/Windows/SoftwareDistribution Ook dit heb ik gedaan, tot nu toe alles zonder succes.

hulp/ondersteuning is meer dan welkom!

Dave

1. Microsoft Fix it!
    Microsoft heeft een eigen programma ontwikkeld om Windows(update) problemen op te lossen.

Sla het programma op op het bureaublad. Open vervolgens Microsoft Fix it en volg de stappen van het programma op. Microsoft Fix it! zal windows update onderdelen waar nodig herstellen. Dit kan even duren. Het programma zal je computer, met jouw goedkeuring, opnieuw laten opstarten.

2. Herinitialiseer Windows Update Componenten
    1. Klik op de downloadlink hieronder om het onderstaande bestand te downloaden.

2. Bewaar het .bat bestand naar je bureaublad.
    3. Rechtsklik het en klik op Uitvoeren als administrator.
    4. Indien Gebruikersaccountbeheer reageert, klik op Ja.
    5. Je zal nu een opdrachtregel met beheerdersrechten zien. Wanneer het klaar is, zal het automatisch afgesloten worden.
    6. Herstart de computer
    7. Als bovenstaande niet geholpen heeft, voer dan SURS (32-bit) of SURS (64-bit) uit, daarna deze Fix it: Windows Update herstellen

3. Combineer [windowstoets+r] -> typ: services.msc Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Background Intelligent Transfer Service.
    Klik op het tabblad Algemeen onder Opstarttype op Handmatig en klik op Toepassen.
    Klik op het tabblad Aanmelden en controleer of de service is ingeschakeld in alle weergegeven hardwareprofielen.
    Klik op het tabblad Algemeen, klik op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Windows Modules Installer.
    Zorg ervoor dat op het tabblad Algemeen naast Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd.
    Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Windows Event Log.
    Zorg ervoor dat op het tabblad Algemeen naast Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd.
    Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op de Windows Update-service.
    Controleer of naast Status van service de waarde Gestart wordt weergegeven. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Software Licensing.
    Controleer of naast Status van service de waarde Gestart wordt weergegeven. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Sluit het venster Services en probeer de updates voor Windows opnieuw te installeren.

4. Zet je computer terug in de tijd met Systeemherstel
    1. Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
    2. Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging. .
    3. Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.
    4. Als je systeeminstellingen en eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik je op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen.
    5. Als je alleen eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik dan op Alleen vroegere bestandsversies herstellen.
    6. Klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

In het geval dat u wel een internet verbinding hebt maar geen websites kunt openen kunt u het onderstaande proberen, met "Flush DNS" worden namelijk de opgeslagen DNS gegevens uit de cache verwijderd.

Ga naar start>uitvoeren of type het volgende commando in het zoekvenster van het startmenu CMD

Typ in het zwarte scherm het volgende: ipconfig /flushdns
      Klik op enter.

Comment

Dank je wel voor je snelle reactie!

ik heb systeemherstel als eerste geprobeerd. Maar ik krijg de melding 'er zijn geen herstelpunten op het systeemstation van uw computer gemaakt'. Op de originele harde schijf waren die er wel, en heb ik daar ook wel eens gebruik van gemaakt, dus voor het vervangen van de harde schijf werkte dit wel.
        nu zag ik dat het schijfruimtegebruik voor systeemherstel op 0 stond, en het dit nu op 4% gezet, 36GB, en voor D heb ik systeemherstel aan gezet, die stond voor D nu op uit, en heb de schijfruimte van 0 naar 5% veranderd, 1GB.
        het leek me dan goed om nu een herstelpunt te maken, maar dat lukte niet. ik kreeg de melding 'er is een time out opgetreden tijdens het maken van een schaduwkopie. Probeer deze bewerking opnieuw (0x81000101). toen opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd, en daarop kreeg ik dezelfde foutmelding.

punt 1. de fix it had ik bij http://www.nucia.eu/forum/threads/59...meer-oplossing al uitgevoerd, dit was ook 50202, daarom heb ik hem niet opnieuw uitgevoerd.

punt 2. het herinitialiseren van de windows update componenten. De .bat file werd uitgevoerd, maar was nog niet de oplossing. Maar de SURS 32 bit gaf een foutmelding 'er is een fout opgetreden 0xc8000247'. ik heb dat 2 keer geprobeerd, en kreeg beide keren deze foutmelding.

zal ik nu toch de fix it erna uitvoeren?
        en zal ik ook de andere stappen erna uitvoeren?

De DNS gegevens verwijderen heb ik wel gedaan, maar zonder resultaat. ik had in flash na het opnieuw installeren van flash ook de browsegegevens verwijderd, ook zonder resultaat. het is niet zo dat ik helemaal geen websites meer kan zien, maar de 2 genoemde gebruiken we veel en deden het voor het vervangen van de harde schijf altijd goed.

met vriendelijke groet!
        Last edited by Dave4; 18-02-14, 23:18.

Comment

... ik vond nog iemand die 'er is een fout opgetreden 0xc8000247' kreeg: http://www.nucia.eu/forum/threads/68...ght=0xc8000247 Daar worden 3 oplossingen gegeven, de eerste heb ik uitgevoerd, update database herstellen door het uitvoeren van een download. Ook fixit50202 nog een keer uitgevoerd, maar nu in aggressieve modus.

het schoon opstarten heb ik nog niet gedaan, ik ga lezen hoe ik dit moet doen en hoe dit mogelijk zou kunnen helpen
          Last edited by Dave4; 18-02-14, 23:53.

Comment

0xc8000247 is geen algemene updatefout, maar heeft in de regel te maken met het updaten van de
            Intel Rapid Storage Technology.

Bron.
            Last edited by dorado; 19-02-14, 05:13.

Comment

.... ook dit geeft nog niet de oplossing:
              bij intel rapid storage technology gebruik ik de intel driver update utility om automatisch drivers te vinden, maar deze utility geeft de foutmelding: intel driver utility installation failed. possible web browser compatibility, firewall, or installation issue detected.

intel geeft een link om handmatig de active x / java installer uit te voeren. nadat dit is gebeurt geeft de intel update utility weer dezelfde foutmelding

ik ben gaan kijken naar meer informatie over mijn nieuwe harde schijf.
              dit is https://www.alternate.nl/Seagate/Bar.../?tk=7&lk=9563
              en er staat dat het met advanced format technology is geformatteerd.
              er is een link naar seagate: http://knowledge.seagate.com/article...language=en_US
              de seagate partition offset utility voert niet uit met de melding 'unable to open a volume. this program requires you to be logged in with administrative priviliges' Ik gebruik de pc maar met 1 gebruiker en begrijp niet waarom deze melding komt.

ik vraag me af of ik de pc nog wel goed werkend ga krijgen

Comment

Kun je nu niet meer opstarten of wat?

Comment

Ik kan wel opstarten, maar de oplossingen die ik probeer geven alleen maar nieuwe foutmeldingen of op zijn best geen effect. de genoemde websites zijn nogsteeds onbereikbaar, windows update werkt niet, systeemherstel werkt niet, intel update utility werkt niet, nou ja, zie boven zeg maar.

Comment

Bij zoveel problemen, kun je het best een reparatie-installatie Windows 7 uitvoeren. Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma;s uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info. Klik bij dit venster voor Upgrade uitvoeren(!)
                    Na de installatie:

1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf
                      c:\windows.old
                      c:\$INPLACE.~TR & (verborgen; klik hier voor info)
                      C:\WINDOWS.~Q. (verborgen)
                    2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
                    3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar

Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.

Geen dvd?
                    Download Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit.
                    *Voer vervolgens de ei.cfg removal_utility.zip uit, waardoor je de mogelijkheid krijgt bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. (Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. De productsleutel is hier nl. aan gekoppeld.)

Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken & hier wordt verteld hoe je moet branden.
                    Suc7

*Als je uitgaat van een en dezelfde map, bv. C:\Users\Dave4\Downloads moet je het volgende zien staan:
                    X17-xxxxx.iso
                    eicfg_remover.c
                    eicfg_remover.exe
                    eicfg_remover.sha1
                    readme.txt

Als je nu eicfg_remover.exe uitvoert, selecteer je X17-xxxxx.iso. Hierna kun je de brandprocedure beginnen.
                    Last edited by dorado; 20-02-14, 07:56.

Comment

Bij het uitvoeren van de gebrande dvd om de reparatie installatie uit te voeren kreeg ik de melding dat er een driver mist, die ook niet op de pc te vinden is, zodat de installatie niet door kan gaan.
                      toen wilde ik recovery uitvoeren, maar op F11 of andere functietoetsen bij het opstarten krijg ik nergens de mogelijkheid om recovery te starten. Wel systeemherstel maar dat werkt dus niet. jammergenoeg heb ik ook geen hersteldvd voor de fabrieksinstellingen.
                      hulp is nog steeds welkom, hoewel ik denk dat dit niet meer op te lossen is.

Comment

Kun je melden welke driver mist?

Comment

ik weet niet hoe ik daar achter kom. alles wat er staat is: missing driver, en de mogelijkheid om een locatie voor de driver te kiezen.

ik ga nu een cd/dvd opgestuurd krijgen van medion, waarmee de recovery gestart kan worden. als de recovery directory op mijn pc nog in orde is zou ik daarmee de fabrieksinstellingen terug kunnen krijgen, en hoop ik dat windows en alles weer werkt. het is nu even op de post wachten daarvoor.
                          Last edited by Dave4; 04-03-14, 12:44.

Comment

met de recovery dvd leek de recovery uitgevoerd te worden, tot en met opnieuw opstarten en laden van windows services. maar daarin kwam de foutmelding: windows kan niet op deze hardware geinstalleerd worden. ik denk meteen aan de nieuwe hard disk die erin zit, maar ja hoe is dit op te lossen. nogmaals de reparatie installatie geprobeerd, weer hetzelfde als eerst: driver die mist, maar er stond wel bij dat het de driver van de cd/dvd drive is

Comment

Als je een OEM versie had van Windows, kun je na het veranderen van hardware niet opnieuw installeren.
                              OEM staat voor Original Equipment Manufacturer, wat originele inrichting fabrikant betekent.

Comment

Working...
                              X