Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc traag, slecht opstarten en afsluiten, opent vanzelf sites

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• mastermth
    replied
    met enkele opschoningsacties die ik teruggevonden heb hier op nucia, is het probleem volgens mij opgelost
    is terug op snelheid en opent geen sites meer

Bedank!

Leave a comment:

• dorado
    replied
    Je moet gewoon alles opstartprogramma's & services uitschakelen, waarna je 5 stuks tegelijk weer aanvinkt en herstart.
    Is er geen probleem, ga je op dezelfde voet verder en is het probleem er weer, schakel je 1 van de laatste 5 uit, 2 van de laatste 5 uit etc. totdat je de probleemveroorzaker gevonden hebt.

Werkt het niet; er is iig sprake van malware op je computer,zodat je beter hier je probleem kan posten.

Leave a comment:

• mastermth
    replied
    elders op nucia vond ik dit

http://www.nucia.eu/forum/threads/11...ms-verwijderen
    Een service is een langdurig uitgevoerd programma dat een specifieke taak vervult en ontworpen is om te werken zonder tussenkomst van de gebruiker. De meeste services zijn vereist voor een goede werking van Windows!
    Binnen msconfig kun je kiezen voor de optie "Alle Microsoft-services verbergen". Op die manier zullen alle systeem-essentiële services verborgen worden. Dit garandeert echter niet dat je geen andere functionaliteiten uitschakelt wanneer je een service uitschakelt.

dit heb ik dan ook uitgevoerd, na mijn vraag hiervoor in mijn vorige post.
    Helaas is is het probleem nog niet opgelost.
    Het probleem ligt dus aan een essentiële service als ik het goed voorheb?

Leave a comment:

• mastermth
    replied
    Bedankt voor het snelle antwoord!

ik ben net bezig met het bepalen welke systeemservice het probleem veroorzaakt
    dan moet ik stap per stap terug vakjes aanvinken, pc opnieuw opstarten, en herhalen.

Opzich geen probleem, steekt wel wat tijd want het zijn er misschien wel 50!
    Kan ik niet enkele noodzakelijke vakjes alleen aanvinken? zodat mijn pc zo snel blijft opstarten?
    met noodzakelijke bedoel ik bijvoorbeeld toegang tot internet etc...

of is het echt de bedoeling dat ik ieder vinkje afga, en uiteindelijk die ene foute vind?
    of is er misschien een programmatje die alles scant en verwijderd?

alvast bedankt!

Leave a comment:

• dorado
    replied
    In je verhaal lees ik dat je last hebt van malware. Om de vertraging in het opstartproces eerst te achterhalen, kun je de selectieve opstart uitvoeren.

Leave a comment:

• Pc traag, slecht opstarten en afsluiten, opent vanzelf sites

Beste computerfans,

ik heb de laatste tijd echt problemen met mijn laptop
    heb al verschillende virusscans etc gedaan, maar helpt niet veel.

Sinds kort is mijn pc erg traag geworden, het openen van een bestand of het tevoorschijn komen van een usb apparaat kan wel 5minuten duren

Ook het opstarten is HEEEL traag. kan wel een kwartier kosten. Vaak (niet altijd) als ik mijn gebruiker inlog, heb ik zwart scherm dat alleen verdwijnt als ik ctrl alt del induw.

Nog een vervelend probleem is dat sinds kort (ik denk ongeveer evenlang als mijn pc zo traag werkt) er sites openspringen in een nieuw tabblad. Zelfs wanneer ik helemaal niets doe.

Bij het lezen van andere topics hier op Nucia, ben ik wel wat wijzer geworden, maar ik ga die stappen niet toepassen tenzij jullie hiermee instemmen.

Ik ben al een aantal keren geholpen op Nucia, en vertrouw volledig op jullie!
    Hopelijk lukt het jullie deze keer weer om mijn pc terug op te knappen.

dank bij voorbaat!
Working...
X