Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows kan geen updates meer uitvoeren code: 80073712

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows kan geen updates meer uitvoeren code: 80073712

Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn laptop (asus N53S).
    Een paar maanden geleden wilde windows tijdens het afsluiten updaten, deze liep vast en heb ik de computer handmatig uitgezet. Sindsdien gaat die niet meer normaal uit en aan. Uitzetten duurt niet zo heel lang, maar als ik hem weer aanzet ben ik toch wel zon 5 a 10 minuten bezig. Hij start op, gaat die weer uit, weer aan, weer uit, en dan weer aan en kan ik me gewoon aanmelden.

Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	169,9 KB
ID:	1073882

Name:	3.jpg
Size:	220,1 KB
ID:	1073883

Name:	1.jpg
Size:	156,3 KB
ID:	1073884

Nu kan die dus geen updates meer vinden en verschillende programma's willen ook niet meer installeren/updaten zoals Java. Loopt dan gewoon vast.

Wie kan mij helpen?

Open kladblok. Klik op Start > Alle programma's > Bureau-Accessoires > Kladblok
    Kopieer onderstaande code:
    find /i "80073712" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\Desktop\update.log"
    start notepad "%UserProfile%\Desktop\update.log"

Klik Bestand op de werkbalk > Opslaan als
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" typ je: updateerror.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → updateerror.batAls administrator uitvoeren

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Las het artikel en dacht dit is mij ook overkomen en heb de opdracht uitgevoerd
      Ben benieuwd
      gr
      rolsat
      ---------- C:\WINDOWS\SOFTWAREDISTRIBUTION\REPORTINGEVENTS.LOG

Comment

Ja dat heb ik gedaan. Dan krijg ik dit in kladbok. Maar het probleem is er nog steeds.

update1.txt

Comment

@Rolsat, Zo te zien heb jij niet de code 80073712. Dan was het log nl. groter geweest.

Graag een eigen vraag opstellen. Het is niet gewenst "in te breken" in een ander topic.

Comment

Marjolein,
            Voer de SURS (64-bit) om de synchronisatieproblemen op te lossen. (Houd er wel rekening mee dat dit lang kan duren)
            Suc7

Comment

Hoelang is lang? Want ik heb het idee dat die vastloopt. Click image for larger version

Name:	computer1.jpg
Size:	170,1 KB
ID:	1067578

edit: Hij loopt toch niet vast haha
              Last edited by Marjoleinxxx; 10-03-14, 18:09.

Comment

Nog geen vooruitgang geboekt?

Comment

Hij is nu net klaar met installeren. Moet ik de laptop dan weer opnieuw opstarten of moet het nu al opgelost zijn. Want als ik nu zoek naar updates dan doet die het nog steeds niet. Click image for larger version

Name:	computer2.jpg
Size:	144,7 KB
ID:	1067579

Comment

Probeer eerst nog eens Windows Update te herinitialiseren.

1. Als dan het probleem niet kan worden gecorrigeerd, moet je Windows herstellen. Als je Windows herstelt, worden jouw persoonlijke bestanden of de programma's die op jouw computer zijn geïnstalleerd, niet beschadigd.
                    2. Als je het herstel eenmaal hebt voltooid, moet je Windows Update opnieuw uitvoeren om eventuele updates te installeren die niet op de installatie-dvd staan. Je kunt Windows aan de hand van de volgende stappen herstellen:
                    3. Sluit alle programma's en start de computer opnieuw op.
                    4. Plaats de dvd van Windows in het schijfstation van de computer. Wacht totdat Setup is gestart. Als Setup niet automatisch wordt gestart, voert u de volgende stappen uit:
                    1. Klik op Start en typ Station:\setup.exe in het zoekvak, waarbij Station de letter is van het dvd-station van de computer (bijvoorbeeld D:\setup.exe).
                    2. Klik in de lijst Programma's op Setup.exe.

5. Klik op Nu Installeren.
                    6. Klik op De nieuwste updates voor de installatie van internet downloaden (aanbevolen).
                    7. Als u daarom wordt gevraagd, geef je de productcode van Windows op.
                    8. Klik in het venster Welk type installatie wil je uitvoeren? op Upgraden.
                    9. Wanneer de installatie is voltooid, start de computer opnieuw op en voer Windows Update uit. (Bron)
                    Last edited by dorado; 10-03-14, 19:35.

Comment

Volgens mij heb ik nooit een cd bij de laptop gekregen omdat windows 7 er al op stond. Is er nog een andere manier om te herstellen?

Comment

Heb je al geprobeerd Windows Update te herinitialiseren?

Heb je géén dvd?
                        Download Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit.
                        *Voer vervolgens de ei.cfg removal_utility.zip uit, waardoor je de mogelijkheid krijgt bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. (Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. De productsleutel is hier nl. aan gekoppeld.)

Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken & hier hoe je moet branden.
                        Suc7

*Als je uitgaat van een en dezelfde map, bv. C:\Users\Marjolein\Downloads moet je het volgende zien staan:
                        eicfg_remover.c
                        eicfg_remover.exe
                        eicfg_remover.sha1
                        readme.txt
                        X17-xxxxx.iso

Als je nu eicfg_remover.exe uitvoert, selecteer je X17-xxxxx.iso. Hierna kun je de brandprocedure beginnen.
                        Last edited by dorado; 11-03-14, 05:39.

Comment

W7 kan geen updates uitvoeren

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
                          Heb je al geprobeerd Windows Update te herinitialiseren?

Heb je géén dvd?
                          Download Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit.
                          *Voer vervolgens de ei.cfg removal_utility.zip uit, waardoor je de mogelijkheid krijgt bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. (Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. De productsleutel is hier nl. aan gekoppeld.)

Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken & hier hoe je moet branden.
                          Suc7

*Als je uitgaat van een en dezelfde map, bv. C:\Users\Marjolein\Downloads moet je het volgende zien staan:
                          eicfg_remover.c
                          eicfg_remover.exe
                          eicfg_remover.sha1
                          readme.txt
                          X17-xxxxx.iso

Als je nu eicfg_remover.exe uitvoert, selecteer je X17-xxxxx.iso. Hierna kun je de brandprocedure beginnen.
                          Even een vraag er tussen door ik heb een w7 oem versie,CD aanwezig.
                          Blijft bovenstaande hetzelfde.
                          Ga de CD uit de softwaremap halen en opdrachten uitvoeren.
                          gr
                          rolsat
                          Last edited by dorado; 11-03-14, 05:38.

Comment

Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar als ik het heb gebrand en wil openen krijg ik dit: Click image for larger version

Name:	computer3.jpg
Size:	187,4 KB
ID:	1067582Click image for larger version

Name:	computer4.jpg
Size:	202,7 KB
ID:	1067583

Heb volgens mij wel goed gedaan verder.

Name:	computer6.jpg
Size:	135,2 KB
ID:	1067584
                            Heb het bestand unzipt. Daarna op eifcg_remover geklikt en dan op dat ISO file geklikt, daarna gebrand.

Comment

Helaas komt het wel eens voor dat er bij het branden iets fout gaat. Brand gewoon nogmaals en let erop dat je op de laagste snelheid brandt.
                              Zorg ook dat de verborgen bestanden & extensies van bekende bestandstypen zichtbaar zijn; kijk hier.

Comment

Working...
                              X