Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC heeft moeite met opstarten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC heeft moeite met opstarten

Hallo allemaal!

Ik heb een een probleempje met mijn PC. Pas geleden heb ik deze PC overgenomen en hierop Windows 7 geïnstalleerd. Het eerste probleem was toen al gelijk bekend: Windows kon de netwerkkaart niet vinden.
    Nadat ik allerlei drivers heb geïnstalleerd, is het een vriend van mij gelukt door de juiste driver te installeren. Helemaal top natuurlijk, maar nu heb ik een ander probleem.

Als ik mijn PC afsluit of in slaapstand zet, duurt het opstarten ontzettend lang.
    Ik krijg eerst een paar minuten een zwart scherm, scherm gaat 1 á 2 keer aan en uit maar er gebeurd verder niks. Daarna krijg ik ongeveer 5% van het inlog scherm te zien. Alleen een klein beetje blauw. Dit zie ik ook een paar minuten en vervolgens kan ik inloggen.
    Eenmaal ingelogd is de PC de eerste 10-15 minuten onbruikbaar, omdat alles ontzettend traag gaat. Ik heb getimet hoe lang het duurt om een simpel kladblokje te openen: Startbalk aanklikken (30 seconden), Alle programma's openen (15 sec), Bureau accessoires (15 seconden), Kladblok (1 minuut). Dit lijkt mij niet de bedoeling.

Nu weet ik niet meer precies welke drivers, bios etc. ik allemaal heb geïnstalleerd. Maar ik denk dat er ergens een conflict ontstaan is tussen bepaalde drivers of instellingen.
    Klinkt dit probleem iemand bekend in de oren, en heb je daar toevallig de oplossing voor? Laat het me dan alsjeblieft weten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groetjes,
    Phillipius

Ik heb geen idee wat voor data ik jullie kan verschaffen om een beter beeld te krijgen van de situatie. Als jullie aangeven waar ik moet kijken dan zal ik dit doen.

Comment

Ik denk dat het probleem in de nieuwe driver zit. Bij een 64-bits stuurprogramma moet je ook een 64bits stuurprogramma gebruiken nl. Weet je vriend of die een 64-bitsdriver geïnstalleerd heeft?

In ieder geval kan je door de selectieve opstart er achter komen wat de veroorzaker is van het probleem.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎