Mededeling

Collapse
No announcement yet.

windows verkenner start steeds opnieuw op

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• windows verkenner start steeds opnieuw op

Al enige tijd start de windows verkenner van de pc van mijn vrouw steeds opnieuw op. op dit forum heb ik wel een topic gevonden maar deze is zeer gericht op de pc van de melder. ik heb reeds de malwarescan, ddscheck en security check uitgevoerd en zal deze hieronder bijvoegen.
    ik hoop van harte dat iemand ons kan helpen. want wat is het lastig dat steeds de verkenner opnieuw opstart.

Log weggehaald;
    Deze wordt hier niet in behandeling genomen.

Ik hoop dat ik u op deze manier voldoende informatie heb verstrekt

Arjan
    Last edited by dorado; 04-04-14, 13:26.

1. Doe een schone opstart om te kijken of een programma van derden of service hier verantwoordelijk voor is.

2. Schakel extensies uit van Verkenner m.b.v. ShellexView.

3. Update het stuurprogramma van je videokaart. Kijk hier voor ondersteuning.

4. Combineer [windowstoets & r] → typ: control folders en klik op tabblad Weergave.
    Vink Altijd pictogramma weergeven, nooit pictogrammen aan.

5. Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
    Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging.
    Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.
    Als je systeeminstellingen en eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik je op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen.
    Als je alleen eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik dan op Alleen vroegere bestandsversies herstellen.
    Klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK.

6. Combineer [windowstoets & r] → typ: sfc/ scannow

7. Voer foutcontrole uit:
    1. Open "Deze computer",
    2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
    3. Kies "Eigenschappen",
    4. Ga naar tabblad "Extra",
    5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
    6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
    7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
    8. Druk op "Starten",
    9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
    10. Klik op "Ja",
    11. Herstart je pc,
    12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
    13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

8. Als dit alles niet geholpen heeft, is malware waarschijnlijk de veroorzaker.
    Laat hier je systeem maar eens nakijken.
    Last edited by dorado; 06-04-14, 15:21.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

wauw Dorado,
      bedankt voor de snelle reactie.
      Heel eerlijk gezegd blijf ik nu een beetje hangen op shellexview hoe weet ik wat van verkenner is en wat niet? kortom wat kan ik wel en vooral niet uitschakelen?

Comment

Dit is dus een kwestie van proberen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hoi Dorado,

Nogmaals bedankt voor je reactie.
          Na het bijwerken van enkele stuurprogrammas via drivermax lijkt het probleem verholpen.
          Hoe simpel kan het zijn

Comment

Working...
          X