Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bsod 0x0000008E

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bsod 0x0000008E

Beste nucia-leden,

Sinds kort heb ik wat last van verschillende BSOD's. Dit gebeurt op willekeurige momenten en de code die mijn pc opgeeft is pfn_list_corrupt. Onderaan staat: 0x000008E.

Zonet gebeurde het toen ik een automatische driver detectie wilde uitvoeren. Vervolgens gaf hij een BSOD alleen dan zonder pfn_list_corrupt. Ik weet verder niet wat voor informatie jullie nog meer nodig hebben. Dan zal ik het zo goed mogelijk proberen aan te vullen.

Bedankt!
    Last edited by dorado; 08-07-14, 19:10. Reden: foutcode toegevoegd in titel

Wil je de .dmp bestanden uit C:\Windows\Minidump eens uploaden op http://www.mijnbestand.nl en de link plaatsen in je volgende reactie?Wanneer het er meerdere zijn, zip de bestanden dan. Hier vind je meer info over in- en uitpakken.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het zijn er niet zo veel dus heb ik ze maar gewoon even geüpload:

Comment

Probleem lijkt geheugen gerelateerd te zijn. Laat de geheugencontrole eens uitvoeren.
        Klik op Start → Alle Programma's → Systeembeheer → Windows geheugencontrole.

Comment

Ik heb het programma laten scannen. Toen die opnieuw opgestart was verscheen er aan de rechterzijde van de taakbalk dat er geen geheugenfouten werden gevonden.

Comment

In dat geval is het wss stuurprogramma issuess. Probeer de stuurprogramma's bij te werken en als je een 64bits os hebt, de 64bits stuurprogramma's te zoeken.

Mocht je problemen ondervinden met het zoeken:
            Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het apparaat en kies Eigenschappen
            Ga naar het tabblad Details.

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.
            Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.
            Last edited by dorado; 14-04-14, 17:55.

Comment

Hoe weet ik welk type ik moet kiezen, met betrekking tot het 64bits verhaal?

Hieronder het plaatje:

Last edited by Evro; 13-04-14, 22:43.

Comment

Die afbeelding dient slechts als voorbeeld hoor. Ik bedoel ga naar de site van je computerfabrikant aan de hand van de link die ik je gestuurd heb en download daar de laatste stuurprogramma's.
                Mocht in Apparaatbeheer niet duidelijk zijn welke stuurprogramma' s ontbreken, kun je aan de hand van de hardware id e.e.a. opzoeken.

Comment

Oh oke, mijn excuses.

In bovenstaand plaatje is te zien dat ik heb een AMD radeon stuurprogramma heb. Betekent dit dat ik op de site van AMD moet zoeken naar stuurprogramma's?

Comment

Dat kan, maar ze zijn allemaal via je computerfabrikant te dowloaden.
                    Dus als je een Acer hebt, ga je naar Acer, een Dell ga ja naar Dell, een HP ga je naar HP etc...

Comment

Eerlijk gezegd weet ik niet wat voor pc ik heb.
                      Deze heb ik zelf laten maken. Hoe kan ik dat onderzoeken..

Kleine toevoeging: Ik heb opnieuw geprobeerd om mijn drivers automatisch te laten detecteren door de site van intel. Opnieuw kreeg ik een blauw scherm met de bovenstaande code. Nu werk ik in veilige modus en geeft dezelfde site aan dat ik verschillende drivers moet updaten.
                      Last edited by Evro; 14-04-14, 09:40.

Comment

Heb je deze ondertussen nu gedownload en geïnstalleerd?
                        En? Verbetering?

Comment

Op die site stond niet hoe ik de besturingssystemen kon updaten en weet dus ook niet welke ik moet hebben. Hoe kan ik dit oplossen of waar kan ik ze vinden? Ik moet natuurlijk niet de verkeerde installeren.

Comment

Maar hoe moet ik nu verder? Ik weet niet zo goed welke stuurprogramma's ik moet updaten. Op die site gaven ze aan welke er geupdate moeten worden, vervolgens kon ik geen download-link vinden.

Comment

Het zou ons ook zeer veel helpen als je verteld waar je zoekt op de sites, op die manier kunnen we indirect meekijken waar jij naar kijkt. Dit kan ons verder helpen.
                              een goede tip voor het milieu: bespaar water...

drink bier

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎