Mededeling

Collapse
No announcement yet.

laptop wordt extreem heet volgens temp uitleesprogramma's

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• laptop wordt extreem heet volgens temp uitleesprogramma's

Hallo,

gisteren was alles nog prima met mijn laptop, maar vanochtend stond ie al als n idioot te blazen met de fan.
    ik heb met speedfan, pc wizard en coretemp de temperaturen uitgelezen, die geven allemaal rond de 90 graden aan, terwijl gisteren de laptop rond de 55-60 graden lag. de laptop zelf voelt niet abnormaal heet aan, dus ik dacht dat misschien de thermokoppels beschadigd waren, maar dat lijkt me sterk, aangezien de GPU en CPU beide omhooggeschoten zijn in temperatuur. op het moment zit de CPU op 65-70 graden, maar als ik bijvoorbeeld een filmpje kijk op internet of n programma opstart, schiet ie meteen zeker 20 graden omhoog. wat hij normaal nooit deed. en de filmpjes spelen ook niet soepel meer af.

ik heb nu met mijn antivirus (AVG) en malwarebytes op virussen gescand. een aantal dingen gevonden, maar niet iets wat baat bij dit probleem heeft.

de fan en het koelblok heb ik toevallig vorige week nog helemaal schoongemaakt.

de fan blaast op t moment even hard als wanneer ik aan t gamen ben. ik heb nu alleen deze pagina open staan en speedfan.

graag advies.

groeten,

Giliam

Heeft de laptop wel genoeg ruimte om koele lucht binnen te halen?

Comment

ja, de laptop zelf voelt ook gewoon koel aan en er komt ook gewoon koude lucht uit. ik begon net een game en 2 seconden ingame viel ie zelfs uit. dat ie uitviel heb ik wel vaker meegemaakt, maar dan was de fan gewoon te stoffig. dat is nu niet het geval.

mijn idee is eerder dat het een fout in het systeem is of in de chipset, aangezien de laptop echt gewoon koel is.

ik ben zelf trouwens niet echt een leek, dus dingen als genoeg luchtaanvoer of stof oid is niet aan de orde

Comment

Wat zeggen de temps in de BIOS (in vergelijking met SpeedFan)?
        Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
        E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Ik was net in de bios aan het kijken, toen viel de laptop weer uit en nu is er geen beeld meer met opstarten. Dit stuur ik nu vanaf mijn telefoon...

Ik laat voor nu even de laptop afkoelen, hopen dat ie dadelijk normaal opstart

Comment

Helaas, het beeldscherm werkt niet meer. De gpu zal te lang te heet zijn geweest gok ik. Ik zal zelf gaan kijken wat ik ermee doe. Bedankt in ieder geval

Comment

Spijtig dit te horen.
              Het is soms het nadeel van een laptop: alles kort op elkaar en de koeling.

Veel succes nog.
              Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
              E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Heb je de laptop open gemaakt om deze schoon te maken? Het zou best kunnen dat de koeler toen losser is komen te zitten.

Comment

Zou het niet aan je batterij komen? Nieuwe oplader? En zoals hierboven wordt gezegd heb je hem schoon gemaakt etc?

Comment

Zoals vernoemd, maak ik regelmatig mijn laptop schoon. Ik ben afgelopen week naar twee professionals geweest. Zij hebben vanalles geprobeerd. Na een tijdje kwamen zij er achter de de harde schijf is doorgebrand door een lompe plaatsing van de harde schijf direct naast de videochip. Na de harde schijf uit de laptop gehaald te hebben starte het beeldscherm weer op. Maar de processor of videochip wordt na vervangen van de koelpasta nog altijd veel te heet. Dus samengevat: na koelpasta en harde schijf vervangen, valt de laptop na twee minuten aanstaan al weer uit. Een van de twee wordt extreem heet. Zou dit een kapotte processor of videochip kunnen aantonen?

Comment

Het is een gevalletje garantie, maar als je regelmatig je laptop open maakt kun je dat wel vergeten...

Ik blijf zeggen dat het koelblok er niet goed op zit, want anders wordt dat ding nooit zo heet.

Comment

De laptop is al vier jaar oud. En als ik em niet regelmatig open had gemaakt, was dat ding al lang helemaal weggekookt . En sorry, maar nogmaals, ik ben geen leek. Ik weet echt wel wanneer een koelblok er niet goed op zit. Het zit allemaal zo nauw dat je haast geen fout kán maken hier in.

Comment

Heb je de koelpasta ververst en maakt de pasta goed contact?

Comment

zo, nieuwe update:

ik ben weer naar die professionals geweest. de laptop loopt nu wel, maar de temps knallen nog altijd vaker volgens speedfan naar de 80/90 soms uitschieters naar 100.. af en toe koelt ie goed terug naar 55/60, maar dan ineens schiet ie weer 30 graden omhoog. de laptop voelt niet warm aan en blaast ook relatief koele lucht uit. mss toch de thermokoppel die kaduuk is? maar het is dan wel vreemd dat beide GPU en CPU zo heet worden. die jongens wisten t ook verder niet meer, de harde schijf is helemaal leeg, dus virus oid is t niet. koelpasta is degelijk vervangen en de koelblok zit er GOED op.

ideas?

Comment

pff.... Dit is een lastig punt hierbij.

Welk merk computer heb je eigenlijk? want van bijvoorbeeld merken als HP wordt er vaak veel geklaagd over de hoge warmte van de computer en veel geluid van de fans.

Nu dat de uitleesprogramma's hoge tempraturen aangeven, merk je dan eigenlijk ook problemen op met de computer? Loopt hij vaak vast of geeft hij blue screens?

als de laptop aangeeft dat hij 95 graden is en je je handen verbrand aan de laptop, is dat natuurlijk een probleem. Als je echter weinig problemen ondervind, zal je het(ben ik bang) maar moeten doen met een computer die veel lawaai maakt en hoge tempraturen aangeeft.

Daarbij zou je ook kunnen kijken naar een BIOS update voor de computer. Die zou nu ook gewoon een fout kunnen hebben en als je die update, zou dat ook kunnen uitmaken
                              een goede tip voor het milieu: bespaar water...

drink bier

Comment

Working...
                              X