Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Videokaart conflict Windows 7

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Videokaart conflict Windows 7

Hallo !

Ik vroeg me af of iemand kan helpen met een videokaart conflict...
    Het geval is dat wanneer ik de drivers voor mijn videokaart installeer dat het systeem vastloopt na langere of kortere tijd daar is geen pijl op te trekken.Nu heb ik verschillende hotfixes geinstalleerd en ook een vga driver voor Windows 7 ,nu leek dit eerst te helpen die vga drivers maar na 1 dag toch weer voortdurend dat het beeld bevriest.Er komt ook een venster na het herstarten van de pc "Windows has recoverded from a unexpected shutdown"

Files that help describe the problem:
    C:\Windows\Minidump\050214-17500-01.dmp
    C:\Users\Dennis\AppData\Local\Temp\WER-45656-0.sysdata.xml

Hoe kan ik deze files openen ? Dat is mischien al een begin en als ik de drivers deinstalleer en gewoon op standaard vga werk dan heeft het systeem nergens last van. Onder XP werkt de kaart overigens uitstekend maarja geen updates meer he dus kan er niet naar terug

hallo pikemaster,

Hoe oud is de computer waar deze videokaart in zit en waarvoor je een upgrade naar windows 7 hebt uitgevoerd?

het zou kunnen zijn dat de videokaart dusdanig oud is, dat hij onder windows 7 gewoonweg niet goed meer werkt.
    Zou je kunnen vertellen hoe oud de computer is en wat voor videokaart erin zit?
    een goede tip voor het milieu: bespaar water...

drink bier

Comment

Hoi, ik heb even in het Bios gekeken;

Build date 09/07/05
      Intel 4 2.80 Ghz

De videokaart;
      ATI Radeon HD 4670 (bij apparaatbeheer staat Ati Radeon 4600 series)

Dat zou wel zonde zijn want in de tijd dat de pc niet vastloopt werkt alles prima snel ,en games zijn grafisch mooier door de hogere direct X versie. De kaart ondersteunt tot 10.1.
      Last edited by dorado; 24-05-14, 20:25. Reden: quote verwijderd

Comment

De videokaart lijkt mij bij deze ook zeker geen probleem, ik heb zelf ook een jaar lang met een 4000 serie gedraaid zonder problemen.

Weet je zeker dat het aan je videokaart ligt in plaats van aan de rest van de computer? want als de build komt uit 2005, kan dat eerder een probleem zijn dan een videokaart die uit 2009 is.

ik zal morgen proberen een verdere oplossing voor je uit te zoeken, maar nu heb ik mij teveel aan mijn leuze gehouden voor vandaag: Bespaar water, drink bier

drink bier

Comment

oke haha altijd lekker koud bier

Nouja zeker...nl als ik de videokaart weer op VGA zet dan heeft het systeem nergens last van dus vandaar. Bij deze dan weer 2 vragen ,de bios updaten zou dat iets nuttigs kunnen doen denk je? En kan ik geen informatie vinden in die blue screen meldingen? Verder heb ik steeds het idee dat het de drivers zijn voor de kaart 1 of andere fix die je moet vinden oid dus heb daar al de nodige uren ingestoken tevergeefs helaas.Oke hoor het graag weer.

grtz
          Last edited by dorado; 24-05-14, 20:26. Reden: quote verwijderd

Comment

hallo timoboontjuh,nog enig idee wat te doen ??? het probleem blijft bestaan heb van alles geprobeerd met drivers voor de videokaart maar het werkt niet
            Last edited by dorado; 24-05-14, 20:26. Reden: quote verwijderd

Comment

Download het programma Speccy en kijk wat de hardware in de computer is.

Ik wil aan je vragen om een aantal screenshots te maken van het programma (door alt+prt scr te gebruiken) van het tabblad moederbord, videokaart, CPU en RAM en deze screenshots via mijn bestand te uploaden. (de link posten naar de screenshots graag)
              Op die manier kan ik meekijken welke hardware je computer heeft.

Succes
              Last edited by timoboontjuh; 06-05-14, 09:53.

drink bier

Comment

oke bedankt voor het meedenken,ben alleen onverwacht een paar daagjes van huis weg hoop donderdag weer van de partij te zijn
                Last edited by dorado; 24-05-14, 20:27. Reden: quote verwijderd

Comment

Hallo ben weinig thuis momenteel dus het verloopt wat traag,maar hier zijn de bestanden ;

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JDMVC7EPYFR4.png

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NE8DYLERLA3Q.png

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DLGTM6JLVQV4.png

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3AFE3JAXXNPY.png

Comment

je computer is te oud voor windows 7 ondersteuning. Er is niet eens windows vista ondersteuning uitgegeven voor de computer.

Het probleem ligt dus niet bij de videokaart, die is nog gewoon in orde, maar meer bij de rest van het systeem. Ik zal gaan kijken of ik enige goede driver voor je computer kan vinden.

Er is zeker een upgrade uitgevoerd naar windows 7 en geen verse installatie uitgevoerd?

update: ik zie nu pas ook dat je moederbord alleen een AGP aansluiting hebt, geen PCIe aansluiting. Dit gaat voor meer problemen zorgen als dat ik dacht....
                    Last edited by timoboontjuh; 12-05-14, 13:11.

drink bier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timoboontjuh Bekijk Berichten
                      je computer is te oud voor windows 7 ondersteuning. Er is niet eens windows vista ondersteuning uitgegeven voor de computer.

Het probleem ligt dus niet bij de videokaart, die is nog gewoon in orde, maar meer bij de rest van het systeem. Ik zal gaan kijken of ik enige goede driver voor je computer kan vinden.

Er is zeker een upgrade uitgevoerd naar windows 7 en geen verse installatie uitgevoerd?

update: ik zie nu pas ook dat je moederbord alleen een AGP aansluiting hebt, geen PCIe aansluiting. Dit gaat voor meer problemen zorgen als dat ik dacht....

Aha nou ik wacht het af in principe vind ik hem nog lekker werken,maar mocht het echt niet gaan lukken dan zal ik XP er weer op zetten en hem offline gebruiken voor de games .En dan kijken voor een nieuwe pc .

Wat betreft de Windows 7 installatie die heb ik van de Dvd geinstalleerd ,dus laten opstarten en XP gewist...

Comment

Het is dus echt een nieuwe installatie en je hebt de harde schijf handmatig gewist in de setup van windows 7?

Als je dat niet hebt gedaan, zou je het alsnog beter kunnen doen. De computer zou trouwens ook automatisch de juiste drivers voor moeten vinden. Echter ben ik het nog niet helemaal eens met waarom hij niet werkt. Ik zou er toch nog eens even goed naar willen kijken. Je hoort nog van me

drink bier

Comment

Jazekers een verse installatie ,ik kreeg de keuze om de partitie van XP te wissen of te verwijderen maar weet eigenlijk niet meer voor welke ik gekozen heb..
                          Last edited by dorado; 24-05-14, 20:25. Reden: quote verwjderd

Comment

Het beste bij de windows 7 installatie is om de partitie te verwijderen en een nieuwe aan te maken, windows 7 zal namelijk zelf een extra partitie aanmaken voor het opstarten, echter heeft dat hier weinig invloed op. In dit geval gaat het er gewoon om dat je geen extra bestanden en drivers van windows XP hebt overgenomen.

Ik zou toch graag met je systeem willen meekijken, aangezien ik overal de aanwijzingen zie dat je computer toch gewoon volledige ondersteuning moet geven aan de videokaart. Is het mogelijk dat je mij even een persoonlijk bericht stuurt dat ik met het probleem direct kan meekijken? Als het zo doorgaat zijn we dagen tot weken bezig namelijk.

drink bier

Comment

Ik heb een computer van 2004 en draai er zonder problemen Windows 7 op. 32 bits natuurlijk! 64 bits kon niet meer.

Comment

Working...
                              X