Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Intel® Turbo Boost Technology Monitor

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Intel® Turbo Boost Technology Monitor

Hallo,

ik heb enkele vragen over Intel® Turbo Boost Technology Monitor
    Tot dusver heb ik het nooit geprobeerd om deze boost technologie te gebruiken omdat ik er nooit echt weet van had.
    Tot voor kort ik ook op deze laptop eens minecraft wou spelen. Het spel wordt na een 10tal minuten echt enorm traag.

Wat ik erg raar aan vind, is dat op een oudere laptop(8j oud) het spel perfect werkt, en deze (meest recente laptop 3j oud) het spel echt traag is

Na wat opzoekingswerk kwam ik uit bij deze boost technologie die als ik het goed voorheb 1 vd 2 cores uitschakelt waardoor de andere core meer temperatuur mag aanmaken en dus ook sneller zal zijn
    Wat ik gelezen heb is dat minecraft maar 1 core gebruikt en hierdoor is die 2de dus inderdaad een lastpost omdat die ook temperatuur gaat opwekken

nu is mijn vraag:
    is het verstandig om 'Intel® Turbo Boost Technology Monitor' te gebruiken?
    heeft dit echter nadelen op de levensduur van mijn pc?
    Lost het inderdaad de traagheid op tijdens het spelen van bvb minecraft?

even ter informatie:
    HP Elitebook 8560p
    precessor: intel i5-2540M 2.60GHz

alvast bedankt!

mvg,
    Martijn

hallo Martijn,

Ik vind het zeer dubieus dat je een computer hebt met een tweede generatie i5, terwijl deze pas 3 jaar geleden ontwikkeld zijn, laat staan dat de computer 8 jaar oud is.

Het klopt dat minecraft over het algemeen single core draait, een snellere single core geeft dus betere prestaties als een langzame duocore. Echter zijn er heel veel games die op meerdere cores functioneren en dus dit niet meer hebben.

Het zou kunnen zijn dat je in de war bent met hyperthreading in plaats van CPU cores uitschakelen. Hyperthreading is een techniek die twee "draden"data gebruiken door één core heen. Dit geeft op multithread toepassingen, zoals tegenwoordig 80% van alle programma's een flinke boost in snelheid, echter bij minecraft heeft dat geen nut.

De ITBT Monitor geeft alleen aan waar de computer momenteel op staat, maar je kan de instellingen niet aanpassen. Het is ook alleen een monitor voor de functie.

Voor de levensduur maakt het helemaal niets uit van de computer, omdat het beide gewoon ondersteund en de computer er speciaal voor gemaakt is om het te kunnen gebruiken(hyperthreading dan).

Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord
    een goede tip voor het milieu: bespaar water...

drink bier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timoboontjuh Bekijk Berichten
      Ik vind het zeer dubieus dat je een computer hebt met een tweede generatie i5, terwijl deze pas 3 jaar geleden ontwikkeld zijn, laat staan dat de computer 8 jaar oud is.
      deze laptop van 8j oud is inderdaad geen i5 de meest recente laptop (3j oud) daarintegen wel
      dus als ik het goed begrijp gaat deze intel turbo boos technology monitor geen verbetering leveren als ik minecraft zou willen spelen.
      Maar bij andere zaken zou hij wel van pas komen dan al weet ik voorlopig nog niet exact welke

bedankt voor het antwoord!

mvg,
      Martijn

Comment

Sorry martijn, ik had een paar dingen even verkeerd gelezen

Het vreemdste vind ik dat het spel na een paar minuten ineens heel traag wordt, want zoals je beschrijft is hij daarvoor nog gewoon op snelheid. Echter kan de CPU standaard zichzelf overklokken en daar heeft de ITBT monitor geen invloed op.

Heb je er ook last van bij andere spellen of programma's? zoja: zou je deze dan kunnen opnoemen?

drink bier

Comment

voorlopig ben ik deze problemen nog niet echt tegengekomen
          deze laptop wordt enkel gebruikt voor standaard MS programma's zoals Word en Excel
          of het downloaden van een filmpje.
          Bij deze activiteiten werkt hij zeker snel genoeg!

Alleen bij minecraft heb ik dus het probleem opgemerkt

mvg
          Martijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mastermth Bekijk Berichten
            of het downloaden van een filmpje.
            Veel mensen doen het, maar het is niet altijd veilig hea

zou je wat meer informatie over je computer kunnen geven? dit kan je doen met het programma Speccy:
            http://www.piriform.com/speccy/download/standard
            als hij alles heeft gevonden, klik je linksbovenaan op: File... en daarna op: save as text file.

Dit bestand kan je daarna uploaden naar bijnbestand.nl(http://www.mijnbestand.nl/) en de link die hij genereert naar mij toesturen

succes

drink bier

Comment

bedankt voor de moeite alvast!

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4FYSWEQ6RERZ.txt

mvg
              martijn

Comment

martijn, je mag als eerste de oude versie van java deinstalleren. Ik zie dat je twee java's erop hebt staan, één van update 9 en de ander van update 55. Update 9 mag je verwijderen.

drink bier

Comment

is verwijderd
                  voor de rest niets meer wat ik kan doen vrees ik?

mvg

Comment

Weet je hoe je je PC een beetje schoon moet houden voor de rest?

zoniet, kan je dat opzoeken >>HIER<<

drink bier

Comment

jep

bedankt voor de moeite

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X