Mededeling

Collapse
No announcement yet.

windows 7 start heel traag en loop telkens vast

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• windows 7 start heel traag en loop telkens vast

Hallo,

Eergisteren heb ik zoals altijd voor ik ga slapen nog een aflevering van een van men series gezien en heb daarna gewoon mijn Toshiba laptop afgesloten en laten liggen tot de dag erna. Nu gisteren zijn de problemen begonnen, ik startte mijn laptop op en merkte in eerste instantie dat hij trager opstart (wat nu niet echt zo een groot probleem is). Een groter probleem was dat na ik me had aangemeld wat wel heel traag ging, ik minutenlang eerst een zwart scherm zie en als ik eindelijk mijn bureaublad kan zien, kan ik niets openen of opstarten zonder dat hij vastloopt en ik men pc moet afzetten (zelfs dit lukt niet op de normale manier, ik moet echt de aan/uit-knop gebruiken). Ik zit nu momenteel op de veilige modus, wat blijkbaar wel lukt, maar ik heb hetzelfde probleem voor elke gebruiker op mijn laptop. Heb nu al vaak men laptop opnieuw opgestart maar hij blijft constant vastlopen. Heb al regelmatig virusproblemen gehad en opgelost, mede dankzij dit forum, maar die problemen waren altijd beperkt tot 1 gebruiker terwijl ze nu echt heel mijn computer omvatten dus ik twijfel of dit wel een virus is. Ik heb al een systeemherstel uitgevoerd, maar heeft niet geholpen. Mijn vraag is dus: weet er iemand wat dit kan veroorzaken en vooral hoe ik het kan oplossen ? Ik heb het probleem zo duidelijk mogelijk proberen te beschrijven maar als er nog vragen zijn ik check dit regelmatig.

Alvast bedankt voor de moeite!!

groetjes,
    jordy13

Te checken oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan willekeurig vastlopen:

1. Check het Windows logboek. Combineer [wndowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
      Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
    2. Check het geheugen van de computer met Memtest86. Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
    3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
    4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
    5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier:
      • chkdsk c:\ /f /r &
      • sfc /scannow

6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
    7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
      Klik hier en schakel uit: beide
      • Instellingen voor selectieve USB-onderbreking &
      • Link Power State Management

Herstart om te kijken of het probleem is opgelost.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Bedankt voor je hulp, probleem is opgelost maar heb wel heel men laptop moeten 'resetten' als het ware, maar ben niks belangrijk kwijt en nu kan ik van voor af aan deftig terug beginnen!

Comment

Working...
      X