Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met inloggen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met inloggen

Hallo,

Ik ben 4 jaar terug al eens goed geholpen op deze site en zou graag weer om uw hulp vragen.

Het begon bij het in alle haast moeten overschrijven van bestanden op de computer. Dit ging echter niet omdat ik geen administrator rechten zou hebben maar ik ben de enige gebruiker en heb altijd admin rechten gehad. Na wat zoeken in eigenschappen en beveiliging kwam ik trustedinstaller als gebruikersnaam tegen en dacht door deze te verwijderen het probleem te hebben opgelost maar dit bleek niet zo te zijn. Vervolgens nog wat geprobeerd met de settings van de overige users maar ook dit zonder resultaat. Door frustratie snel op internet gezocht en daar gevonden dat het iets te maken zou kunnen hebben met aangemaakte groepen en de daarbij gedefinieerde rechten. Hierbij vond ik de hint dat ik via uitvoeren --> cmd --> control passwords2 bij de groepen zou uitkomen. Mijn grote fout is natuurlijk dat ik deze instellingen nog nooit eerder had gezien en ook niet gerealiseerd dat deze groepen zo belangrijk waren. In dit menu heb ik alle groepen proberen te verwijderen alleen de 'gast' account kon niet verwijderd worden. Ik heb echter nooit een gast account gecreëerd of gezien. Dit gast account heb ik hernoemd naar mij "marc" en deze admin rechten gegeven. Vervolgens moest ik heraanmelden om de veranderingen door te voeren.

Bij het login scherm heb ik ineens naast mijn eigen account (admin acc. met wachtwoord) een 'andere gebruiker' account. bij het klikken op mijn eigen account verschijnt het volgende: 'U kunt zich niet aanmelden omdat de aanmeldmethode die u gebruikt, niet is toegestaan op deze computer. Raadpleeg de netwerkbeheerder voor meer informatie.' Bij de andere account genaamd 'andere gebruiker' moet ik een username en password invullen en deze weet ik niet aangezien ik dit account nooit heb aangemaakt.

Ik dacht vervolgens met een windows 7 dvd dit wel op te kunnen lossen met behulp van systeemherstel, hij herkent echter nog wel dat er een besturingsysteem draait maar zegt dat dit geen windows 7 is en bij device staat ook unknown. Vervolgens de startup repair geprobeerd en een admin password recovery dvd geprobeerd die ik ooit gemaakt heb maar ook deze zonder resultaat.

Zoals ik al zei heb ik het al 4 jaar alleen kunnen oplossen maar nu heb ik het wel echt bond gemaakt.

Nog wat gegevens over de computer:
    Windows 7 home premium
    Oorspronkelijk 1 account met admin rechten genaamd "marc" en beveiligd met wachtwoord.

Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp,
    Marc
    Last edited by troublemaker; 24-06-14, 09:17.

Als iemand geen directe oplossing weet maar een idee heeft mag dit ook aangezien de post al meer als 100 keer is bekeken maar niemand een reactie heeft geplaatst. Ik denk zelf dat als ik eenmaal in het account ben en een systeemherstel kan uitvoeren van voor het veranderen van de accounts het hele probleem is opgelost maar ik kan niet in één van beide accounts komen.

Comment

De beste en tevens snelste oplossing is om je Windows 7 te herinstalleren.
      Gezien de feiten vrees ik dat je je systeem niet echt meer lekker draaiend gaat krijgen.

Wel eerst een backup maken van je belangrijkste bestanden. (denk aan bookmarks, email,paswoorden, documenten, enz..)
      Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
      E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Bedankt voor de reactie Emphyrio, ik hoop echter dat ik deze drastische maatregel niet hoef te nemen.
        Ik heb met een andere windows repair dvd mijn systeem kunnen herstellen maar dit heeft helaas geen effecten op de gemaakte verandering van de accounts.
        Nu heb ik wel een ander idee en was ik benieuwd of u misschien hierin mee kon denken of dit mogelijk is.
        Na wat zoeken kwam ik erachter dat het probleem mogelijk te verhelpen is door in gpedit.msc te komen via de command prompt.
        Nu kan ik via de repair disc de command prompt openen alleen is dit dan x:\\.
        Is er een mogelijkheid alsnog gpedit.msc te openen om zo de veranderingen aan te passen.

Comment

http://technet.microsoft.com/en-us/l.../cc731745.aspx

Comment

Bedankt voor de link maar ik weet zelf ook hoe ik in het management control moet komen als ik eenmaal ben ingelogd.
            Nu heb ik zelf wat uren liggen sleutelen met me computer en uiteindelijk is het me gelukt.
            Ik wil graag de manier hieronder uitleggen om mensen met soortgelijke problemen te helpen.

Plaats de recovery dvd in de computer en zorg via het boot menu dat de computer eerst de dvd start.
            Vervolgens kan er in het menu gekozen worden voor command prompt openen.
            Het command prompt begint echter niet met een C:// zoals mogelijk gewend maar met X:// als een soort virtuele drive.
            Als ik hier "net user" intypte kwamen deze usernames niet overeen met de werkelijkheid.
            Vervolgens vond ik een manier om de command prompt te openen in het login scherm door middel van de volgende stappen.
            Zoek naar de map windows door in te type: '' dir C:'' waarbij C de drive is waarop gezocht wordt en hier elke letter vanaf A ingevoerd kan worden tot er mappen getoond worden.
            Vervolgens moet op dezelfde wijze naar de map system32 gezocht worden.
            Als deze ook gevonden is moet sethc.exe vervangen worden door cmd.exe maar zorg hierbij dat sethc.exe wordt gekopieerd om zo naderhand weer terug te zetten.
            Wanneer dit is gelukt sluit je command prompt en herstart je de computer.
            In het login scherm druk je 5 keer op shift dat ervoor zorgt dat de command prompt geopend wordt.
            Hierin typ je "net user" en hier worden vervolgens wel de juiste usernames & een verborgen administator account weergegeven .
            Typ vervolgens "net user administrator /active:yes" om dit account te activeren.
            Vervolgens kan er via dit account worden ingelogd.
            Eenmaal ingelogd kan er via verschillende manieren een nieuw account worden aangemaakt.
            Om alle data van het vorige account in het nieuwe account te krijgen kan het volgende worden gedaan.
            Open de drive en klik op gebruikers.
            Druk op alt wat zorgt voor een menubalk waar via extra naar mapopties kan worden gegaan.
            Zorg hier dat het vinkje bij belangrijke systeembestanden wordt weggehaald en verborgen bestanden worden weergegeven.
            Ga nu naar de map van de username die niet meer werkt en kopieer alle bestanden en mappen behalve bestanden met ntuser in de naam.
            Plak deze bestanden in de map van de nieuwe user en start de computer opnieuw op.
            Het probleem is nu opgelost en de computer werkt weer.
            De mapopties, het admistrator account en de sticky keys kunnen weer ongedaan worden gemaakt.

Comment

Mooi dat het gelukt is & dank voor de feedback

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
                Mooi dat het gelukt is & dank voor de feedback
                Idd

Comment

Working...
                X