Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer wil niet meer opstarten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Computer wil niet meer opstarten

Hallo,

Ik heb een W7 computer die niet meer wil opstarten.

Zodra ik heb opstart kan ik kiezen uit:
    * opstartherstel starten
    * windows normaal starten (wat dus niet lukt)

Als ik dan voor de eerste kies vraagt hij eerst welke toetsenbord indeling ik wil en dan krijg ik opties voor systeemherstel. Ik kies dan (computer met behulp van een eerder gemaakte systeemkopie herstellen) maar krijg dan de melding; Er is een interne fout opgetreden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden (0x80070002)

Als ik dan op oke klik krijg ik een 5-tal opties:

Opstartherstel (werkt niet)
    Systeemherstel (idem)
    Herstellen met systeeminstallatiekopie)
    Windows geheugencontrole
    Opdrachtprompt

Wie kan me hiermee verder helpen?

Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
    Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r
    2. bootrec /fixmbr
    3. bootrec /fixboot
    4. bootrec /rebuildbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Is het de bedoeling dat ik dit vanaf een CD/DVD doe of kan dat ook rechtstreeks vanaf de computer want dit scherm krijg ik na het opstarten wel?

Comment

ik krijg nu de melding:

The type of the file system is NFTS.
        Cannot lock current drive
        Windows cannot run disk checking onthis volume because it is write protected

Comment

Dat kan alleen vanaf een recovery cd. (32- of 64bits)

Download Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit.
          *Voer vervolgens de ei.cfg removal_utility.zip uit, waardoor je de mogelijkheid krijgt bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. (Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. De productsleutel is hier nl. aan gekoppeld.)

Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken & hier wordt verteld hoe je moet branden.
          Suc7

*Als je uitgaat van een en dezelfde map, bv. C:\Users\Jacco\Downloads moet je het volgende zien staan:
          eicfg_remover.c
          eicfg_remover.exe
          eicfg_remover.sha1
          readme.txt
          X17-xxxxx.iso

Als je nu eicfg_remover.exe uitvoert, selecteer je X17-xxxxx.iso. Hierna kun je de brandprocedure beginnen.
          Last edited by dorado; 03-10-14, 19:22.

Comment

Dit is de computer van iemand anders en deze persoon (en ik dus ook niet) weet niet welke W7 versie er op zijn computer is geïnstalleerd en is er een manier om hier toch achter te komen?

Comment

Ja hoor. Combineer [windowstoets & r] → typ: winver

Comment

Eventjes voor alle zekerheidL

Ik heb de desbetreffende bestanden nu in één directory staan:

X17-59463.iso
                readme.txt
                eicfg_remover.sha1
                eicfg_remover.exe
                eicfg_remover.c

Toen heb ik eicfg_remover.exe gedaan en kreeg ik de melding: ei.cfg removed en nu kan ik dus de X17-59463.iso uit dezelfde map branden?

Comment

Klopt

Comment

Ook met het opstarten van deze dvd's blijf ik de melding houden"

The type of the file system is NFTS.
                    Cannot lock current drive
                    Windows cannot run disk checking onthis volume because it is write protected

Is er nog hoop?

Als ik de computer weer "gewoon" opstart kom ik in de herstelmodus op de computer (drive X) maar ik kom ook niet op de C-schijf dus kan dit inhouden dat hij is "overleden"?

Comment

Start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de opdrachtprompt.

Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r /x
                      2. bootrec /fixmbr
                      3. bootrec /fixboot
                      4. bootrec /rebuildbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.
                      (Let op punt 1(!))
                      Succes.

Comment

Working...
                      X