Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Systeemherstel fout 0x80070003

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Systeemherstel fout 0x80070003

Heb opnieuw problemen met Systeemherstel (Windows 7 prof). Bij pogingen om het systeem terug te zetten naar ca. 4 weken terug kreeg ik deze mededeling:

"Systeemherstel kon het bestand (C:\Windows\assembly\NativeImages_v2.0.50727_32\Microsoft.Ink\2f9b1750242e6
    niet vervangen door het originele bestandsexemplaar vanaf het herstelpunt.
    Er is tijdens Systeemherstel een onbekende fout opgetreden. (0x80070003)"

Kies ik een andere datum, dan krijg ik dit

Click image for larger version

Name:	Knipsel 1.JPG
Views:	1
Size:	36,2 KB
ID:	1074012

of dit:

Name:	Knipsel 2.JPG
Size:	39,0 KB
ID:	1074013

Het gaat dus bij een andere datum om een andere file, maar steeds is er sprake van de "onbekende fout (0x80070003)"

MBAM vindt niets.
    Foutcontrole van de C:\schijf vindt ook niets.

De vorige keer ben ik er door een (om andere redenen nodige) Windows-herinstallatie vanaf gekomen maar dat gaat wel erg ver..

Wie kan me helpen? Alvast zeer bedankt,
    osi

Kijk of dit artikel je verder kunt helpen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Zeer bedankt Dorado,
      Dit artikel had ik al gezien maar terzijde gelegd omdat het me niet echt duidelijk is.Het is me nl. niet duidelijk wat ik met zinnen als deze aan moet:

"4. Kijk of in de logboeken of er een foutmelding wordt weergegeven.
      Download dit script.
      Er zal een logbestand gemaakt worden in dezelfde map als waarin je dit script uitvoert: eventlog.txt."

Welke logboeken? Waar vind ik die? De scripts heb ik gedownload, maar wat moet ik ermee doen?

Volume Shadow Copy kan ik nergens vinden en de rest van het artikel bouwt hierop voort, als ik het goed zie.
      Ik hoop dat je me een nadere uitleg (stap-voor-stap) kunt geven.
      Alvast bedankt!

Comment

Dat script download je op je bureaublad. Selecteer het en Enter om deze uit te voeren.

Comment

OK, heb ik gedaan en er verschijnt een eventlog.txt. Dit is een zeer lang tekstdocument en op het eerste gezicht staan er ook foutmeldingen in.
          Wat moet ik daarmee doen?

Bij 5. loop ik ook vast. Er staat:

"5. Type Services.msc in het startmenu zoekveld & Enter. Kijk of Volume Shadow Copy wordt uitgevoerd en als het niet wordt uitgevoerd, dubbelklik erop.."

Ik krijg een lijst documenten e.d. te zie maar Volume Shadow Copy is daar niet bij, dus ik kan er ook niet op dubbelklikken..
          Hoe moet ik verder?

Comment

Dorado,
            Er zitten waarschijnlijk fouten in het "zeeland-net" verhaal:
            Als ik niet Services.msc intik maar gewoon msconfig , kom ik in Systeemconfiguratie terecht. Klik tab Services en dan vind je dit:

Name:	Services, VSC.JPG
Size:	61,2 KB
ID:	1067976

Is dit wat er bedoeld wordt?
            Volume Shadow Copy is dus gestopt. Maar als ik op die regel dubbelklik gebeurt er niets!
            Blijft mijn vraag: hoe moet ik verder?

Comment

Probeer Volume Shadow service te repareren met deze tool.

Comment

OK, bedankt Dorado.
                Ik heb de tool "Repair Volume Shadow Copy Service 1.7.4 " uitgevoerd en
                ben nu wél in VSC Properties terechtgekomen. Verder heb ik de punten 5 en 6 uit het 'Zeelandnetverhaal' uitgevoerd.

Voor de uitvoering van de punten 7 - 11 ben ik echter zeer huiverig.
                Ik wil namelijk tot elke prijs voorkomen dat ik mijn herstelpunten kwijt raak!!

Het gaat er bij mij namelijk niet om of ik handmatig Herstelpunten kan maken want dat gaat prima.
                Ook het in- of uitschakelen van Systeemherstel gaat probleemloos.
                Het enige dat niet lukt is het terugzetten v.h. systeem naar een vroeger herstelpunt.

VRAAG: Kan ik nu (dus na het uitvoeren van de punten 1 t/m 6) zonder risico proberen of Systeemherstel weer werkt?

Comment

Ja. Systeemherstel herstelt nl. alléén de instellingen naar een eerder stadium. Dit is onafhankelijk van je persoonlijke documenten etc.

Comment

Bedankt, ja dat is me bekend.

Maar bij mijn vraag gaat erom of ik nu al (dus vóór het uitvoeren van punt 7) de kans loop mijn herstelpunten kwijt te raken bij het doen van Systeemherstel.
                    Bedenk dat in het herstelproces een herstart zit.
                    Bij een vorige gelegenheid ging het, na advies van een andere Nucia-adviseur, op dat punt echt mis..

Comment

Dat weet ik dan ook niet. Voor de zekerheid kun je een backup van je systeemherstelpunten maken.

Comment

In dat artikel wordt verwezen naar de map System-volume-information.
                        Ik heb urenlang alles op internet afgezocht, maar ik heb geen idee hoe ik die map moet bereiken.
                        Een van de vele voorbeelden is deze link:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/...denied-windows

Ook daar wordt weer gezegd: " 1) Go to "System Volume Information" folder"
                        Maar NERGENS staat waar die zit!!

Overigens heb in Mapopties wel degelijk de verborgen mappen zichtbaar gemaakt.
                        Enig idee waar ik moet zoeken en vooral HOE?

Comment

De map System Volume Information is te vinden onder de hoofdmap c:\
                          Last edited by dorado; 10-11-14, 17:57. Reden: typo

Comment

Gevonden, pfff!
                            Maar nu zit die map op slot, zie hieronder

Name:	op slot 1.JPG
Size:	41,9 KB
ID:	1067977

Zoals je ziet heb ik voor alles toestemming gegeven (ook aan de onderste drie die niet in beeld zijn) maar de map blijft op slot..
                            Enig idee wat hier nu weer aan te doen is?

Comment

Probeer eens Winownership.

Comment

Working...
                              X