Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows Update foutmelding code 80070308

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows Update foutmelding code 80070308

Hallo,

Gisteren is mijn nieuwe laptop gearriveerd.
    Zonder besturingssysteem, dus die heb ik er zelf opgezet (windows 7)
    Alles goed gegaan.
    Aangezien het al een oudere versie was, moest ik me door heel wat updates heen worstelen.
    Echter nu kom ik niet verder, ik krijg namelijk een foutmelding: code 80070308
    Ik heb al verschillende oplossingen geprobeerd; register schoongemaakt met CC cleaner, een automatische fix-it van microsoft, en herhaaldelijk ad-aware en malware bytes gedraaid (wie weet lag het aan een trojan), zoals gezegd, geen resultaat. De update wordt niet geïnstalleerd.
    Begin nu toch wel aardig gefrustreerd te raken, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Met vriendelijke groet,

NB; ook kan ik adobe reader (geen enkele versie) installeren, zal dit met bovenstaande te maken kunnen hebben?
    Last edited by Post; 22-11-14, 20:21. Reden: extra info, wat ik later heb gemerkt

Windows Update slaat de updatebestanden op in de map C:\Windows\SoftwareDistribution. Gezien het grote aantal updates kan deze map in de loop van de tijd behoorlijk omvangrijk worden. Door de geïnstalleerde updatebestanden periodiek te verwijderen, kan er ruimte worden vrijgemaakt voor andere doeleinden. De map SoftwareDistribution kan zonder problemen in zijn geheel worden verwijderd, daarvoor moet echter wel eerst de service Windows Update tijdelijk worden gestopt. Dit kan bij het onderdeel Windows Services door met rechts op de service "Windows Update" te klikken en te kiezen voor Stoppen. Met behulp van de Windows Verkenner kan de map met updatebestanden vervolgens worden verwijderd (of door middel van naamswijziging worden geback-upt). De updategeschiedenis wordt hierdoor ook gewist, maar dat is geen probleem: nadat Windows opnieuw is opgestart, wordt de map vanzelf opnieuw aangemaakt en werkt Windows Update weer als vanouds.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hallo dorado, bedankt voor je reactie,

Ik heb bovenstaande geprobeerd, maar het maakt geen verschil, helaas.
      Ik krijg dezelfde foute code, en update KB2835361 van 1,8MB kan niet worden geïnstalleerd.
      Een andere suggestie?

Comment

Hallo,
        het probleem is inmiddels opgelost, toch nog een google poging gedaan en toen ik kwam ik deze oplossing tegen:

Dit betreft het aanpassen van het register, een verkeerde wijziging kan ervoor zorgen dat de computer helemaal niet meer werkt. Het wordt daarom geadviseerd een Systeemherstelpunt aan te maken.

Voer de onderstaande stappen uit:
        1. Open Regedit
        2. Ga naar HKLM\Components
        3. Verwijder of hernoem REG_DWORD “pendingrequired=1
        4. Herstart de computer en installeer de update handmatig opnieuw.

Ook is het nu weer mogelijk om adobe reader te installeren. Blijkbaar had het toch wat met elkaar te maken.
        Blij dat het probleem is opgelost, ik ben weer up to date! :-)
        Last edited by dorado; 23-11-14, 12:59. Reden: opmaak toeegepast

Comment

Mooi dat het is opgelost & hartelijk dank voor de terugmelding!

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
          X