Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 'bevriest' een paar minuten na het opstarten

Collapse
X
  •  
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows 7 'bevriest' een paar minuten na het opstarten

Zo ongeveer 7 van de 10 keer bevriest Windows 7. Muis beweegt niet meer, toetsenbord werkt niet meer. Alleen een harde reset is dan nog mogelijk.
    Het fenomeen doet zich voor nadat ik AVG free heb verruild voor AVAST free, maar mijn post in dat deel van het forum gaf geen oplossing.
    Trendmicro housecall en Avast virus scans geven geen bedreigingen. Zero.
    Malwarebytes Anti-Malware geeft ook geen malware aan. Zero.
    Meest uitgebreide cleanup CCleaner lost het ook niet op.
    Oudere versie van NVIDIA (Geforce 295) erop gezet haalt ook niets uit.
    TDsskiller gedraaid. Zero.

Ik begin zachtjes te wennen aan het idee van een clean install van Windows 7, maar als iemand nog een idee heeft dan geef ik liever die suggestie een kans. Het is namelijk nogal een tijdrovende klus, maar dat is de hinderlijke opstartprocedure ook natuurlijk.
    Last edited by Captain45; 30-11-14, 11:43.
    PC W10 Pro64: Intel Core i7-7700K @ 4.4 GHz; MSI Z270 Gaming Pro; 16 GB; Hydro H60 cooler; MSI GeForce GTX 1070 8GB; 2*SSD; 32" monitor. + Notebook W10 Home64

Oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan willekeurig bevriezen: (Voer als eerste punt 6 van onderstaande uit)
    1. Check het Windows logboek. Combineer [wndowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
      Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
    2. Check het geheugen van de computer met Memtest86.Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
    3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
    4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
    5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier: chkdsk c:\ /f/r/x & sfc /scannow
    6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
    7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
      Klik hier en schakel uit: beide Instellingen voor selectieve USB-onderbreking & Link Power State Management Herstart om te kijken of het proleem is opgelost.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Na start conform punt 6:
      Gevonden twee (herhalende fouten)
      De iPodDrv-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
      De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.
      en
      ScRegSetValueExW-oproep voor Start is niet geslaagd vanwege deze fout:
      Toegang geweigerd..
      Beide 2x vermeld Bron Service Control Manager, Gebeurtenis-id resp. 7000 en 7006, Taakcategorie: Geen
      Ik vond elders dat ScReg.... probleem veroorzaakt kan worden door verwijderen van AVG (bingo).
      Advanced Fix 2014 gedraaid en problemen laten oplossen (free).
      Het is afwachten of dit voldoende is. Ik meld me later nogmaals met de uitslag
      PC W10 Pro64: Intel Core i7-7700K @ 4.4 GHz; MSI Z270 Gaming Pro; 16 GB; Hydro H60 cooler; MSI GeForce GTX 1070 8GB; 2*SSD; 32" monitor. + Notebook W10 Home64

Comment

De uitslag:
        Na herhaald weer ongestoord uit de slaapstand te zijn herrezen, en zonder morren te zijn opgestart, blijkt dat de registry cleaner z'n werk uitstekend heeft gedaan. Ik dus maar de volledige versie genomen. Goede raad: Het kost normaal $29,95 en nadat je de software verwijdert krijg je een aanbieding voor $19,95. Toch weer $10 verdiend.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎