Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows bevriesd en sluit zelf af na update nod 32

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows bevriesd en sluit zelf af na update nod 32

Gisteren nadat nod 32 update van versie 7 naar versie 8, kreeg ik de eerste problemen.
    In totaal 5 freeze en ongeveer 4x uit zichzelf afgelsloten.
    Niets hielp dan nog als een harde reset.
    In de tussentijd nod 32 teruggezet via veilige modus naar een eerder punt.
    Heb al logboeken bekeken en zie dit bij de eerste freeze.

De ESET Service-service staat aangeduid als een interactieve service. Het systeem is echter zodanig geconfigureerd dat interactieve services niet zijn toegestaan. Deze service werkt mogelijk niet juist.
    en bij waarschuwwing deze melding.

Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&0&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_GENERIC-&PROD_COMPACT_FLASH&REV_1.00#20060413092100000&0#..

Als ik wow opstart of aan het speen ben freezed de computer en werkt alleen een harde reset.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

m.v.g. Missylfy2

Nod is voorzover ik weet een antivirus programma en ESET is dat ook. Verwijder hiervan 1 van de 2.
    In dit geval Avast omdat de service problemen geeft.
    Succes.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hallo.
      ik heb maar 1 antivirus programma erop staan.
      nod32 is eset dus maar 1 virusprogramma.

p.s. vandaag alweer 2x een freeze gehad en1x dat hij zichzelf afsloot
      Hoop dat jullie een oplossing hebben.
      Last edited by missyfly2; 08-12-14, 21:07.

Comment

Dag Missyfly2 (:

De melding met de vreemde code die je geeft heb ik eerder voor zien komen. Weet je zeker dat er op het moment dat je computer bevriest geen SD-kaartje/USB stick/Externe harde schijf oid in de computer zit? Zoja, verwijder dat apparaat uit de poortjes.

Wat ik begreep uit je verhaal is dat NOD32 niet goed werkt? Als je een geldige licentiecode gebruikt is het handig deze op te zoeken/te noteren. Deinstalleer het programma en installeer via de website direct de nieuwe versie. Beetje radicale actie, maar dan kan ik bijna verzekeren dat het probleem definitief is opgelost.

Na je laatste wijziging begrijp ik het nu volledig. Maar ik blijf bij mijn laatste advies, herinstalleer NOD32 en heractiveer je productcode, als je die geldig hebt verkregen. Dan lijkt het me dat het is opgelost.

Veel succes en laat het even horen als het is opgelost
        Last edited by Scorpi Caruso; 08-12-14, 21:11.

Comment

Hoi Scorpi.

Er zit geen usb. Sd kaart of externe harde schijf aan de computer gekoppeld als dit gebeurd.
          Zal morgen de virusscanner deinstaleren, en ja ik heb een betaalde versie, dus dat zou geen
          probleem moeten zijn.
          zie je nog iets in die 2e regel die ik toegevoegd heb, van die driver melding?

Comment

Dag Missyfly2,

Jazeker, ik heb nog even snel onderzoek gedaan. Wat ik je daar kan aanraden is Configuratiescherm -> Apparaatbeheer en dan even je drivers bekijken of daar wellicht een geel driehoekje oid tussen staat. Je kunt betrouwbare stabiele drivers vinden via de website van de fabrikant van de computer (Zelfbouw computer? Fabrikant van de mamaplank )

Ik heb hier een link met de oplossing van iemand die exact hetzelfde probleem heeft!
            I'm having a problem when I'm playing WoW where my computer will randomly just completely lock up and I have to hard reset. I have attempted all the troubleshooting suggestions provided by Blizzard. I

Hopelijk wordt je daar wijzer van, zo niet dan hoor ik het graag. Dan ga ik een andere oplossing voor je proberen te bedenken (:

Succes!!

Comment

Halllo.

Zoals afgesproken vandaag nod 32 verwijderd en opnieuw geinstaleerd.
              Daarna nog alle updates gecontroleerd en geinstalleerd.
              Ook heb ik nog in Configuratiescherm -> Apparaatbeheer en dan even je drivers bekeken, maar die waren allemaal goed.
              Geen geel uitroepteken.
              Nadat ik de computer opnieuw opstartte na alle updates , en hij de muziek wilde opstarten weer een freeze,
              Dus weer een harde reset.

p.s. nadat ik het bericht plaatste zette de computer zichzelf weer uit.
              BEN radeloos durf hem bijna niet meer op te starten, om meer schade te voorkomen.
              Last edited by missyfly2; 09-12-14, 19:00.

Comment

Dag Missyfly2,

Dit is zeker zeer vervelend om te horen. Maar ik zal niet rusten voordat ik een goeie oplossing voor je heb (:
                Vanwege omstandigheden ben ik woensdag en donderdag niet aanwezig op mijn bedrijf, daarom kan ik pas donderdagavond mijn collega's raadplegen, dan gaan we brainstormen en met een geschikte oplossing voor jou komen. Daarom kan ik pas donderdagavond een reactie plaatsen.

Mocht dit voor jou te lang duren, kan ik je het beste adviseren dat je je computer brengt naar een lokale computerwinkel. Mijn eerste ingeving (Als security-systemengineer) na je laatste post zou zijn dat er een hardwarematig defect is. Bijv je harde schijf, je werkgeheugen of misschien het moederbord.

Het mooiste zou zijn als ik hem zelf even op mijn bedrijf had, dan kon ik hem persoonlijk doortesten en uitvinden wat het probleem is.
                Wat ik je nu dus kan bieden is dit advies, en hopelijk heb je het geduld om af te wachten tot donderdagavond. Dan ga ik kijken wat mijn collega's hiervan vinden. Meer mensen weten altijd meer dan 1 zeg ik altijd

Als je zegt de PC zelf hardwarematig door te kunnen testen, met een Hirens Boot CD, Seagate Seatools, MemtestX86 en verschillende andere tools kom je al een heel eind.

Comment

Hallo
                  ik denk dat ik hem morgen maar naar mijn computer winkel breng, voor 25 euro kijken ze hem na.
                  Zelf kan ik een heleboel maar dit gaat boven mijn pet.

alvast bedankt voor je hulp, hoop dat de winkel het probleem kan vinden.

Comment

Hallo,

Prima, jij ook bedankt voor je snelle reageren en voor je inzet. Mocht er nog wat zijn horen wij het graag (:

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎